Vrei să te dezvolți? Schimbă-ți perspectiva!

S-a deschis la mall o sală nouă de fitness și prețurile sunt mai mari decât în oraș.

M-am întâlnit cu un prieten și zicea că ar vrea să meargă dar prețul e foarte mare, 200 lei față de 70-80 cât e prețul mediu din oraș și i se părea că e nejustificat de mare. Și că patronii sunt bulangii, nu se mai satură de bani, ce-i cu prețurile astea, frate?

Nu de puține ori am auzit chestia asta, frustrarea oamenilor cum că un anume produs/serviciu are un preț nejustificat de mare.

În aceeași notă, îmi amintesc că citisem acum câțiva ani pe un blog al unei femei cum se dusese ea la Twilight și a așternut 2000 de cuvinte despre cât de nașpa a fost, ce țeapă a luat și nu înțelegea de ce e atâta vâlvă și tărăboi în jurul unei porcării de film cu vampiri.

Aceste 2 povestiri sunt exemple perfecte despre ideea pe care vreau s-o exprim astăzi.

Noi, românii, neavând o cultură, o istorie și o educație antreprenorială, privim toate lucrurile, produsele care apar în piață, ca și cum ar fi pentru toată lumea.

Privim lucrurile dintr-un singur unghi – cel al consumatorului. Cred că dacă vrei să te dezvolți trebuie să înveți să privești și dintr-un alt unghi – cel al antreprenorului.

Twilight e făcut pentru adolescentele de 13-14 ani din SUA. Ăsta e publicul țintă, e făcut strict pentru publicul ăsta. Tu, la 30 de ani, nici nu ai ce căuta în cinema la film, darămite să te mai și plângi pe blog ce nașpa e filmul. Pur și simplu nu e făcut pentru tine.

La fel, sala de fitness de la mall care costă triplu e făcută pentru amantele de patroni care nu vor să-și amestece transpirația cu săracii de la sălile ieftine și pentru patronii care vor să-și schimbe amantele și vin să vadă oferta.

Dacă vrei să te dezvolți învață-ți creierul să nu mai privească lucrurile doar dintr-o singură perspectivă, cea a victimei care nu-și permite să meargă la sala de fițe sau care a luat țeapă dând bani pe o porcărie de film.

Poate nu vrei să muncești toată viața într-o poziție de execuție, poate vrei să ajungi mai sus, pe o poziție măcar de middle management. Dacă nu arăți că poți vedea și dincolo de ce vede orice muncitor necalificat să nu te mire că nu te promovează nimeni sau că ești respins la interviuri pentru joburi mai bune.

Sau că incursiunile tale în antreprenoriat eșuează.

suit-up

  1. Andrei, in multe exemple se intalneste gandirea asta..de exemplu, majoritatea romanilor zic ca ce sunt preturile alea la hotelurile din Mamaia, ca li se pare absurd si ca nu merita si ca ar trebui micsorate..cu toate astea, hotelurile sunt pline toata vara:)) de ce ar scadea aia preturile:))

  2. Întotdeauna piața va avea loc pentru toate tipurile de oameni, acum depinde tu ca om cât ești dispus să investești. Dacă nu ești dispus să investești mult, nu te arunca atât de sus. Menține-ți o anumită linie.. și depășește-o atunci când poți, dar fără lamentații.

  3. Am cumparat odata niste produse cu 40 de lei si am vrut sa le vand cu 80. Am esuat lamentabil. Am dat doar 2 intr-o luna. Vroiam sa le dau cu cat le-am luat ca sa scap de ele si sa ma impac cu ideea ca pur si simplu n-a mers. Noroc ca mi-a trecut prin cap sa-ncerc sa le dau cu 150. Surpriza: le-am dat imediat! Oamenii pun uneori mai mult pret pe insusi pretul produselor decat pe produse in sine…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

working-desk
Up Next:

Idei de nume pentru site-uri pe .com

Idei de nume pentru site-uri pe .com