Am testat Mazda CX-3 G150 4×4/AT

Pentru că în Bacău nu există dealer Mazda am mers până la Iași într-o mică excursie ca să testăm Mazda CX-3.

Zic să testăm, la plural, pentru că soția e fană CX-3, și pe bună dreptate, mi se pare o mașină parcă desenată special pentru femei, cu forma aia de pisică micuță și drăguță pregătită de un super atac drăgălaș.

Mașina e frumoasă, îmi place și mie, dar de când am intrat în reprezentanță și am văzut noua Mazda 3 nu am putut să mă mai gândesc la altceva.

Băi băiatule, culoarea aia roșie, designul, interiorul, of, of, of. Stăteam și plângeam lângă ea, zici că eram videoclip cu Dani Mocanu.

Mi-a stricat toată ziua și tot testul cu CX-3.

În fine, m-am urcat și în CX-3, aveau la teste doar o variantă cu tracțiune integrală, benzină, cutie automată, 2 litri, 150 de cai, 25.000 de euro.

Prima senzație a fost că stau prea jos, parcă eram un copil, abia vedeam peste bord.

Deși mi-a aranjat scaunul înainte de a pleca, l-am mai aranjat de vreo 3-4 ori în timpul mersului, nu-mi găseam locul, l-am ridicat aproape la maxim până la urmă.

Nu vedeam capota, nu știam unde e fața mașinii, a fost o senzație ciudată, frică să n-o ating de ceva. Bănuiesc că te obișnuiești cu timpul și începi să-ți știi mașina.

Și Mazda CX-3 are un ecran trântit în mijlocul bordului dar nu e la fel de televizor ca la Corolla.

Venind până la Iași cu un 1.0 TSI, la CX-3 am simțit imediat motorul de 2 litri mai zgomotos dar nu mi s-a părut că ar trage mai tare, poate la viteze mai mari sau în situații gen urcat un deal să își arate forța.

Sistemul Start/Stop e mult superior celui de pe Skoda cu care am venit, nici nu am simțit că se oprește motorul la semafor. Repornirea motorului e și ea la fel de discretă.

Spre deosebire de CVT-ul de la Corolla și DSG-ul de la Octavia, la Mazda am simțit schimbarea vitezelor. Cuvântul corect e de fapt „am auzit”, auzeam destul de clar scăderea turațiilor atunci când se schimba viteza. Nu mă deranjează în mod special dar prefer silențiozitatea.

În spate, fetele s-au simțit bine, au loc suficient dar mi-au spus că e cam întunecat, se simte ușor claustrofobic.

Portbagajul e suficient pentru noi dar suntem minimaliști, plecăm de acasă cu hainele numărate și organizate fix pe zilele cât stăm în concediu.

Mașina mi-a plăcut dar cred că trebuie să o conduc mai mult, să mă obișnuiesc cu ea, să-mi găsesc poziția cea mai bună de șofat. E drept că am testat-o foarte puțin dar nu mi s-a părut wow, nu s-a ridicat la înălțimea așteptărilor marketingului Mazda cu emoția condusului & stuff.

Sigur, eu nici nu fac parte din target, nefiind pasionat de mașini și de condus.

Aș cumpăra Mazda CX-3?

Înclin spre da. Ca formă, design, culori, îmi place cel mai mult dintre toate mașinile pe care le-am testat. Deși totuși dacă ar fi să dau 25.000 euro pe o mașină, atunci Mazda 3 tati.

  1. Dacă ceva nu suport, sînt ferestrele minimaliste la ușile din spate, o tendință care o văd la multe mașini. Din punctul meu de vedere este o mare prostie, lipsită de sens, și o totală lipsă de judecată din partea designerilor. Și văd că și Mazda CX-3 nu se dezminte de la această „regulă” tîmpită.
    Cu toate acestea, o mașină în care nu te simți în siguranță, poate că nu ar fi cea mai inspirată alegere.
    Succes în alegerea noii mașini potrivite !

    1. Nu e vorba că nu m-am simțit în siguranță, m-am simțit doar ciudat, parcă nu era mașina mea.

      N-am avut problema asta la Toyota Corolla, m-am urcat și am condus-o de parcă era mașina mea de-o viață, n-am avut niciun moment în care să mă simt ca un intrus în mașina altuia.

      Poate nu e neapărat o problemă a mașinii cât a percepției mele, e și asta o explicație.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Up Next:

Am testat Skoda Octavia 1.0 TSI DSG

Am testat Skoda Octavia 1.0 TSI DSG