Am testat Toyota Corolla Hatchback hibrid

Pentru că experiența mea cu mașinile e destul de limitată, un prieten mi-a recomandat să testez cât mai multe mașini ca să-mi fac o idee cât mai bună despre ce îmi place și ce mi se potrivește.

Prietenul are Toyota și e fan așa că m-a dus la un test cu Toyota Corolla Hatchback hibrid cu 122 de cai putere, 24.000 euro.

Nu-mi place în mod deosebit cum arată mașina la exterior. Nu-mi place ecranul mare trântit în bord (la nicio mașină).

Nu-mi place că nu poți să-ți conectezi telefonul ca să vezi Google Maps sau Waze, cică ceva contract cu TomTom. Ce să fac cu televizorul ăsta în mijlocul bordului? Să mă uit la radio?

Îmi place cum se conduce, mi-am dat seama că CVT e mai mișto decât alte cutii automate abia după ce am testat și o Octavia și o Mazda.

Mi-a plăcut că răspunsul mașinii la accelerație e destul de rapid. Pe modul Sport mi s-a părut chiar agresiv, pedala devine cam sensibilă pentru gustul meu.

Eu am 1,75 m și 67 kg deci încap în orice mașină, n-am probleme nici în față nici în spate, portbagajul pare mic dar pentru noi e ok, nu plecăm cu toată casa după noi în concedii.

Per total mi-a plăcut cel mai mult dintre toate mașinile pe care le-am condus. Nu am avut nevoie de adaptare, de timp ca să învăț chestii sau să-mi găsesc poziția la volan – pur și simplu m-am suit în ea și am condus.

Abia după câteva zile, după ce am testat și alte mașini, mi-am dat seama de cât de smooth a fost experiența de condus un hibrid. Dacă ar arăta ca Mazda 3 …

Mi-aș cumpăra o Corolla?

Nu prea cred. Logica îmi spune „da” însă nu-mi place designul exterior, nu-mi dă nicio emoție, nu mă bucură – e o cutie de tablă pe roți care te duce din punctul A în punctul B.

Nu știu, poate dacă o spălau și ei înainte sau aveau o culoare care să mă atragă.


Comments

7 răspunsuri

  1. Daca versiunea asta e urata uita-te in spate, in orice an la orice Toyota: sunt aproape hidoase. Dar nu pentru asta sunt ei renumiti. Cea mai vanduta masina din toate timpurile e o Corrola. Arata ca un trabant. Oricum, Toyota e brand pentru batranei, asa cum Volvo e la fel. Nu iti inspira nimic. Dar, cat e stiu calculat:
    1) care e motivul cumpararii (utilitate, utilitate + feeling, feeleing, utilitate + scalabilitate, reducere costuri) ?
    2) ce perioada de folosire estimezi in momentul asta ? Asta are legatura cu „te muti in alt oras, vrei sa investesti in ceva scump, sa il folosesti 2 ani si sa pleci in alta tara ? Sa nu te bucuri de ea macar 10 ani ca sa simti ca „si-a meritat banii” ?”

    Calcule, calcule…

    Mai tii minte de https://en.wikipedia.org/wiki/Decision-matrix_method ?

    Construieste o matrice (un tabel cu X linii si Y coloane).

    1) Gaseste factorii (X) de care tii cont cand vrei sa te decizi asupra un lucru. Scrie-i in prima coloana a tabelului. De ex pentru un concediu: costuri, timpul pana ajungi la destinatie, lucruri de facut acolo, peisaje, pretul/calitatea hotelului (cazare)
    2) Gaseste o pondere (importanta) pentru fiecare factor: cel mai putin important va avea valoarea 1, cel mai important va avea valoarea 10.
    3) Fa-ti o lista cu toate optiunile (Y) pe care le ai. Referitor la ex. cu concediu, unde vrei sa te duci: Londra, Paris, Mamaia, bulgari, greci.
    4) Da o nota fiecarei optiuni (Y) in functie de factori (X).

    Rezultatele se obtin insumand pentru fiecare linie (Pondere x Optiune). Pentru Londra, de ex: 2×4+4×4+5×5+3×5+5×3 = 79. Cea mai buna alegere !

    1. Avatar Andrei Chira
      Andrei Chira

      Mă pui la muncă :)))

  2. Avatar Cătălin Corozanu
    Cătălin Corozanu

    Are un coleg al meu, Nissan Leaf (full electric) și un Toyota Prius, Nissan-ul, bă nene, în câteva secunde te bagă în scaun. Autonomie, mică, relativ, adică la vreo 100 de km cu bateria full, dar totuși dacă faci frecvent plimbări lungi, atunci mașinile pe curent nu sunt pentru tine, totuși, Prius-ul, și ăla pe curent are vreo 20-25 km pe curent, și fiind hibridă, restul. Adică, dacă faci naveta, sau drumuri scurte e ok și Prius, chiar și dacă faci drumuri lungi.

    1. Avatar Andrei Chira
      Andrei Chira

      Electricul are un răspuns instant, înțeleg acum care e faza cu Insane Mode de la Tesla.

  3. Faci 200 km lejer cu Leaf.

  4. Vezi ca are si Mazda hibrid acum.

    1. Avatar Andrei Chira
      Andrei Chira

      Am testat CX-3, are un mild hybrid din câte am înțeles.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *