Andrei Chira

Blog personal

Bullshit Marketing

BusinessVodafone sprijina oamenii intreprinzatori, Romtelecom sustine business-ul romanesc, Banca Transilvania e banca oamenilor intreprinzatori.

Abia asteapta sa te ajute, nici nu mai pot sa doarma din prea multa dorinta de a te ajuta.

Oamenii intreprinzatori, business-ul romanesc, totul e salvat, economia duduie – totul datorita lor.

Bun, pai hai sa vedem cum e cu ajutorul asta.

Romtelecom imi face o oferta pentru servicii de telefonie, televiziune si internet la pret dublu fata de cat platesc la UPC.

La Banca Transilvania am avut cont acum cativa ani si plateam dublu fata da cat platesc la ING.

Cu Vodafone n-am lucrat dar m-am uitat acum pe site-ul lor si nu vad marele ajutor.

Astea sunt doar 3 exemple dintre companiile care sunt cele mai vizibile, n-am nimic cu niciunii, sa fie sanatosi.

Dar de unde pana unde atata ajutor?

Ce atata bullshit ca ma sustineti, ca ma ajutati, ca ma sprijiniti?

Pur si simplu imi dati un produs/serviciu si eu va dau bani pe el. E simplu. Nu-mi faceti nicio favoare asa cum nici eu nu va fac nicio favoare voua. E business.

9 răspunsuri

  1. Avatar Monoranu
    Monoranu

    La Vodafone, cu care am lucrat in trecut, cred ca daca ar pune mai mult accent in comunicare pe calitatea serviciilor si acoperire ar avea de castigat. Bun, indirect reiese chestia asta chiar si din campania cu Ghita Ciobanul pentru ca omul e un intreprinzator si exista solutii chiar si pentru el care umbla pe coclauri cu oile.
    Sunt mesaje corporate care sunt menite sa induca in mintea antreprenorului ca brandurile respective sunt orientate catre el. Mai apoi urmeaza mesajele pentru produse si de acolo cred ca fiecare intelege daca primeste sau nu vreun ajutor.
    Nu vreau sa fiu avocatul lor dar dpdv al comunicarii ceea ce fac e corect.

    1. Avatar Andrei Chira
      Andrei Chira

      Privind ca marketer probabil ca e corect ce fac. Stii mai mult marketing decat mine :). Dar privind din punct de vedere al consumatorului, eu nu vad ajutorul, sustinerea. Poate pentru alti consumatori, cu alte nevoi, diferite de ale mele, ajutorul e evident.
      PS: Apropo de Ghita, am auzit ca n-a folosit niciodata Vodafone pana la campania asta. Dar astea poate sunt legende urbane.

    2. Avatar Cristi

      Andrei, ce ar trebui sa faca ca tu sa te simti sustinut?

      Nu le-am studiat ofertele indeaproape, dar e normal sa aiba preturi mai mari daca vin cu servicii mai bune/diferite. Niciodata nu o sa poti oferi cele mai bune servicii avand cel mai mic pret de pe piata.

      Si nici nu poti ajuta pe nimeni fara sa faci bani din ce faci tu. Din punctul meu de vedere sprijinul vine prin plus valoarea pe care o aduci fata de ceilalti.

      Romtelecom a lansat de exemplu afacereataonline.ro, serviciu care iti permite sa iti faci site gratuit si ti-l si gazduitesc timp de 1 an. Dupa, nu stiu cat costa, dar pt cineva care nu se prea pricepe e important acest serviciul. Plus ca intr-un an ai posibilitatea sa vezi daca merita sau nu sa platesti pt anul 2.

    3. Avatar Andrei Chira
      Andrei Chira

      N-am nevoie sa ma sustina cu nimic, nu despre asta e vorba, asta nu e un „rant” impotriva Vodafone sau Romtelecom. E doar o observatie despre strategia de comunicare a unor companii. Cat despre Romtelecom si afacereataonline.ro, ar trebui sa scriu un articol intreg ca sa explic de ce e naspa.

    4. Avatar Vlad

      Cine nu se prea pricepe la saituri si gazduiri nu prea are sanse de succes in acest domeniu, degeaba ii ofera Romtelecom gratuitati.

      Daca te pricepi, sigur nu alegi oferta cu gazduire gratuita si sait gratuit. Ne este nici un sait de succes care sa fi inceput cu asa ceva,

      Cine nu se prea pricepe intr-un domeniu, nu are sanse de succes in domeniul respectiv. E simplu.

    5. Avatar Andrei Chira
      Andrei Chira

      Exact.

  2. Avatar simistef
    simistef

    Marketingul e pentru prosti si pentru o clasa sociala care nu poate discerne care oferta e mai buna. Punct.

    Platesc factura Vodafone online prin minunatu lor MyAccount, care ma directioneaza spre nu stiu ce procesator de plati necunoscut (probabil au negociat dur comisioanele) si imi zice „Plata efectuata cu succes”. Ma trezesc apoi cu telefonul inchis. Sun la ei si ce credeti. MA directioneaza catre procesatorul de plati sa ii explic cine sunt si ce vreau.
    Sa mori tu Vodafone ! De cand am eu semnat contract cu tertii tai ?
    Halal ajutor …

    Romtelecom. M-am pricopsit cu ei ca alta alternativa nu am avut si nici nu am. Monopol in cartierul nemtzesc in care duc veacul. Vad pe site-ul lor o oferta cu 30% mai mica decat am acum. Ce credeti ? Ahh, ofertele de pe site sunt doar pentru clienti noi. Dvs pentru ca sunteti client fidel de 3 ani si platiti in ficare luna cu direct debit, daca mai vreti un pachet suplimentar mai platiti nu stiu cati euro.
    Halal ajutor …

    1. Avatar Andrei Chira
      Andrei Chira

      Oamenii nu stiu ce vor. Marketingul are rolul bine determinat de a-i ajuta sa aleaga. Problema apare cand nu ai nicio diferentiere fata de concurenta si nu poti oferi niciun motiv pentru care consumatorul sa te aleaga asa ca incepi sa inventezi povesti. A 2-a problema este ca promisiunea pe care ti-o face Marketingul nu e sustinuta de Suportul Tehnic, Relatii cu Publicul sau alte departamente.

  3. Avatar Alex

    Andrei, la romani merge asa. Se stie ca suntem o natie de RETARDATI, NEBUNI SI SPALATI PE CREIER.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *