Cum folosim corect etichetele WordPress

Online

Exista oameni care in 2014 inca mai baga 30-40 de taguri la un articol. Si daca mai folosesc si All in one SEO care baga etichetele astea ca si meta keywords deja sunt pe drumul cel bun catre o penalizare din partea Google.

Care e faza cu etichetele? Ce sunt ele si la ce folosesc?

Etichetele au fost facute pentru ca vizitatorul sa poata filtra continutul. Sa zicem ca scriem un articol cu recomandari de shopping online de rochii. Tendinta multora este sa puna taguri ceva de genul: rochii, rochii online, rochii de dama, rochii de dama online, rochii ieftine, rochii ieftine online, rochii 2014, rochii vara 2014, rochii ieftine 2014, rochii online 2014, etc…

Majoritatea etichetelor de mai sus nu au niciun sens.

Daca scrii cateodata si de rochii de cumparat offline atunci tagul rochii online ar putea avea sens, altfel, daca faci afiliere si promovezi doar rochii ce pot fi cumparate online, tagul rochii online e redundant, toate rochiile despre care scrii find implicit rochii online.

Toate rochiile sunt de dama si toate se pot cumpara online, deci rochii, rochii online, rochii de dama si rochii de dama online sunt 4 etichete care de fapt ar putea fi o singura eticheta, si anume rochii.

WordPress face cate o arhiva pentru fiecare eticheta, pe pagina respectiva regasindu-se toate postarile care au eticheta aia. Astfel, o sa ai 4 arhive pentru cele 4 etichete, continutul fiecarei pagini fiind identic. Deci 4 pagini care vor fi marcate de Google – continut duplicat.

Nu sunt expert SEO dar stiu ca ar trebui sa ai un site curat, fara pagini inutile, duplicate sau care au continut slab calitativ.

Dincolo de problema Google, ideea este ca vizitatorul tau sa poata sa filtreze continutul de pe site si sa vada, daca doreste, toate articolele tale despre rochii. Sau toate articolele despre designerul X. Sau toate articolele despre colectiile de vara 2014.

Etichete cu expresii

Astea imi plac mie cel mai mult. Exista si moda asta sa se puna taguri expresii lungi de genul celor pe care le-ar cauta cineva pe Google, de exemplu „cum scapi de burta de bere”.

Pai daca vrei sa iesi in cautari pe expresia asta, nu e mai logic sa scrii un articol despre cum sa scapi de burta de bere? Si sa oferi si niste informatii eventual utile celor care ajung din Google pe articolul ala?

Nu ai prefera sa ai un articol bine optimizat pe expresia respectiva si sa ajunga lumea direct pe el in loc sa ajunga pe arhiva etichetelor, unde cel mai probabil va fi oricum doar un singur link catre articolul legat de subiectul respectiv?

Poate ma insel. Sunt sigur ca exista lucruri legate de SEO care ma depasesc. Accept cu placere argumente contrare.

Concluzie

Adevaratul scop al acestui articol nu este sa invatam despre etichetele WordPress ci sa incepem sa nu mai fim obsedati atata de SEO. Sa fim mai putin orientati spre a pacali Google si mai mult spre a oferi vizitatorilor o experienta mai buna de navigare.

Intr-un articol viitor o sa vedeti si de ce.


Comments

5 răspunsuri

  1. Avatar Liviu R.
    Liviu R.

    Meta keywords nu sunt indexate de Google, sunt citite de roboti doar pentru a intelege cat mai exact continutul unei pagini (web semantic). Deci numarul meta keywords este irelevant din punct de vedere al penalizarilor primite de la Google. Insa este relevant tocmai pentru semantica paginii, ori asa cum ziceai, un numar foarte mare de astfel de MK duce indirect la un low-ranking in SERP, pentru robotii nu vor putea interpreta corect pagina si tot ce deriva din asta.
    Tehnica folosirii tag-urilor pentru SEO este destul de veche si extrem de utila, insa doar daca este folosita corect. Asta insemnand ca daca folosesti acelasi tag pentru maxim 3,4,5 articole atunci nu vei obtine nimic. Daca folosesti acelasi tag pe 20+ pagini atunci valoarea creste pentru fiecare pagina conectata de tag.
    In mod implicit, Google indexeaza prima pagina de arhiva a unui tag (iar asta nu poate fi schimbat) insa nu penalizeaza daca respectiva arhiva a tag-ului contine doar un articol/pagina ci pur si simplu nu-i acorda valoare (nu are de ce).
    La fel ca la MK, folosirea unui numar foarte mare de tag-uri intr-o pagina, dar care luate individual nu conecteaza suficiente pagini pentru a dovedi semantica/sensul duce doar la low-ranking.
    Despre continut duplicat nu poate fi vorba in conditiile folosirii linkurilor canonice si a datelor structurate. Daca lipsesc astea atunci da, pot aparea probleme de continut duplicat.

    Sunt de acord cu tine, nu poti face SEO doar tintind sa pacalesti Google, pentru ca oricum nu vei reusi o perioada mai lunga de 1,2 luni de zile. Insa, SEO trebuie privit si din unghiul optimizarii si structurarii informatiei pentru a permite vizitatorului o experienta buna de utilizare a paginii. In fond asta inseamna la baza SEO, sa optimizezi paginile pentru vizitatorii veniti dinspre motoarele de cautare (motoare care au criterii, conditii, cerinte create pentru a oferi in cele din urma o experienta buna de utilizare a web-ului).
    Daca SEO e privit doar din unghiul „ranking-ului” sau al „vreau sa fiu nr 1 pe Google” atunci normal ca apar confuzii, greseli etc.

  2. Avatar Olivian Breda
    Olivian Breda

    Din experiența mea pe partea de SEO, tot ce ai zis aici are sens.

    Ca principiu general, e mult mai important să faci vizitatorul fericit cu ce găsește, și să îi dai task lui Google să își dea seama de relevanța site-ului tău, decât să încerci să crești relevanța site-ului tău prin chestiuni manipulative, iar vizitatorul să fie mulțumit.

    E mult mai important ce părere are vizitatorul despre site, decât dacă Google găsește un articol exact match („rochii femei”) pe un site exact match („rochii-femei.ro”), pe tema exact match (se repetă cuvântul, imaginile sunt denumite pe tema rochii femei, linkuril către site sunt pe tema asta).

    În plus, lupta pe cuvinte cheie foarte targetate ignoră long-taill-ul, loc de unde ar putea veni trafic serios.

  3. Avatar Mirela

    Numai sunt asa apreciate de google ca in trecut. Inca sunt utile dar numai sunt importante.

  4. Avatar Florin

    Din multe teste seo pe care le-am făcut pe cont propriu pot sa te contrazic la faza cu tagurile de tip expresie.

    Un articol cu taguri de tip expresie afișate în articol în locul potrivit, nu doar în tag cloud, aduna mai mulți vizitatori organici decât un articol care nu are astfel de taguri.

    1. Avatar Andrei Chira
      Andrei Chira

      La ce te referi cand spui „afisate in articol in locul potrivit”? Tagurile de obicei se afiseaza ori inainte ori dupa articol, depinde de tema.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *