Cum iti dai seama ca un design e bun

BusinessImi trimite multa lume mailuri cu intrebari despre diverse teme WordPress sau despre designuri, daca e ok pentru afacerea lor online, pentru site-ul lor.

Stii cum iti dai seama ca un design e bun?

Daca intri pe site cu un scop precis si designul site-ului nu te impiedica sa-ti indeplinesti scopul. Asta inseamna ca designul e bun. Degeaba ne uitam pe demo-uri de teme WordPress, daca nu intri pe un site cu un scop precis, n-ai cum sa iti dai seama daca e bun sau nu designul.

Dar hai sa vedem mai in detaliu care e treaba cu scopul precis.

Exista niste exercitii care iti arata cum functioneaza creierul uman. In esenta dovedesc cum se concentreaza pe o anumita chestie si blocheaza restul informatiilor.

Inchipuie-ti ca ai un ceas la mana si eu te intreb ce culoare au limbile. Te uiti la ceas si imi spui ca are limbile negre. Dupa care te rog sa-mi spui cat e ceasul dar fara sa te mai uiti la el. Majoritatea oamenilor nu pot raspunde la intrebare desi s-au uitat la ceas cu doar 2 secunde in urma.

Cum e posibil sa te uiti la ceas si dupa 2 secunde sa nu stii cat e ceasul?

Chestia e ca atunci cand te-ai uitat la ceas erai concentrat pe o singura chestie, creierul tau avea un singur obiectiv, sa afle care e culoarea limbilor. Celelalte informatii pur si simplu le-a blocat.

Ce legatura are asta cu temele WordPress sau cu designul?

Are o mare legatura. Atunci cand isi aleg o tema/design pentru site, proprietarii nu se gandesc ca vizitatorii lor vor intra pe site cu un obiectiv precis in minte si creierul lor va fi concentrat pe obiectivul respectiv. Asta inseamna ca nu vor observa animatiile si brizbrizurile decat daca ele le vor sari in ochi ca sa le distraga atentia.

De ce ai vrea sa distragi atentia vizitatorului si sa-l enervezi?

Cred ca am mai zis asta intr-un articol mai vechi – e ca si cum ai pune un clovn in supermarket care le distrage atentia oamenilor de la lista de cumparaturi si nu-i lasa sa-si faca treaba pentru care au venit la supermarket.

Ii pandeste si le da peste mana ca sa-si scape lista apoi fuge. Cand se apleaca omul dupa lista ii da un sut in fund apoi fuge iar si se ascunde printre rafturi.

Ti-ar place sa-ti faci cumparaturile acolo? Eu nu cred.

Alegerea unei teme WordPress sau a unui design trebuie sa fie facuta luand in considerare vizitatorii site-ului si scopul cu care acestia intra pe site.

Obiectivul pe care il are in minte proprietarul unui site atunci cand se uita pe un demo al unei teme difera extrem de mult de obiectivul cu care un vizitator real va intra pe site-ul lui. S-ar putea spune ca nu are niciun obiectiv clar asa ca va alege o tema in functie de gusturile lui personale, de frumusete.

Partea interesanta este ca alegerea asta contravine obiectivului lui de business. E oarecum amuzant cum unii vor sa faca bani cu site-urile dar isi saboteaza sansele de a face bani prin alegerea de designuri care nu-i ajuta deloc.

Dincolo de amuzament, e frustrant cateodata sa explici logic oamenilor chestiile astea si ei s-o tina tot pe-a lor. Aici e si greseala mea, poate ar trebui sa facturez cate 100 euro pentru fiecare sfat dat.


Comments

11 răspunsuri

  1. E foarte grea munca de lamurire (cu oamenii care nu sunt dispusi nici macar sa fie atenti la ceea ce le explici).

    Aveti dreptate in ceea ce spuneti.

    Ar trebui sa inteleaga ca pot alege pentru site-ul lor intre doua utilizari: instrument de marketing sau opera de arta.

    1. Avatar Andrei Chira
      Andrei Chira

      Problema e ca de multe ori nici macar opera de arta nu e. Te sperii cand vezi cat de mult prost gust au unii.

