O idee pentru firmele de amenajări interioare

Ne-am cumpărat apartament în Oradea și am început să mergem pe la firme după pardoseli, băi, uși, mobilă, tot ce trebuie.

Noi suntem oameni destul de simpli, știm ce ne place, minimalism, culori neutre, nu ne complicăm. Deși a mers destul de repede alegerea parchetului și gresiei, tot am stat pe la Spazio Ideea vreo trei ore.

Erau unii acolo veniți înaintea noastră și care au rămas și după ce noi am plecat, cred că au stat lejer cinci ore pe capul oamenilor, hai să vedem cum merge și cu galben, hai să schimbăm faianța, oare cum arată cu parchetul ăsta. Au modificat în proiectul ăla 3D din două în două minute toate combinațiile posibile.

Mie mi se pare foarte ineficient, ca proces. Dacă aș avea firmă de amenajări interioare, aș face niște proiecte predefinite, împărțite pe stiluri:

  • tradițional
  • modern
  • minimalist
  • scandinav
  • industrial
  • rustic
  • glamorous

Poate sunt și altele, dau doar așa niște exemple din cap.

Aș face câte patru-cinci proiecte pentru fiecare stil, fiecare proiect într-o altă gamă de culori, alese de un designer să se potrivească între ele, să fie corectă combinația.

De exemplu, nouă ne plac culorile neutre, dar reci. Ăsta ar putea fi o idee de proiect, un altul ar putea fi tot minimalist, tot culori neutre, dar calde. În fine, ați înțeles ideea.

Când ar veni potențialul client la mine, aș porni discuția de acolo – ce stil doriți? Nu știți? Uitați aici o broșură cu zece stiluri diferite de amenajări interioare. Ne decidem la stilul rustic? Ok, la stilul ăsta avem patru, cinci, treizeci de idei de combinații. Care vă place? Pe astea putem face modificări, poate e ceva ce vreți schimbat.

Majoritatea clienților nu cred că știu prea bine ce vor, de aia au nevoie să fie conduși către viziunea pe care o au în cap, dar nu știu s-o exprime, că nu-s designeri.

S-ar putea să mă înșel, nu am lucrat în domeniu, nu știu subtilitățile afacerii, dar mi se pare că s-ar mai eficientiza procesul, s-ar pierde mai puțin timp.


Comments

4 răspunsuri

  1. Avatar Ciprian

    E ca la frizer vs stylist: la frizer mergi si spui „vreau asa” si ala executa indiferent ce mizerie iese si indiferent daca stie de la inceput ca iese o mizerie sau nu. Iar multi merg la design interior ca la frizer. „Acolo vreau pe roz dar nu prea roz, dincolo e prea drept, perdeaua aia nu e suficient de rustica” si discutiile se intind mult si bine.

    Apoi, daca vorbim de un cuplu cu probleme, fiecare incearca sa-si impuna punctul de vedere. Si iarasi discutii, certuri and so on.

    Nu in ultimul rand, multe astfel de firme il incarca pe designer si cu atributii de sales. Si nu intotdeauna designerul stie sa vanda.

    1. Avatar Andrei Chira
      Andrei Chira

      Cam așa-i.

  2. Felicitari si sa fie intr-un ceas bun! Ceva detalii despre achizitie + procedura de cumparare ;)?!

    1. Avatar Andrei Chira
      Andrei Chira

      Mulțumesc. Prima Residence, 3 camere, 2 băi, 67,5 mp + balcon 7,5 mp, 61.800 euro + 3000 euro loc de parcare. Procedura de cumpărare standard: avans, contract, iar acum când a fost gata blocul am plătit restul și mi l-au predat. Ne-au programat la notar ca să finalizăm actele, apoi trecem contractul de la curent pe numele nostru, facem contract pentru net și TV etc… Zilele astea ne apucăm de amenajat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *