Nu-i asa ca-ti plac headline-urile astea in care cineva exagereaza voit ca sa obtina un titlu pompos pe care sa dea lumea click. Mea culpa.
Te-am indus in eroare, cititorule. De fapt, nici macar nu stiu sigur daca pasii mei iti vor aduce idei geniale. Si nici macar nu sunt 3 pasi ci doar 2. Pasul 3 e de fapt „repeta pasul 2”.
Dar macar pasii sunt simpli, aici nu te-am pacalit.
- Iesi din zona de confort
- Pune-ti intrebarile corecte
1. Iesi din zona ta de confort
Am pierdut acum 2 luni un client mare care imi aducea 30% din venituri. Plus ca in acelasi timp unii tepari m-au lasat fara niste bani care ar fi prins bine. Plus ca toata lumea isi plateste facturile foarte greu.
Mi-am incalcat propria regula si anume sa nu imi bazez afacerea pe un singur element, si ala extern, pe care nu il pot controla.
Dar cateodata intri intr-o zona de confort si pur si simplu te plafonezi acolo, te simti bine, banul e ok, si uiti ca trebuie sa evoluezi. Uiti ca daca pierzi clientul respectiv esti mancat.
Deci primul pas este sa iesi din zona ta de confort, sa nu te lasi prins de moleseala rutinei zilnice si sa-ti pui creierul la treaba.
Mie mi-a trebuit sa intru in foame ca sa invat asta.
Cineva a zis-o bine in engleza: work ON your business not IN your business.
2. Pune intrebarile corecte
Obiectiv: sa faci mai multi bani
Intrebare: Cum pot sa fac mai multi bani?
Raspuns: Am nevoie de mai multi clienti.
I: Cum fac rost de mai multi clienti?
R: Ii caut.
I: Unde? Din usa in usa?
R: Prea mult timp pierdut, total ineficient. Depinde ce vinzi, de fapt. Daca vinzi un serviciu ieftin, ca mine, e o idee proasta sa mergi din usa in usa.
I: Telefonic?
R: Ok, e mai bine. Am incercat. Dar tot e mult timp pierdut si nu e eficient. Am obtinut putini clienti asa.
Am nevoie de foarte multi clienti pentru ca vand un serviciu ieftin.
I: E-mail marketing?
R: Ok, din ce in ce mai bine. Poti trimite sute de mii de mailuri catre targetul tau la costuri reduse.
Am obtinut cativa clienti dar am nevoie de mai multi.
I: Ce-ar fi sa-mi vanda altii marfa?
R: Ok, sun toate cunostintele, poate aud pe cineva care vrea un site de prezentare, raspandesc vorba. Prietenii o sa ma promoveze gratis dar altii?
I: Ce le dau? Ca doar nu o s-o faca degeaba?
I: Ce am? Ce pot sa le dau in afara de bani? Assets? Singurul asset e ceea ce creez: site-uri. Dam site-uri gratis atunci.
I: Cui?
I: Targetul nostru sunt IMM-urile. Cine mai are in target IMM-urile?
R: Bancile, firmele telecom, provideri de internet, alti diversi prestatori de servicii.
Raspuns final
Hmmm, ce-ar fi daca am da site-uri gratis ca bonus pentru fiecare client IMM care cumpara un pachet bancar de la banca X. Sau un pachet de telefonie/net de la operatorul Y.
Toata lumea castiga.
Partenerul nostru are o propunere unica de vanzare pentru clientii business prin care poate atrage clienti noi (sau poate fideliza clientii actuali), ataseaza acest bonus – site de prezentare gratuit – unui pachet si astfel aduce o plus valoare clara pachetului respectiv.
Noi vindem si gazduire impreuna cu site-urile gratis deci castigam si noi (pe termen mai lung, cei drept, dar e ok).
Clientii primesc un site de prezentare gratis, un plus de valoare evident.
Win-win-win clasic
Ok. Perfect. In sfarsit o IDEE buna.
Acum urmeaza partea grea, executia, vanzarea, negocierile, munca.
Cam asta e procesul prin care imi vin mie ideile. Si cred ca e un proces care poate functiona pentru oricine.
Dar tine minte ca ideile geniale sunt egale cu ZERO.
Tot ceea ce conteaza este punerea lor in aplicare, executia.
In concluzie, iesi din zona ta de confort, pune-ti intrebari, antreneaza-ti creierul sa gandeasca si nu-ti fie frica de munca grea de implementare a acestora.
Fa ca succesul sa fie inevitabil, sa fie natural, sa fie o consecinta fireasca a actiunilor pe care le intreprinzi.
Simplu, nu?
Lasă un răspuns