    2. Avatar Marin

      nus tio daca aceste comentari sint actualozate ca la mine se vede cam vechi ceea ce inseamna ca numeni nui mai intereseaza despre ceea ce ar trebui ca lumea sa stie in primul rind omul cind intra sa faca cumparaturi este trimis de sotia lui sa i aduca de mincare cam ce o intereseaza pe ea daca e gospodina ca daca nu stie sa faca mincare o intereseaza pantofii si machiajele mai ales machiaju la aceste produse se duce ea si le cumpara acum ca intrebarea de ce ai venit in magazinul meu ea o sa uite in jurul ei si o sa vada foarte multe produse de care ea nu sa lovit de ele si e cam mirata de ce vede si atunci vine problema ceasului desi stie de ce a venit dar nu mai stie ce sa cumpere si ia si ea la intimplare ce ise da de comerciant pentru ca comerciantul cauta sa incaseze cit mai mult si atunci i se inmineaza produsul cel mai scump pentru ca profitul este mare su sumte ca doamna are bani inbuzunare si aici este ituita si cu precautia care se aduna si faca ca clientul sa fie cit mai servit din punct de vedere calitativ iar de valoarea cuvintelor de care vorbeai sa stii ca omul are valoare dar valoarea nu se masoara in bagnotele pomenite de tine si prin ce ai invatat tu in seminarii si povesti luate de la altii care tea pacalit pe tine si valoarea se masoara in pasiune si anii petrecuti in timp ce tu capeti multa experienta daca te tii ca daca schimbi nu mai e pasiune si pierzi notiunite ce te ar interesa in viata asa ca tineretea dvs e slabuta fata de ce ar trebui sa aveti pentru a fi stapini pe picioarele voastre pe viata voastra ca demonstratia se vede daca o vedeti si aveti ochi pentru ia uitativa in jurul vostru la colegii vostri cit de diferiti sinteti ca fiecare dintre voi nu sinteti multumiti uneori chiar de propria persoana vati pus aceasta intrebare ? de ce de ce de ce si iar dece si ca sa dati aceste raspunsuri complectatil pe Nicola Tesla daca sinteti instare eu iam cititi rasfoit si forte multi dintre noi acesti muritori care sint cu miliardele nul poate complecta pe acest om foarte valoros si acum dupa 76 de ani de moartea acestui om ce sa lutat cu toti cei ce vreau bogatie si sau inbogatit pe urma lui furindui drepturile de autor care el nu era omul sa se fereasca pentru ideile le avea in creerul lui iar schitele le facea ca sai lamuresca pe acei oameni ce se credeu savanti sai convonga sa culeaga investitori cu bani sa si duca ideiile la indeplinire iar cind vedea intradevar despre ce este vorba distrugea totul de aceea omenirea a dat innapoi datorita lacomiei care va continua din generati in generatie

  2. faza cu ceasul mi-e bine cunoscuta (cred ca dintr-o emisiune tare de pe discovery sau un post similar) si da… e impresionant de adevarat ca poti atrage atentia utilizatorului exact acolo unde te gandesti sau… din nefericire, daca designul e neinspirat, acolo unde nici nu te gandesti. Concluzia ar fi ca designul trebuie sa fie si el user friendly si orientat catre scopul initial: a vinde un produs, a obtine inscrierea omului la newsletter sau a promova un articol…

    1. Avatar Andrei Chira
      Andrei Chira

      Ai dreptate, exemplul respectiv l-am vazut intr-o emisiune pe Discovery.

  3. Avatar Farcas Gelu Danut
    Farcas Gelu Danut

    Un articol pe sufletul meu! ;)

  4. Depinde si despre ce este site-ul.. ca daca este un sexshop.. bagi cat mai multe tate miscatoare peste tot.. daca este vorba de un blog, eu zic ca trebuie sa fie cat mai simplu si la obiect.

  5. Un (alt) lucru e cert: fie ca ai un blog, fie ca ai un magazin online, neaparat design responsive! :)

    De ce? Sa luam exemplu de la cei mai buni, zic:

    1. Avatar Andrei Chira
      Andrei Chira

      Am vazut si eu infograficul acela la Victor Kapra, e clar ca traficul de pe mobil creste extraordinar de mult.

  6. Avatar Uirebit

    Ai spus pe undeva printr-un articol ca „oamenii nu pot fi schimbati”. De ce te miri atunci ca nu-ti asculta sfaturile ? Daca omul vrea pe site-ul lui o maimuta care scoate limba si o fereastra pop-up cu nu stiu ce rahaturi, da-i ce vrea. Si ia-i banul :)

    Am observat si eu ca pot sa-mi racesc gura ore in sir cu unii. Degeaba.
    Inteleptii invata din greselile altora.
    Desteptii invata din greselile proprii.
    Prostii nu invata niciodata nimic.

    Lasa oamenii sa-si saboteze afacerea linistiti si fericiti (in ignoranta lor).

    1. Avatar Andrei Chira
      Andrei Chira

      Ma mir doar asa de dragul bloggingului. Stiu ca n-am ce sa le fac. :)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *