Primesc destul de des intrebarea asta si raspunsul meu e mereu acelasi.
Nu sunt genul de antreprenor care sa lanseze non-stop afaceri/proiecte/startup-uri. Daca asta inseamna sa fii antreprenor, sa urmaresti mereu valul si moda, atunci poate nici macar nu sunt antreprenor adevarat. Cine stie?
Un singur lucru stiu, si anume ce o sa mearga mereu, indiferent daca e criza sau nu – ceea ce stii tu sa faci foarte bine.
Ai vazut vreodata vreun doctor foarte bun care sa moara de foame?
Indiferent de situatia macroeconomica, daca esti bun la ceva, o sa ai clienti.
Daca aduci plus valoare, daca rezolvi o problema, daca ajuti pe cineva – o sa ai clienti.
N-o sa fie la fel de bine ca in momentele de boom economic, n-o sa devii milionar peste noapte, dar o sa fie bine.
Am vazut recent un interviu cu Marius Ghenea care spunea cam acelasi lucru: daca vrei sa te apuci de ceva, apuca-te de prestat servicii in domeniul pe care-l cunosti cel mai bine.
N-ai nevoie de prea multe fonduri ca sa incepi, poti sa testezi piata fara sa pierzi bani.
Deci sfatul meu legat de afacerile care merg pe timp de criza este sa „te uiti in oglinda” si sa incerci sa descoperi lucrurile la care esti bun. Cateodata sunt destul de ascunse, multi oameni au impresia ca nu stiu sa faca multe lucruri si nu-si dau seama nici cum ar putea sa scoata bani din ceea ce stiu sa faca dar putina introspectie si atentie la detalii te pot ajuta sa descoperi ceva talente ascunse.
In loc sa pleci la drum cu intrebarea „Cum sa fac mai multi bani” poate ar trebui sa te intrebi „Ce problema existenta pe piata pot rezolva” si „Cum pot rezolva eu problema mai bine, mai eficient si, de ce nu, mai ieftin decat altii”.
Lasă un răspuns