Cand eram mic citeam carti pe banda rulanta.
Mama a fost mereu o fana a literaturii si are o biblioteca de peste 400 de „opere”.
Am pus ghilimele pentru ca exista in biblioteca aia niste carti care nu am idee cum au ajuns acolo, gen „Antologia poeziei vietnameze”. Pe bune, am citit poezie vietnameza, poloneza si alte minuni.
Surprinzator, cartile astea ciudate ma atrageau mai mult decat clasicele recomandari: Voltaire, Tolstoi, Dostoievski.
Dar nu despre cartile astea vreau sa vorbesc ci despre cartile citite in ultimii 6-7 ani, carti legate de dezvoltare personala si de business.
Prima carte care m-a influenta major a fost „Tata bogat, tata sarac” a lui Robert Kiyosaki. Am decis cu toata inima ca vreau sa pornesc ceva pe cont propriu dupa ce am citit-o.
A urmat „Regulile Martei”, care a venit cu un ziar, Saptamana Financiara parca, nu am cumparat-o expres.
E o carte scrisa de Martha Stewart in principal pentru femeile antreprenor dar gasesti acolo informatii si sfaturi foarte bune.
Dupa asta a urmat perioada Al Ries, am citit aproape tot ce a scris omul, dintre cele mai importante imi amintesc:
- Pozitionarea
- Focus
- Cele 22 legi imuabile ale marketingului
- Cele 22 legi imuabile ale brandingului
Au urmat mai multe carti de marketing:
- Sun Tzu – Strategii de marketing
- Buzz Marketing
- Vaca Mov
- Diferentiaza-te sau mori!
In ciuda aparentelor, nu am citit foarte multe carti de dezvoltare personala, doar:
- Indrazneste sa castigi
- De la idee la bani
Cam astea sunt cartile pe care le-am citit si care cred ca m-au ajutat in antreprenoriat si pe care le recomand cu caldura oricui doreste sa porneasca o afacere (in special cele de marketing ale lui Ries).
Lasă un răspuns