Exista oameni care in 2014 inca mai baga 30-40 de taguri la un articol. Si daca mai folosesc si All in one SEO care baga etichetele astea ca si meta keywords deja sunt pe drumul cel bun catre o penalizare din partea Google.
Care e faza cu etichetele? Ce sunt ele si la ce folosesc?
Etichetele au fost facute pentru ca vizitatorul sa poata filtra continutul. Sa zicem ca scriem un articol cu recomandari de shopping online de rochii. Tendinta multora este sa puna taguri ceva de genul: rochii, rochii online, rochii de dama, rochii de dama online, rochii ieftine, rochii ieftine online, rochii 2014, rochii vara 2014, rochii ieftine 2014, rochii online 2014, etc…
Majoritatea etichetelor de mai sus nu au niciun sens.
Daca scrii cateodata si de rochii de cumparat offline atunci tagul rochii online ar putea avea sens, altfel, daca faci afiliere si promovezi doar rochii ce pot fi cumparate online, tagul rochii online e redundant, toate rochiile despre care scrii find implicit rochii online.
Toate rochiile sunt de dama si toate se pot cumpara online, deci rochii, rochii online, rochii de dama si rochii de dama online sunt 4 etichete care de fapt ar putea fi o singura eticheta, si anume rochii.
WordPress face cate o arhiva pentru fiecare eticheta, pe pagina respectiva regasindu-se toate postarile care au eticheta aia. Astfel, o sa ai 4 arhive pentru cele 4 etichete, continutul fiecarei pagini fiind identic. Deci 4 pagini care vor fi marcate de Google – continut duplicat.
Nu sunt expert SEO dar stiu ca ar trebui sa ai un site curat, fara pagini inutile, duplicate sau care au continut slab calitativ.
Dincolo de problema Google, ideea este ca vizitatorul tau sa poata sa filtreze continutul de pe site si sa vada, daca doreste, toate articolele tale despre rochii. Sau toate articolele despre designerul X. Sau toate articolele despre colectiile de vara 2014.
Etichete cu expresii
Astea imi plac mie cel mai mult. Exista si moda asta sa se puna taguri expresii lungi de genul celor pe care le-ar cauta cineva pe Google, de exemplu „cum scapi de burta de bere”.
Pai daca vrei sa iesi in cautari pe expresia asta, nu e mai logic sa scrii un articol despre cum sa scapi de burta de bere? Si sa oferi si niste informatii eventual utile celor care ajung din Google pe articolul ala?
Nu ai prefera sa ai un articol bine optimizat pe expresia respectiva si sa ajunga lumea direct pe el in loc sa ajunga pe arhiva etichetelor, unde cel mai probabil va fi oricum doar un singur link catre articolul legat de subiectul respectiv?
Poate ma insel. Sunt sigur ca exista lucruri legate de SEO care ma depasesc. Accept cu placere argumente contrare.
Concluzie
Adevaratul scop al acestui articol nu este sa invatam despre etichetele WordPress ci sa incepem sa nu mai fim obsedati atata de SEO. Sa fim mai putin orientati spre a pacali Google si mai mult spre a oferi vizitatorilor o experienta mai buna de navigare.
Intr-un articol viitor o sa vedeti si de ce.
Lasă un răspuns