M-a tot întrebat lumea ce-am făcut până la urmă, ce mi-am luat, că am tot scris despre mașini și am tot testat.
Mi-am luat o Mazda CX-3, model 2016, benzină, 2 litri.
Nivelul de echipare e Challenge, adică al doilea dintre cele 7 versiuni pe care le are Mazda pentru CX-3. Nu e nici cheală dar nici nu are chestii inutile.
Am luat-o de la un dealer din Cluj, n-am vrut să iau de la persoane fizice deși puteam la aceiași bani să iau o echipare mai bună. Bine, puteam la aceiași bani să-mi iau BMW.
A costat 14.700 euro, avea 21.900 km, garanție până în decembrie 2021, consumul afișat în bord 9,8 litri / 100km. Am resetat atunci consumul și astăzi, după 2 luni jumate și aproape 6000 km, îmi arată 5,8 litri / 100 km. Am mers mult extraurban, Bacău – Oradea, de aia e așa mic, în oraș se stabilizează pe la 6,2 – 6,3.
Ce îmi place
Îmi place designul, îmi place culoarea (ceramic metallic) care e un gri foarte deschis și care pare relativ curat, nu se vede prea tare praful. Merg la spălat cam o dată la 2 săptămâni și se uită ăia ciudat la mine – asta e mașină murdară, man?
Îmi place motorul, trage bine. Nu mă mai simt neputincios prin serpentine, urcă fără să pară că face vreun efort.
Alte chestii:
- pilotul automat
- scaunele confortabile la drum lung
- asistența la plecare din pantă
- oglinzile mari
Mi-ar fi plăcut să găsesc una cu cutie automată dar asta e.
Ce nu-mi place
Oglinzile laterale sunt cam aproape, scaunele sunt înguste (eu intru perfect, tata la 120 kg nu încape) și am o mică tendință claustrofobică, simt nevoia să dau scaunul mai în spate.
Chestia asta plus alte decizii de design fac ca vizibilitatea să nu fie excelentă. Mi se pare o problemă similară și la Mazda 3, lasă designul să fie mai important decât funcționalitatea.
Sistemul de start / stop e uneori enervant, ca la orice mașină pe care am testat-o, de altfel. Suporturile de pahare sunt poziționate puțin cam în spate, nu e cea mai fericită alegere.
Probleme
Am avut o problemă cu aerul condiționat, m-am dus la reprezentanță și au înlocuit niște chestii, nu mă pricep ce, au umplut și cu freon că era gol, nu m-a costat niciun ban. Garanție.
Mi-au mai apărut niște martori în bord, pe unul l-am rezolvat punând presiunea în pneuri la valorile din carte și resetat senzorul; celălalt era de la permutarea roților, m-am dus la reprezentanță și mi-au schimbat roțile între ele, cică se face la fiecare 5000 km.
Cam atât. Nici nu cred că au ce probleme să apară deocamdată, mașina e aproape nouă.
Per total sunt mulțumit – un hatchback micuț, frumușel, suficient pentru nevoile noastre.
Later edit: cum e după 1 an jumate
Am făcut cam 21.000 km de când am luat-o, consumul afișat e 6,2.
Casco e vreo 700 de euro pe an, reviziile anuale cam 800 de lei, alte cheltuieli nu am avut.
Nu s-a stricat nimic până acum, volanul s-a tocit destul de repede, vopseaua mi se pare cam subțire, se văd tot felul de ciobituri de la pietre, am avut în iarnă o mică problemă cu oglinda din dreapta, avea momente când nu mai rabata, bănuiesc că de la gheață.
În rest totul merge.
Lasă un răspuns