Ce a vrut să spună Tudor Chirilă la Vocea României

Vă explic eu mai în detaliu că n-a avut timp omul.

Dar mai întâi contextul…

2 domnișoare care au o trupă de cover-uri au performat pe rând la Vocea României. Tudor Chirilă s-a „legat” de ele pe tema trupelor de cover-uri.

Că toată lumea are trupă de cover-uri în România, că nu există orgoliu de a crea ceva original, că până când poți face asta, la câte nunți poți cânta etc…

Tudor are dreptate și nu e valabil doar în muzică.

Timpul nu e infinit. Ai o bucată finită de timp și dacă vinzi timpul ăla pentru bani, banii pe care îi poți câștiga sunt limitați. Se termină timpul, se termină banii.

Muncești cu ziua, dai la lopată 4 zile. Pierzi 4 zile din viață, câștigi 400 de lei. Simplu și ușor, easy money.

Dar ai putea ca în alea 4 zile să creezi ceva.

Dacă nu îți folosești timpul ca să creezi ceva atunci timpul ăla e pierdut. În schimb, dacă tu creezi ceva atunci poți vinde timpul ăla la infinit.

Scrii o piesă originală, îți ia o săptămână (cred, n-am scris nicio piesă). Ei bine, săptămâna aia tu o vinzi apoi la infinit. Dacă e o piesă bună, o să o „consume” lumea și după ce tu mori.

La infinit.

Scrii un articol pe blog, îți ia 4 ore. Alea 4 ore tu le vinzi la infinit, o să „consume” lumea produsul ăla și peste ani de zile. Avem pe Mujo articole scrise în 2012 care și acum, în 2016, fac comisioane din afiliere. Zilnic.

Am un articol din 2013 la care încă mai comentează lumea (961 comments & counting). O dată pe an devine semi-viral, îl mai preiau niște site-uri, mă mai laudă niște oameni, mă mai înjură niște oameni. Nu fac bani din el, asta e altă poveste, dar ați prins ideea.

Mai pot să dau exemple gârlă dar n-are sens să ne lungim, ideea e extrem de simplă.

Problema e cu implementarea, că asta e grea. Adică practica ne omoară.

Ca să poți să creezi ceva timeless, care să poată fi „consumat” la infinit, trebuie să creezi încontinuu.

Zi de zi. Cât de mult poți.

Majoritatea chestiilor pe care le creezi o să fie nașpa, cel mai probabil. Dar, mai devreme sau mai târziu, ceva devine viral.

E matematic, fizic imposibil să nu reușești dacă te ții de o chestie. Am scris despre asta.

Cam asta vrea în mare să spună și Chirilă.


Comments

7 răspunsuri

  1. Avatar Cătălin

    Și Chirilă are dreptatea lui zic eu.. însă și fetele alea au. Adică, tu.. dacă scrii piese, îți ia o vreme.. devine sau nu succes, asta rămâne de văzut, însă, dacă tu între timp nu produci 1 leu din acele piese, ce faci? Mori de foame? Trebuie cumva să împaci și capra, și varza, și oaia.. astfel încât, dacă-ți place să faci ceva.. gen.. muzică.. fa-o.. dar până ajunge să-ți producă la infinit cum zici tu Andrei, este cale lungă de bătut, și degeaba produce ea la infinit după ce tu crăpi de foame sau îți ajunge cuțitul la os. Chiar și tu, povesteai parcă, cât ai chinuit prin Italia, sau știu eu ce alte peripeții ai făcut să ajungi în poziția în care ești, și să faci acest lucru cu pasiune, nu doar pentru că-ți vin niște bani. Viața și creația în general, cere sacrificii..

    1. Avatar Andrei Chira
      Andrei Chira

      Asa e, ai dreptate. Ideea nu e sa mori de foame in timp ce creezi chestii ci sa iti gasesti timp sa-l investesti si in creatie nu doar in consum sau schimb timp pe bani.

  2. Treaba asta este foarte adevarata in ceea ce priveste muzica, dar cum ai spus si tu chiar este aplicabila si in celelalte domenii din viata noastra de zi cu zi. Insa, per total trebuie sa fie si oameni care dau la lopata si oameni care dau comenzi, nevoia mai mare fiind de prima categorie. De coveruri si melodii repetate la infinit pe la toate nuntile la care am fost sincer m-am plictisit. Daca merg la o nunta stiu deja care va fi 70% din playlist, 20% nu sunt sigur in totalitate si 10% e ceva stalcit de prin alte locuri.

    1. Avatar Andrei Chira
      Andrei Chira

      Targetul nu e oamenii care dau la sapă ci ăia care chiar pot crea ceva.

  3. Trebuie sa gasesti un echilibru intre creatie si sustinerea creatiei.

  4. Avatar raducu427

    Si asta o spune Tudor Chirila cel care a avut mare succes cu un cover la Hotel California

    1. Avatar Andrei Chira
      Andrei Chira

      Sa canti cover-uri e o ocupatie de succes in Romania. Nu zice nimeni ca nu e de succes, ideea lui Chirila e ca este vorba de un succes pe termen (relativ) scurt.
      Au aparut foarte multe trupe care fac asta, concurenta o sa fie din ce in ce mai mare si ai nevoie de o diferentiere. Sa fii o trupa care are piese originale pe radio sau la tv e o diferentiere foare buna. Si diferentierea e mama business-ului.
      Dar iti zic degeaba, ca oricum pe tine nu te intereseaza chestii din-astea de business, nu-i asa?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *