Poate se mărește inegalitatea socială

Mă uitam pe cifrele astea cu vânzările de mașini din 2018.

1. Se cumpără mai multe mașini noi pe benzină

Oamenii care își cumpără mașini noi sunt mai bogați decât cei ce-și cumpără SH.

Poate că în 2018 au fost și mai bogați. Și le pasă mai mult de poluare și sănătate decât de consumul mai mic al dieselului.

Pentru că își permit să le pese.

2. Mașinile cumpărate la mâna a doua sunt în marea majoritate diesel

Oamenii care își cumpără mașini SH sunt mai săraci decât cei care își cumpără mașini noi.

Poate că în 2018 au fost și mai săraci. Și nu prea au ce să-și cumpere altceva decât dieseluri vechi și foarte vechi, că bogații le dau la gunoi pe considerentele de mai sus.

Și în buna tradiție a sărăciei, le pasă doar să dețină mașină ca să nu pară săraci și să fie ieftin și bun, nu le pasă de poluare și sănătate.

Pentru că nu își permit să le pese.

  1. Eu cred ca ce se vede e de fapt altfel.
    Masinile diesel sunt the new dragon that must be slayed. Nu fabricile, nu locomotivele, nu vapoarele care arunca valuri de noxe in vazduh. Nu, turismele cu motor 1.2 sunt dracul.
    Asa ca Dusterul din 2015 pe motorina e 8000. Ti-o iei, dar nu poti pleca in Franta cu ea, pentru ca poluezi cerul Francez. Acasa, treaba ta ce faci cu cerul tau 😉
    In schimb o masina pe benzina din 2014 se vinde aproape cu pretul de fabrica.
    Romanul e acelasi. Bogat sau sarac, trebuie sa fie chibzuit. Nu-si poate lua ca neamtu, masina noua pe care sa o tina 2 ani, ca nu are estici la coada sa-i cumpere „rabla”. Isi ia sa-l tina vreo cel putin 5 ani. Asa ca samsarul profita, fie ca e neamtul Ahmed sau romanul Tutureană, il arde pe „cinstit”.
    Si atunci, „cinstitul” care nu se pricepe la specula, ajunge la concluzia ca decat sa dea 13000 pe ceva vechi si fara garantie, mai bine da 15000 pe ceva nou, ca e prea sarac sa-si permita greseli.

    1. Sunt multe unghiuri din care poți privi statisticile respective. Unii sunt pur și simplu fani mașini diesel, alții nu folosesc mașina foarte mult, alții nu fac bani cu ea etc… sunt multe motive pentru care oamenii aleg un diesel (ieftin sau nu) sau benzină (nouă sau nu).

  2. Depindece faci cu masina.
    Eu nu merg cu ea in francia. O sa o frec vreo 2-5 ani pe aici si as prefera sa consume mai putin totusi.
    De aia benzina +gpl e f ok pt nevasta. (Fara turbine si motoare complicate) Diesel mic pt mine ca sa mai si trag de el si sa nu consume 16.

    Conform logicii mele le cam schimb odata la 2 ani,macar una ca ma.plictisesc. sh tot timpu nu noi. Masina noua desi imi permit nu ii vad rostul. Fac cam maxim 10k pe an cu fiecare in parte.

    1. E drept, sunt multe aspecte. Sunt oameni care fac 4-5000 de km pe an, destul de puțin ca să aibă sens pentru ei să își ia mașină nouă.

      Dacă iei cazuri individuale fiecare are motivele lui care par să infirme teoria de mai sus. Tocmai de asta am scris „poate” în titlu, că sunt conștient că e doar o teorie care ar putea fi și falsă la fel de mult cum ar putea fi adevărată.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Up Next:

Nu-i pasă nimănui, stați chill

Nu-i pasă nimănui, stați chill