Am schimbat recent salonul de beauty pentru că am vrut să vin mai aproape de casă, să nu mai traversez jumate de oraș, iar când fata care mă tunde a intrat în concediu de creștere copil am zis că ăsta e momentul.
Am venit la băieți aici la mine în cartier și din primele 2 minute mi-am adus aminte de ce prefer să mă tund la femei de mai bine de 10 ani.
Uitasem ce discuții au loc prin frizerie, totu-i despre investiții, Forex Crypto, acțiuni etc. Oamenii ăștia știu tot ce se întâmplă în piață.
Inevitabil s-a ajuns și la mine – ce faci, unde investești, în ce bagi bani, cât randament ai etc…
Le-am zis cam ce fac eu, că bag banii în acțiuni la firme mari – Microsoft, Apple, Google, Amazon, Nvidia, Sony, Toyota, IBM, Visa, Mastercard, dar nu stau să mă uit să văd dacă au crescut sau nu, eu bag bani pe termen lung, mă gândesc pe un orizont de timp de 20-30 de ani. Scopul meu nu e să fac bani pe termen scurt.
Cu asta i-am pierdut puțin pe oameni – cum adică nu vrei să faci bani?
Păi fac deja bani din altă parte, am o afacere care produce mai mult decât ar produce orice investiție, scopul meu e să-mi păstrez valoarea banilor, că dacă i-aș ține în bancă s-ar devaloriza.
Am făcut deja calculele, efectiv nu există nicio investiție care să bată randamentul pe care îl are o afacere făcută cum trebuie. Știu că e plin social media de oameni care promovează investițiile ca și cum ar fi cel mai bun lucru din lume, dar ghici ce, ăsta e business-ul lor, să îți ia ție banii. Și business-ul ăsta le aduce lor mai mulți bani decât le aduc investițiile, deci QED.
Da, dar nu se fac așa mulți bani din tuns, zice unul dintre ei. Adică e ok, nu mă plâng, mă descurc, dar Lamborghini nu-mi iau.
În primul rând, Lamborghini e un obiectiv fals, e doar efectul social media. Peste 10 ani o să te uiți înapoi la ce Lamborghini îți doreai acum și o să râzi de ce minte de copil aveai.
În al doilea rând, se pot face bani din orice, dar trebuie să știi ce vinzi. Tu de exemplu, nu vinzi „tuns”, e o greșeală să pleci de la premiza asta, că lumea vine la tine ca să cumpere produsul „tuns” ca și cum ar cumpăra o conservă de pe raft de la supermarket.
Nu e o jignire, nu trebuie să te simți prost, sunt firme foarte mari care fac și ele greșeala asta, să fie orientate pe produs în loc să fie orientate pe consumator.
Dacă îți schimbi focusul pe client, pe nevoile lui și pe cum poți să i le satisfaci, îți dai seama că de fapt ceea ce vinzi tu este următorul lucru – „te fac să arăți bine”.
De asta vin să mă tund, ca să arăt bine. Și tu poți să mă faci să arăt bine sau poți să eșuezi și atunci nu mai vin data viitoare.
Un prieten care voia să se facă frizer și lua niște cursuri mi-a zis odată bucuros că a învățat să facă 5 frizuri. Cui îi pasă? Eu nu vreau să cumpăr „frizura 3”, eu vreau să se uite omul la mine, să vadă ce formă are capul, ce formă a feței, să analizeze el acolo chestii pe care eu nu le știu și să-și dea seama cum mi-ar sta cel mai bine tuns.
Că asta vreau, să arăt bine. Asta e nevoia consumatorului pe care tu trebuie s-o satisfaci. Acolo sunt banii.
Treaba asta se poate extrapola în orice domeniu – învață un skill, perfecționează un skill, înțelege ce vinzi, înțelege în ce business ești și o să faci bani inevitabil.
Lasă un răspuns