• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar

Andrei Chira

blog personal

  • Cumpără cartea
    • Magazin
    • Coș
    • Finalizare
    • Contul meu
  • Despre mine
  • Contact

Am testat Mazda CX-3 G150 4×4/AT

11 aprilie 2019 5 comentarii

Pentru că în Bacău nu există dealer Mazda am mers până la Iași într-o mică excursie ca să testăm Mazda CX-3.

Zic să testăm, la plural, pentru că soția e fană CX-3, și pe bună dreptate, mi se pare o mașină parcă desenată special pentru femei, cu forma aia de pisică micuță și drăguță pregătită de un super atac drăgălaș.

Mașina e frumoasă, îmi place și mie, dar de când am intrat în reprezentanță și am văzut noua Mazda 3 nu am putut să mă mai gândesc la altceva.

Băi băiatule, culoarea aia roșie, designul, interiorul, of, of, of. Stăteam și plângeam lângă ea, zici că eram videoclip cu Dani Mocanu.

Mi-a stricat toată ziua și tot testul cu CX-3.

În fine, m-am urcat și în CX-3, aveau la teste doar o variantă cu tracțiune integrală, benzină, cutie automată, 2 litri, 150 de cai, 25.000 de euro.

Prima senzație a fost că stau prea jos, parcă eram un copil, abia vedeam peste bord.

Deși mi-a aranjat scaunul înainte de a pleca, l-am mai aranjat de vreo 3-4 ori în timpul mersului, nu-mi găseam locul, l-am ridicat aproape la maxim până la urmă.

Nu vedeam capota, nu știam unde e fața mașinii, a fost o senzație ciudată, frică să n-o ating de ceva. Bănuiesc că te obișnuiești cu timpul și începi să-ți știi mașina.

Și Mazda CX-3 are un ecran trântit în mijlocul bordului dar nu e la fel de televizor ca la Corolla.

Venind până la Iași cu un 1.0 TSI, la CX-3 am simțit imediat motorul de 2 litri mai zgomotos dar nu mi s-a părut că ar trage mai tare, poate la viteze mai mari sau în situații gen urcat un deal să își arate forța.

Sistemul Start/Stop e mult superior celui de pe Skoda cu care am venit, nici nu am simțit că se oprește motorul la semafor. Repornirea motorului e și ea la fel de discretă.

Spre deosebire de CVT-ul de la Corolla și DSG-ul de la Octavia, la Mazda am simțit schimbarea vitezelor. Cuvântul corect e de fapt „am auzit”, auzeam destul de clar scăderea turațiilor atunci când se schimba viteza. Nu mă deranjează în mod special dar prefer silențiozitatea.

În spate, fetele s-au simțit bine, au loc suficient dar mi-au spus că e cam întunecat, se simte ușor claustrofobic.

Portbagajul e suficient pentru noi dar suntem minimaliști, plecăm de acasă cu hainele numărate și organizate fix pe zilele cât stăm în concediu.

Mașina mi-a plăcut dar cred că trebuie să o conduc mai mult, să mă obișnuiesc cu ea, să-mi găsesc poziția cea mai bună de șofat. E drept că am testat-o foarte puțin dar nu mi s-a părut wow, nu s-a ridicat la înălțimea așteptărilor marketingului Mazda cu emoția condusului & stuff.

Sigur, eu nici nu fac parte din target, nefiind pasionat de mașini și de condus.

Aș cumpăra Mazda CX-3?

Înclin spre da. Ca formă, design, culori, îmi place cel mai mult dintre toate mașinile pe care le-am testat. Deși totuși dacă ar fi să dau 25.000 euro pe o mașină, atunci Mazda 3 tati.

ShareLike

Din categoria: Personale

Cumpără cartea

Am scris o carte de dezvoltare personală foarte personală care se numește "Nu vreau să mai fiu sărac".

Comandă

Reader Interactions

Comentarii

  1. Ionut a zis

    11 aprilie 2019 la ora 10:14

    Interesant review-ul, pare o masina buna.

    Răspunde
    • Andrei Chira a zis

      11 aprilie 2019 la ora 10:26

      Nu mă pricep îndeajuns ca să zic dacă e bună dar cu siguranță e o mașină frumoasă.

      Răspunde
  2. vali a zis

    11 aprilie 2019 la ora 10:26

    e un hatchback foarte mișto.

    Răspunde
  3. Sorin a zis

    11 aprilie 2019 la ora 13:28

    Dacă ceva nu suport, sînt ferestrele minimaliste la ușile din spate, o tendință care o văd la multe mașini. Din punctul meu de vedere este o mare prostie, lipsită de sens, și o totală lipsă de judecată din partea designerilor. Și văd că și Mazda CX-3 nu se dezminte de la această „regulă” tîmpită.
    Cu toate acestea, o mașină în care nu te simți în siguranță, poate că nu ar fi cea mai inspirată alegere.
    Succes în alegerea noii mașini potrivite !

    Răspunde
    • Andrei Chira a zis

      11 aprilie 2019 la ora 14:50

      Nu e vorba că nu m-am simțit în siguranță, m-am simțit doar ciudat, parcă nu era mașina mea.

      N-am avut problema asta la Toyota Corolla, m-am urcat și am condus-o de parcă era mașina mea de-o viață, n-am avut niciun moment în care să mă simt ca un intrus în mașina altuia.

      Poate nu e neapărat o problemă a mașinii cât a percepției mele, e și asta o explicație.

      Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Bara principală

Cumpără cartea

Am scris o carte de dezvoltare personală numită "Nu vreau să mai fiu sărac".

Comandă

Abonează-te la blog prin email

Introdu adresa de email pentru a te abona la acest blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

Alătură-te celorlalți 890 de abonați

Cele mai populare articole

  • De ce oamenii inteligenți eșuează și proștii reușesc în viață
  • Cum e viața cu o pisică Sfinx
  • Experiența mea cu operația de deviație de sept
  • Cum să alegi un nume pentru afacerea ta online
  • Poate avem nevoie de mai mulți luzări
  • Câți metri cubi de apă ar trebui să consume o familie?
  • Care e legătura dintre carte și articolul viral de acum șapte ani
  • Mi-e rușine să scriu autografe
  • Idei de nume pentru site-uri pe .com
  • Impresii după un seminar cu Lorand Soares Szasz

Categorii blog

  • Antreprenoriat
  • Dileme
  • Fără categorie
  • Idei
  • Online
  • Personale
  • Tehnic

Găzduire WordPress

Găzduire web premium optimizată pentru WordPress.

Vezi pachete

Optimizare WordPress

Practici pentru îmbunătățirea performanței WordPress.

Află mai mult

Copyright © 2021 · Andrei Chira

  • Politica de confidențialitate