A doua regula a profitului

Create agile business systems. Using business systems to define and control your workflow is vital to running a smooth and profitable business. A system breaks down tasks into a step-by-step process with checkpoints to ensure quality and consistency from every employee, including yourself. Failing to optimize your business with a system equals wasted time and effort. Reevaluate the system frequently to find weaknesses and increase efficiency.

Asta e un citat foarte interesant gasit pe undeva pe LinkedIn care exprima foarte bine ideea mea de azi. Am scris despre prima regula a profitului iar azi o sa scriu despre alta regula.

Nu e neaparat o ordine stricta 1,2,3… asa mi-a venit mie.

Pentru a creste si a fi profitabila, o afacere trebuie sa fie scalabila. Ce inseamna asta?

Scalabilitatea este o proprietate a unui sistem, a unei retele sau a unui proces, proprietate care arata capacitatea acelui sistem de a suporta corect un volum mai mare de incarcare, sau de a permite marirea sau extinderea sa.

Wikipedia

Din experienta mea de pana acum am identificat 3 lucruri care te pot ajuta sa faci asta: simplificare, standardizare, automatizare.

Simplificare

Acum cativa ani buni, sa fie vreo 15 cred, IBM a vandut partea de calculatoare personale, monitoare si laptopuri catre Lenovo iar parte de imprimante catre Lexmark.

Astfel, au renuntat la partile business-ului care nu aduceau foarte mult profit si au decis sa se concentreze pe parte de servere.

Multi oameni de afaceri romani fac exact invers, se intind in diverse directii, diluandu-si focusul. Stiu oameni cu firme IT care au auzit de un pont in agricultura si gata, hai sa ne bagam sa facem o combinatie si acolo.

Orice business poate fi simplificat si focusat, lucru care poate creste eficienta si minimiza pierderile.

Standardizare

Probabil ai fost la McDonalds. Exista o ordine precisa in care se fac sandvisurile: paine, carne, varza, rosie, maioneza si iar paine (Crispy Chicken). Nu pune fiecare angajat cum il duce capul si in ce ordine vrea el componentele unui sandvis.

Asta e standardizarea. Si nu e implementata doar asa ca sa arate toate sandvisurile la fel, sa dea bine (desi si asta e un motiv suficient).

Standardizarea face ca procesul manual de construire a sandvisului sa fie mai rapid, mai eficient, iar angajatul poate face mai multe sandvisuri intr-un timp mai scurt ceea ce se traduce in profit.

Desi pare o chestie care tine de corporatii mari, chiar si o firma mica poate sa-si implementeze niste fluxuri de lucru si sa standardizeze.

Automatizare

Nicio corporatie din lume n-ar fi ajuns unde a ajuns fara automatizare. E probabil cea mai importanta componenta a unui sistem inteligent de business.

Sa pui software-ul sa munceasca e viitorul. In 30 de ani robotii vor inlocui oamenii in multe joburi unde nu e nevoie de creativitate ci doar de executie corecta.

Soft-urile nu au nevoie de pauze de masa, de tigara, nu stau la taclale pe Facebook, nu se imbolnavesc, nu isi iau concedii, lucreaza 24 ore pe zi, 7 zile pe saptamana pentru tine.

Iar progresul tehnologic si democratizarea tehnologiei face ca acestea sa devina din ce in ce mai ieftine si mai accesibile, chiar si firmelor foarte mici.

Concluzie

Astea sunt lucrurile care te pot diferentia de concurenta si iti pot asigura un ritm sustinut de crestere.

Pentru a creste ai nevoie de profit si pentru asta trebuie sa-ti asiguri o eficienta operationala ridicata.

Si trebuie sa cresti. Nu poti sa stai pe loc.

E o greseala pe care am vazut-o la multe firme. Se multumesc cu un nivel mediu si se trezesc dupa cativa ani de zile ca mediul de afaceri s-a schimbat, comportamentul consumatorului s-a schimbat, concurenta s-a intarit si sunt impinsi incet-incet in afara pietei.

Nu lasa asta sa ti se intample si tie!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Up Next:

Iti place socialismul?

Iti place socialismul?