Imi trimite multa lume mailuri cu intrebari despre diverse teme WordPress sau despre designuri, daca e ok pentru afacerea lor online, pentru site-ul lor.
Stii cum iti dai seama ca un design e bun?
Daca intri pe site cu un scop precis si designul site-ului nu te impiedica sa-ti indeplinesti scopul. Asta inseamna ca designul e bun. Degeaba ne uitam pe demo-uri de teme WordPress, daca nu intri pe un site cu un scop precis, n-ai cum sa iti dai seama daca e bun sau nu designul.
Dar hai sa vedem mai in detaliu care e treaba cu scopul precis.
Exista niste exercitii care iti arata cum functioneaza creierul uman. In esenta dovedesc cum se concentreaza pe o anumita chestie si blocheaza restul informatiilor.
Inchipuie-ti ca ai un ceas la mana si eu te intreb ce culoare au limbile. Te uiti la ceas si imi spui ca are limbile negre. Dupa care te rog sa-mi spui cat e ceasul dar fara sa te mai uiti la el. Majoritatea oamenilor nu pot raspunde la intrebare desi s-au uitat la ceas cu doar 2 secunde in urma.
Cum e posibil sa te uiti la ceas si dupa 2 secunde sa nu stii cat e ceasul?
Chestia e ca atunci cand te-ai uitat la ceas erai concentrat pe o singura chestie, creierul tau avea un singur obiectiv, sa afle care e culoarea limbilor. Celelalte informatii pur si simplu le-a blocat.
Ce legatura are asta cu temele WordPress sau cu designul?
Are o mare legatura. Atunci cand isi aleg o tema/design pentru site, proprietarii nu se gandesc ca vizitatorii lor vor intra pe site cu un obiectiv precis in minte si creierul lor va fi concentrat pe obiectivul respectiv. Asta inseamna ca nu vor observa animatiile si brizbrizurile decat daca ele le vor sari in ochi ca sa le distraga atentia.
De ce ai vrea sa distragi atentia vizitatorului si sa-l enervezi?
Cred ca am mai zis asta intr-un articol mai vechi – e ca si cum ai pune un clovn in supermarket care le distrage atentia oamenilor de la lista de cumparaturi si nu-i lasa sa-si faca treaba pentru care au venit la supermarket.
Ii pandeste si le da peste mana ca sa-si scape lista apoi fuge. Cand se apleaca omul dupa lista ii da un sut in fund apoi fuge iar si se ascunde printre rafturi.
Ti-ar place sa-ti faci cumparaturile acolo? Eu nu cred.
Alegerea unei teme WordPress sau a unui design trebuie sa fie facuta luand in considerare vizitatorii site-ului si scopul cu care acestia intra pe site.
Obiectivul pe care il are in minte proprietarul unui site atunci cand se uita pe un demo al unei teme difera extrem de mult de obiectivul cu care un vizitator real va intra pe site-ul lui. S-ar putea spune ca nu are niciun obiectiv clar asa ca va alege o tema in functie de gusturile lui personale, de frumusete.
Partea interesanta este ca alegerea asta contravine obiectivului lui de business. E oarecum amuzant cum unii vor sa faca bani cu site-urile dar isi saboteaza sansele de a face bani prin alegerea de designuri care nu-i ajuta deloc.
Dincolo de amuzament, e frustrant cateodata sa explici logic oamenilor chestiile astea si ei s-o tina tot pe-a lor. Aici e si greseala mea, poate ar trebui sa facturez cate 100 euro pentru fiecare sfat dat.
Lasă un răspuns