De ce nu-mi pasă de scorurile Google Pagespeed

De câteva săptămâni, de când cu update-ul algoritmului Google pentru mobile, a intrat toată lumea în panică.

Toți și-au testat site-urile, am primit zeci de întrebări despre cum se pot îmbunătăți scorurile respective, lumea și-a schimbat temele, agitație mare, monșer.

Lumea m-a văzut că am o abordare destul de chillax cu toată chestia asta și am fost întrebat dacă știu eu vreun secret, de ce nu mă agit?

Nu mă agit pentru că nu am timp și pentru asta. E foarte simplu.

Când ai de condus o afacere mică, pornită de la zero, trebuie să înveți să prioritizezi drastic.

Pentru că ai o grămadă de lucruri de făcut: chestii tehnice la site-uri, aplicații de gestiune, de newsletter, ai servere, ai social media, ai teste de usability, rată de conversie, ai de creat conținut, ai de gestionat finanțe, conturi, plăți, furnizori, clienți, ai o imensitate de date statistice de analizat, ai de oferit suport tehnic clienților, etc…

Dacă m-aș apuca să vă povestesc tot ce am de făcut în fiecare zi ar trebui să vă luați un popcorn, că începe trilogia Stăpânul Inelelor.

Când ai atâtea de făcut trebuie să te focusezi pe lucrurile care îți aduc cele mai mari rezultate altfel simți că muncești degeaba, că bați pasul pe loc și firma nu se dezvoltă.

Trebuie să te concentrezi pe o singură chestie. În engleză sună mult mai bine:

A startup can focus on only one metric. So you have to decide what that is and ignore everything else.

sursa

Pentru o firmă mică, lucrul ăla important pe care trebuie să te concentrezi este creșterea numărului de clienți.

Dacă nu prea ai buget de promovare, îți concentrezi eforturile pe o creștere organică a numărului de clienți. Creșterea organică vine din word-of-mouth, din recomandări.

Asta înseamnă să te axezi masiv pe customer satisfaction. Ăsta e ăla „one metric” care contează.

De asta nu mă interesează scorul Google Pagespeed. Customer satisfaction e pentru mine singurul scor relevant, singura notă de care îmi pasă.

Scorul Google Pagespeed are aceeași relevanță ca media la geografie din clasa a șaptea. Atâta timp cât nu e prea mic, ca să rămân corijent, n-am de ce să mă panichez.

Și nici tu n-ar trebui s-o faci.

Dincolo de asta, mai e o chestie care pe mine personal mă deranjează.

Putem alege să fim victime, să stăm cu mâna întinsă la Google, sau putem alege să ne pese de vizitatori, să construim site-uri pentru oameni, să ne concentrăm pe ceea ce contează, pe crearea de experiențe și branduri despre care oamenii să vorbească.

Mie unul nu-mi place postura de victimă.

      1. Majoritatea oamenilor nu fac diferentele pe care le faceti dumneavoastra. Pentru ei, internet inseamna google. Si facebook. Cam asta.

      2. O opinie corecta poate sa ne faca sa pierdem niste bani!

        Exista un banc cu un tip care se lauda ca are un elefant care ii ingrijeste gradina. Un prieten a cumparat de la el elefantul.

        Dupa un timp s-au reintalnit iar noul proprietar i s-a plans ca nu stie ce sa se mai faca deoarece elefantul ii distruge gradina.

        I-a raspuns: „Auzi, sa stii ca cu atitudinea asta nu-l vinzi!”

    1. Nu vreau sa va supar; un blog pe care nu se scrie frecvent este de obicei ignorat de toata lumea, nu doar de google. Un blog nu este un site obisnuit, pe care il cauti doar cand ai nevoie. Citirea unui blog seamana cu abonarea la un ziar sau cu urmarirea unui serial.

      1. Nu am de ce sa ma supar. Eu urmaresc multe astfel de bloguri, fiind abonat prin email. Decat frecvent si fara continut, mai bine mai rar si pe gustul meu.

        1. Foarte corect. Dar frecvent nu inseamna neaparat zilnic. Si odata pe saptamana e frecvent. Daca nu e foarte frecvent, conteaza sa fie previzibil pentru a forma reflexe conditionate. (De exemplu, stiu ca blogul cutare, publica in medie de 2 ori pe luna. E ok. In schimb, degeaba are perioade in care publica zilnic, daca intre ele are pauze de cateva luni.)

          1. Asta e de manual. Recunosc ca nici eu nu o respect din lipsa de timp dar mi-am propus sa postez macar o data pe saptamana, intr-o zi specifica, probabil marti.

    2. Nu zice nimeni sa ignori Google, sa nu-ti optimizezi site-ul sau sa nu te asiguri ca e indexabil. Ideea e sa nu te victimizezi in fata Google. Sa nu traiesti cu frica de Google. Hai sa facem un test. Seteaza-ti un obiectiv clar, sa zicem 10% mai multi vizitatori/abonati/whatever decat luna trecuta.
      Ce faci ca sa-ti atingi obiectivul asta?

        1. Da, deci succesul in atingerea obiectivului e ceva intern, care tine de tine, nu e ceva care vine din exterior. Asta inseamna sa nu ne victimizam, sa constientizam ca tine de noi.

          Aurel zice mai sus foarte bine o chestie legata de frecventa – „conteaza sa fie previzibil pentru a forma reflexe conditionate”. Stirile Protv sunt mereu la aceeasi ora, nu? Cam asa e si cu postarile pe blog.

  1. În cea mai mare parte cand este o firmă mică trebuie să investeşti timp şi bani, şi iarăşi timp pentru ca ea să crească mare. Altfel investiţiile sunt degeaba şi timpul este pierdut. Cât despre blogging, mă nene care face blogging de plăcere fără să vrea mari câştiguri din asta, cu siguranţă că îl doare în cot de ce vrea Google.

  2. În sfârșit cineva care e cu picioarele pe pământ. Eu unul sincer să fiu abia aștept să nu mai facă Google chiar atât de mult regulile că parcă prea mult dansăm după cum ne cântă el.

    1. Google e o unealta care poate fi folosita pentru a-ti atinge niste obiective. Dar de aici si pana la a intra in panica de fiecare data cand Google anunta ceva e cale lunga. Paradoxul e ca daca iti vezi de treaba ta si te concentrezi pe a oferi o experienta de calitate vizitatorilor fara sa te gandesti prea mult la Google ajungi si pe locuri bune in Google.

      1. Mare dreptate ai. Și eu m-am gândit într-adevăr să schimb tema însă nu din cauză că ar fi mai bine pentru Google ci doar pentru că voiam ceva nou. Încă nu am găsit nimic la preț decent așa că mai aștept. Văd acum că și MariusSescu și-a schimbat tema.

        1. Parerea mea legata de schimbatul temelor e ca ideal ar fi sa vorbesti cu un webdesigner/developer WordPress ca sa-ti faca una custom, sa nu mai aiba nimeni la fel. Iti faci astfel o identitate, un brand, un look unic, si ramai cu ala, eventual cu mici modificari de-a lungul anilor. In genul asta face Vali (zoso.ro) si e genul de blog pe care il recunosti imediat dupa look.

          1. Da, poate fi scump, asta e drept. Poate ajunge mai ieftin daca faci doar niste modificari prin CSS, fara implementari complexe care sa necesite programare. De exemplu, tema de aici e un eleven40 doar cu niste modificari de CSS.

      2. Foarte corect! Asta trebuie sa retina lumea.

        Google trebuie considerat un instrument nu un scop.

        Cine se concentreza in primul rand pe google se va ocupa de forma nu de fond.
        Cine se concentreaza pe fond, va gasi forma potrivita si va fi bagat in seama si de google, care nu e chiar prost.

        Asta imi aminteste de un alt articol de-al dumneavoastra, care cred ca se intitula „Continutul vine primul.”

        Si imi dau seama si de faptul ca multi incearca sa fluture pe sub nasul lui google forme frumoase chair daca fondul afacerii lor e problematic. (Ca un magazin cu marfa proasta, preturi mari, vanzatori nesimtiti, dar cu o vitrina care te determina sa intri.)

    1. Nu e cel mai elegant exemplu, insa cred ca e unul destul de sugestiv, adica transmite destul de clar ideea de „faci ce-ti cer eu”, in contrast cu ideea de „fac ce vreau”.

  3. Și mai e o chestie pe care majoritatea au scăpat-o din vedere sau cu ignoră cu bună știință: toată treaba aceasta se reflectă doar în ceea ce privește căutările de pe mobil dar din experiența mea vizitatorii intră de pe mobil direct pe site-urile care-i interesează și mai rar îi vezi căutând ceva de pe mobil.

    Adică ai șansa ca pe căutările din Google de pe mobil sa fii pe prima poziție dar să nu te caute nimeni, iar în varianta desktop să fii abia pe pagina a doua de rezultate.

    1. Exact, lumea ignora chestia asta. Si stii de ce? Pentru ca unii destepti au creat panica, urmarind sa faca bani de la fraieri sau sa-si faca trafic pe un topic „cald”. Si lumea pune botul si nu mai asculta de logica si argumente.

      1. Niciodata nu prea asculta de logica si argumente. (Vad frecvent asta.)

        Ceea ce este foarte grav e ca pentru omul simplu, a argumenta inseamna a te justifica (si, de aici, implicit a nu avea dreptate).

  4. De cand am trecut la tine cu magazinul onlineonline, am crescut pe un cuvant cheie pe mobile. Nu stii daca e rezultatul noului algoritm sau pur si simplu crestere.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

iphone 6
Up Next:

M-am supărat puțin pe Orange

M-am supărat puțin pe Orange