Ok, hai să facem un test

Știți ce mă deranjează câteodată?

Parcă oamenii nu au încredere în ce zic. Parcă toți anii ăștia de antreprenoriat nu înseamnă nimic.

Vorbesc cu niște oameni și din una în alta le zic că mai am niște tricouri rămase prin casă, vreo 3-4 cutii, de pe vremea când aveam magazin online de tricouri imprimate. E ceva suma de bani blocată acolo în cutiile alea și ei îmi zic, băi da pune-le pe net, vinde-le să mai recuperezi bani.

Și încerc să le explic că există un raport cost/beneficiu, că efortul de a le vinde e prea mare în relație cu beneficiul adus de vânzarea lor, dar degeaba.

Raportul cost/beneficiu e cam așa – tu, să zicem că faci 1000 euro lunar muncind 3 ore pe zi (ești blogger, freelancer sau whatever) și vine cineva care îți zice, hai să muncești și la mine part-time, 4 ore pe zi, că doar ai destul timp, și îți dau 100 de euro. Și se uită la tine cu ochii mari și nu înțelege cum e posibil să nu vrei tu să câștigi 100 de euro în plus pe lună.

Cam așa stă treaba cu raportul cost/beneficiu.

Revenind la oile noastre… mă întreb câteodată dacă oamenii ăștia nu mă respectă sau pur și simplu nu conștientizează ce vorbesc.

Adică eu, cu 8 ani de experiență în afaceri, îmi fac niște calcule și decid că nu merită efortul dar ei, care nu au condus în viața lor o afacere, știu ei mai bine decât mine, au ei o idee mai bună, știu ei exact cum ar trebui și ce ar trebui făcut, etc… știți și voi, boala românului.

Eu sunt un om înțelegător deci hai să nu presupunem totuși că aș ști mai bine și să testăm. E și asta o lecție pentru cine are ochi de citit – presupunerea e mama eșecului, mai bine testează.

Hai să pun tricourile alea online să vedem dacă se vând, câte se vând și câte sucuri o să pot să-mi iau cu banii încasați.

Să vedem.

La 20:24 am început să fac un magazin online simplu (WordPress + WooCommerce), să-l configurez și pe la 00:18 aveam deja 3 produse introduse și în mare parte cam tot ce e important setat.

Am postat pe Facebook și în jumătate de oră am vândut 2 tricouri.

Deci, prima zi de vânzări online de tricouri arata cam așa: 4 ore de muncă, 2 tricouri vândute, „profit” 4,9 lei.

Minunat! Oare de ce nu am făcut asta mai devreme? Ce fraier sunt, nu mă pricep deloc la afaceri!

tricou andrei

PS: aștept primul comentariu care vede ghilimelele.

  1. la muncă, băăăăă!!!!
    ai naibii cu calculatoarili voastre, vreți să câștigați bani mulți repede! nu vă place să dați la sapă.

    1. Calculatorul este o sapa moderna cu manerul lung care da posibilitatea sa prasesti prin curtile oamenilor aflati la mare distanta, sau o arma de vanatoare fara zgomot. Utilizatori sunt vanatori culegatori moderni, mondeni……

  2. Gabi, bazingo-bingo :-)! Exact acelasi lucru mi l-am spus si eu cand toti „dasteptii” – care profeteau ca accesul la internet va scoate masele din intuneric si nu doar va face pornash-ul mai accesibil – au ramas cu deshtu’ in orificiu…

    PS Andrei, ce-s alea ghilimele :)?

    1. Oameni evolueaza dar incet, nimeni nu stie daca aceasta evolutie este sustenabila.
      Clar ca „pasiunea” pt orifici nu va dispare nici o data, azi aici pasiunea este un business de mil.. $.

    1. Tocmai de aia am pus ghilimele, ca ala nu e profit. Majoritatea oamenilor calculeaza profitul in mod eronat, nu iau in calcul timpul consumat + o gramada de cheltuieli aditionale. Ca sa nu mai zic de faptul ca eu tre sa ies din niste proceduri, dintr-un flux de lucru pe care il am la Simplenet ca sa imi aloc timp pentru vanzarea tricourilor. Iesitul din fluxul de lucru si din proceduri/standardizari te face sa fii ineficient si sa pierzi bani.
      O alta chestie misto la natura umana, oamenii isi dau cu parerea fara sa stie toate datele problemei, nu stie nimeni care e costul tricourilor, care e pretul psihologic dispus ca sa-l plateasca consumatorul, ce marimi mai sunt disponibile, daca sunt vandabile sau nu, etc. In final, totul se rezuma la raportul cost/beneficiu de care spuneam – raport pe care nu il poate calcula nimeni in afara de mine pentru ca doar eu stiu toate datele problemei, restul oamenilor pot face doar presupuneri – iar presupunerea e mama esecului.

      1. Le poti pastra,o sa ai nevoie de Tricouri……..vei avea un produs,Idee,etc.pe care vrei sa-l promovezi….le faci cadou clientilor de care ai nevoie pt noul tau produs,Idee,etc.
        Face sens???
        Daca ideea to se pare ok.am o provocare pentru tine….. curios???

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

creste iarba
Up Next:

Cum îmi învăț copilul despre bani

Cum îmi învăț copilul despre bani