Oare lumea nu vede semnele de circulație sau le ignoră?

De când m-am mutat la Oradea am făcut mai multe drumuri prin țară (sau mai exact aceleași drumuri de mai multe ori). Am observat o chestie, lumea ori nu vede, ori ignoră, ori nu crede în semnele de circulație.

Linia aia continuă e acolo cu un scop. Semnul de oprire interzisă, de depășire interzisă, de curbă deosebit de periculoasă. Acolo cu un scop.

Cineva s-a gândit și a decis să le pună acolo. Poate nu știm noi care e sensul, poate nu-l înțelegem, dar el există. Nu stă cineva și se gândește, bă oare cum aș putea eu să-l întârzii pe Costică, să nu mai ajungă primul la mă-sa să mânănce pască?

E altă logică, ea există chiar dacă noi n-o înțelegem. La fel cum dacă vine cineva din exterior și se uită la ceva ce facem în job-ul nostru, poate i se pare aiurea, nu înțelege ce facem, dar noi care facem asta de ani de zile, știm logica din spate.

Dar declicul ăsta nu se face. Nu apare un beculeț în creier, bă pe aici nu ar trebui să depășesc, că scrie acolo pe semnul ăla că poate mor. Ar fi o idee, să se schimbe semnele, efectiv să scrie VEZI CĂ MORI AICI.

Dar dacă omul nostru trece de 400 de ori pe acolo și nu a murit niciodată, apare fractura logică – păi dacă n-am murit până acum, sigur nu mor nici de acum încolo.

Mda, sigur, sigur, pentru că fix așa funcționează Universul.


Comments

9 răspunsuri

  1. Avatar Cătălin
    Cătălin

    Și eu fac odată la aproximativ 1 lună jumătate.. Pitești – Focșani și retur, clar, fel și fel de dobitoci în trafic, fără urmă de îndoieală, bine că în momentul când mă depășește un astfel de dobitoc, trag cât mai pe dreapta și la nevoie pun frână să-l las pe dobitoc să intre pe bandă și implicit să nu-mi stric și eu mașina. Dar, România este plină de astfel de dobitoci. Nu zic, și eu mai încalc limita de viteză, prin sate, acolo unde se poate nu merg cu 50 cum e legal, dar la marcaje/semne, clar, nu le trec cu vederea fără a le lua în seamă.

  2. Suntem campioni la accidente cu mâini, organe dislocate și picioare rupte sau amputate din accidente “ușoare”

  3. Avatar harsan

    Ma gandesc ca e ca pe net ..atat de mult ne-am obisnuit cu adurile incat nu le mai vedem .. avem un adblocker setat default.
    Cred ca la fel e si cu semnele de circulatie .. le-ai tot vazut … tot vazut ..esti imun la ele.
    Am observat ca sunt mai atent la semnele de pe strazile pe care circul prima data :)

    1. Avatar Andrei Chira
      Andrei Chira

      E posibil. Eu am observat că lumea vede mai degrabă ce e pe șosea decât semnele. S-au refăcut niște străzi pe la noi și nu mai oprea nimeni la trecerile de pietoni pentru că nu erau dungi pe jos, deși semnul de circulație era acolo și a fost trecere întotdeauna acolo, nu cred că erau pe stradă numai oameni noi care nu știau orașul.

    2. Avatar harsan

      E clar ca e si putin bunsimt .. sau lipsa lui .. E clar ca poate si sistemul ar trebui adus in secolul 21 .. ca oamenii sunt atenti in telefon .. nu pe strada.
      Poate e nevoie de acel AI .. care sa ne asiste..

      E complicat. Tine mult de om. Azi marea majoritate traim intr-un izolationism ..semiautism .. nu mai suntem atenti la exterior … nu ne mai pasa de nimic ..etc

    3. Avatar Andrei Chira
      Andrei Chira

      Da, mi se pare că devenim super narcisiști, trăim fiecare în filmul lui unde suntem toți personaje principale și „restul e proști”.

  4. Avatar Paulian
    Paulian

    Ar putea sa fie si ptr ca dupa revolutie (si probabil si inainte) românul a invatat ca e mai bine si iese mai castigat daca ignora regulile, in sensul ca oricum multi le ignora si nu patesc nimic, politicienii sunt niste corupti si incompetenti deci increderea in ei si in regulile lor e f mica. Si probabil ca si acuma dupa mai bine de 30 ani a ramas inertia asta si nu ne mai putem dezobișnui sa fentam tot putem ca altfel ramai „de fraier” si oricum nu castigi nimic.

    1. Avatar Andrei Chira
      Andrei Chira

      E foarte adevărat și asta.

  5. Avatar raducu427
    raducu427

    Lumea le vede, dar le incalca „neintentionat”. „Inherent transgression” as putea spune, se manifesta acolo unde conteaza (caci altfel nu s-ar mai povesti), noi traindu-ne din plin povestea de dragoste cu automobilul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *