Spam-ul functioneaza

Ai casuta postala plina de pliante de la toate supermarketurile posibile si imposibile?

Cand deschizi usa iti cad de pe clanta toti fluturasii pizzeriilor?

Ai primit scrisoare cu icoana de la candidatul X?

Pe geamul usii la intrarea in scara ai lipite diverse oferte de termopane, instalatori si alte servicii?

Ai cerut sa primesti sau ti-ai dat acceptul pentru toate astea?

Nu, e spam. Spamul e peste tot.

Se numeste promovare. Si functioneaza.

Hai sa ne dam putin jos de pe piedestalul moralitatii pseudo-intelectuale pe care ne-am cocotat si sa lasam prostiile. Spam-ul functioneaza.

Pentru fiecare moralist care e ofuscat ca a primit spam si te injura ai 20 de potentiali clienti. Oameni care sunt interesati de serviciile tale si care nu ar fi auzit altfel de tine. Oameni care iti multumesc si care te recomanda si altora. Oameni care iti dau banii lor.

Intrebarea care trebuie sa ti-o pui este: cat de mult imi doresc sa reusesc?

Sunt capabil sa fac tot ce trebuie facut sau stau cuminte in banca mea si astept sa-mi cada clientii in brate?

Intreaba-te ce e mai rau: sa te injure cativa sau sa te trezesti cu regrete dupa ani gandindu-te ca nu ai incercat indeajuns?

N-o mai gasesc acum sa v-o arat dar am vazut intr-o zi o caricatura interesanta care exprima exact ideea de mai sus.

2 oameni ai cavernelor, fiecare in grota lui, cu cate un ciocan preistoric in mana.

Unul construise o roata diforma iar celalalt un Ferrari.

Primul striga in gura mare si se adunase lumea in fata pesterii lui sa-i admire minunata realizare (roata colturoasa).

Al doilea statea tacut si timid langa Ferrari si nimeni nu-l baga in seama, toti fiind atenti la pestera primului.

Exact asa e si in viata reala. Te agiti si te promovezi, ai succes. Stai si astepti ca lumea sa vada singura valoarea ta sau a produselor/serviciilor tale, dai faliment.

Asta e si unul dinte motivele pentru care oamenii inteligenti si cu bun simt esueaza si prostii cu tupeu au bani si succes.

Dar despre asta o sa scriu mai pe larg alta data, ideea de azi e ca spamul functioneaza.

Pur si simplu functioneaza.

Pune afise, lipeste stickere, imparte fluturasi, trimite mailuri, scrie cu markerul adresa site-ului tau pe toate bancnotele care iti trec prin mana, fa graffiti cu numele brandului tau, nu stiu, fa tot ce trebuie sa faci ca sa te promovezi.

Just fuckin’ do it!

  1. Nu e spam, se numeste promovare insa ar trebui sa functioneze dupa niste reguli. Afisele si stickerele ar trebui sa apara doar un spatii special amenajate, nu sa acopere fiecare perete, stalp, orice, si sa polueze vizual intreg orasul. E ok sa trimiti mailuri oamenilor care ar putea fi interesati de serviciile si produsele tale, dar nu e ok sa trimiti mesaje automate la o baza de date de 1 milion de oameni. E ok sa participi la evenimente unde sa vorbesti despre ce faci tu, dar nu mi se pare ok sa iesi in strada cu un megafon si sa incepi sa urli.

    Tot ce facem se numeste promovare, insa eu incerc sa exclud practicile si metodele care ma enerveaza pe mine, pentru ca stiu ca ii voi enerva si pe altii.

    1. De ce n-ar fi ok sa trimiti mailuri la 1 milion de persoane?
      Evident, plecand de la premiza ca nu cumperi o baza de date de la un baiat de pe messenger ci faci un contract perfect legal cu o companie care se ocupa de e-mail marketing.

      1. Oricare ar fi contractul, acei 1 milion de oameni mai mult ca sigur n-au fost de acord să fie incluşi într-o listă care e distribuită la nu-ştiu-câte companii. Nu e ok ca eu să mă abonez (de exemplu) la un magazin de ceaiuri şi acel magazin să-mi distribuie apoi adresa şi la un magazin de vinuri, la unul de încălţăminte şi la unul de calculatoare. Sigur, legal se poate face aşa ceva, incluzi undeva pe pagina de abonare mic, mic, aproape invizibil, nişte termeni şi condiţii care să-ţi permită să faci asta…
        Dar mie, personal, tot nu mi se pare ok. moral, spune-i cum vrei. 🙂

  2. Iti inteleg perfect punctul de vedere, am trecut si eu prin asta.
    Totusi, mie nu mi se pare normal sa te pui pe tine pe locul 2. Orice ai face, nu poti sa multumesti pe toata lumea si nu poti sa-ti traiesti viata gandindu-te in primul rand sa nu deranjezi pe altii si abia apoi la tine.
    3/4 din viata mea am facut asa si nu s-a intamplat nimic bun. Cand am inceput sa fiu „egoist” si „nesimtit” si sa-mi vad interesul s-a schimbat situatia. Pur si simplu asa functioneaza lumea in care traim. Spamul functioneaza. Agresivitatea functioneaza. Asta e si ideea articolului.

  3. Nu stiu de ce dar am impresia ca @Doro este acel client moralist pentru care am sa castig 20 de potentiali clienti. Nu am privit niciodata spam-ul asa.. dar iti dau dreptate.. ce vezi peste tot devine usor usor un „that is safe” in mintea noastra.

    Dpdv al afacerii e perfect, clientii.. mereu sunt critici

    1. Nu poti multumi pe toata lumea. Orice ai face vor fi clienti nemultumiti. Sau unii care nici macar nu sunt clienti dar sunt nemultumiti de serviciile tale.

  4. Salutare,
    Sunt de acord cu Andrei, ca sa prinzi peste trebuie sa arunci undita peste tot, nu se stie de unde prinzi un somn mare. Consider ca promovarea agresiva functioneaza foarte bine la noi, daca ii stresezi pe oameni cu reclame/promovare retin ceva, numele, produsul, ceva. Este mai rau cand nu a auzit de firma ta/produsul tau, si te trateaza cu neincredere, poate testeaza produsul tau de curiozitate, ca a auzit de el. Piata este mare si este loc pentru toata lumea. Important este cum te vinzi, sa ai oameni de vanzari foarte buni, sa se agite foarte mult, produsul este pe locul doi. Bafta….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Up Next:

Cel mai tare film despre marketing. Ever.

Cel mai tare film despre marketing. Ever.