Zilele trecute am ajutat o verisoara sa-si deschida un blog si m-am lovit de o chestie pe care am mai intalnit-o cam la toata lumea cu care am mai lucrat pe partea asta de „creare de site”.
Persoanele stau si se uita la site si li se pare ca e prea gol, ca parca ar mai trebui ceva. Si le spun, da, mai trebuie continut, asta lipseste, de asta ti se pare ca e incomplet.
Si ei stau, sa gandesc si zic: nu, parca ar merge o alta culoare aici si o poza mai mare ca sa acopere spatiul asta, parca e prea mult alb.
– Da, e prea mult alb pentru ca nu ai continut. Hai sa bagam niste continut si dupa aia il aranjam.
– Da, dar vreau sa fie calumea inainte sa ma apuc sa pun ceva pe site.
Stiu ca pare contraintuitiv insa nu e ca in offline unde trebuie intai sa varuiesti si dupa aia sa pui mobila. In online e invers, designul se construieste in jurul continutului.
Asta e o problema specifica incepatorilor pe online, a celor care vor sa aiba un prim site – fie el blog, site de prezentare, magazin online – si anume ca vor sa faca designul site-ului inainte sa aiba continut.
Din punctul meu de vedere asta e o greseala.
Eu daca vreau sa fac un site primul lucru pe care il fac este sa creez continut. Pun o tema standard WordPress, inainte sa descopar Genesis foloseam Twenty Twelve , si ma apuc sa pun cateva articole, fac cateva pagini, gandesc structura site-ului.
Dupa ce am introdus continut suficient ca sa pot sa-mi fac o idee despre cum se aseaza si aranjeaza, abia atunci incep sa modific designul.
Desi nu sunt nici designer si nici developer, stiu o chestie – ca desigul nu inseamna decorare. Designul inseamna sa-ti dai seama cum va interactiona vizitatorul cu site-ul si continutul tau si sa-i oferi posibilitatea sa faca asta cu cat mai putina frictiune. Interactiunea sa fie cat mai naturala si cat mai intuitiva.
Oamenii nu intra pe site-uri ca sa admire frumusetea butoanelor de share sau tranzitia minunata a elementelor din meniu atunci cand le ating cu mouse-ul. Intra pentru informatie. Pentru continut.
Lasă un răspuns