Continutu’ vine primu’

OnlineZilele trecute am ajutat o verisoara sa-si deschida un blog si m-am lovit de o chestie pe care am mai intalnit-o cam la toata lumea cu care am mai lucrat pe partea asta de „creare de site”.

Persoanele stau si se uita la site si li se pare ca e prea gol, ca parca ar mai trebui ceva. Si le spun, da, mai trebuie continut, asta lipseste, de asta ti se pare ca e incomplet.

Si ei stau, sa gandesc si zic: nu, parca ar merge o alta culoare aici si o poza mai mare ca sa acopere spatiul asta, parca e prea mult alb.

– Da, e prea mult alb pentru ca nu ai continut. Hai sa bagam niste continut si dupa aia il aranjam.

– Da, dar vreau sa fie calumea inainte sa ma apuc sa pun ceva pe site.

Stiu ca pare contraintuitiv insa nu e ca in offline unde trebuie intai sa varuiesti si dupa aia sa pui mobila. In online e invers, designul se construieste in jurul continutului.

Asta e o problema specifica incepatorilor pe online, a celor care vor sa aiba un prim site – fie el blog, site de prezentare, magazin online – si anume ca vor sa faca designul site-ului inainte sa aiba continut.

Din punctul meu de vedere asta e o greseala.

Eu daca vreau sa fac un site primul lucru pe care il fac este sa creez continut. Pun o tema standard WordPress, inainte sa descopar Genesis foloseam Twenty Twelve , si ma apuc sa pun cateva articole, fac cateva pagini, gandesc structura site-ului.

Dupa ce am introdus continut suficient ca sa pot sa-mi fac o idee despre cum se aseaza si aranjeaza, abia atunci incep sa modific designul.

Desi nu sunt nici designer si nici developer, stiu o chestie – ca desigul nu inseamna decorare. Designul inseamna sa-ti dai seama cum va interactiona vizitatorul cu site-ul si continutul tau si sa-i oferi posibilitatea sa faca asta cu cat mai putina frictiune. Interactiunea sa fie cat mai naturala si cat mai intuitiva.

Oamenii nu intra pe site-uri ca sa admire frumusetea butoanelor de share sau tranzitia minunata a elementelor din meniu atunci cand le ating cu mouse-ul. Intra pentru informatie. Pentru continut.

content-comes-first
Sursa foto

Comments

8 răspunsuri

  1. Daca tot vorbim de un blog nou, apelez la un sfat. Ce recomanzi pentru un blog – feedburner pentru RSS si email (desi mi-e neclar daca google desfinteaza serviciul sau nu), RSS standard wordpress sau un serviciu gen feedblitz sau feedpress?

    1. Avatar Andrei Chira
      Andrei Chira

      Ma bucur ca ai intrebat de asta, m-a facut sa-mi aduc aminte de o chestie si chiar o sa scriu un articol complet pe tema asta. Depinde foarte mult ce vrei sa faci cu lista aia de abonati. Daca faci bani recomand un serviciu platit gen Mailchimp, Aweber, Mad Mimi, Get Response, etc. Daca nu faci bani probabil Jetpack Subscriptions e cel mai reliable.

    2. Mai exista si posibilitatea de a face propria platforma de email marketing.. si sunt destule scripturi gratuite. Si evident cu optiuni nelimitate, in ciuda faptului ca 2000 de subscriberi nu-i strangi asa usor. (atat ofera mailchimp cel putin)

    3. Avatar Andrei Chira
      Andrei Chira

      N-am testat chestii self-hosted pana acum.

  2. Multumesc mult. Nu uita sa abordezi si problema doar a RSS te rog. RSS default arata urat la wordpress, feedblitz are unul cu 1.49 USD/luna si feedburner e free, dar ar mai trebui folosit?

    1. Avatar Andrei Chira
      Andrei Chira

      O sa scriu despre experienta mea cu Feedburner si in general cu abonarea la e-mail newsletter. Nu stiu cat de multa lume foloseste RSS, nu e prea popular, eu n-am experienta cu el decat prin prisma RSS-to-email.

    2. Am vazut ca ai renuntat la Feedburner – ai vazut vreo diferenta ulterior la traficul de pe google sau la rapiditatea indexarii articolelor? Cat despre mail Chimp, multi spun ca le-au banat conturile dupa ce au folosit link-uri afiliate in email. De asta am ales Mad Mimi momentan.

    3. Avatar Andrei Chira
      Andrei Chira

      N-am verificat niciodata. Mad Mimi am auzit ca e ok dar eu m-am obisnuit cu Mailchimp si n-am timp sa invat alta platforma.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *