O mică lecție de poziționare

Zilele astea sunt niște evenimente prin Bacău, se cheamă Theaterstock, ceva cu teatru, intelectual, irelevant.

Am auzit la mai multe persoane că s-ar duce să vadă despre ce e vorba doar că încep prea târziu, gen pe la 23:30.

Chestia asta e foarte interesantă. Știți de ce sunt așa de târziu?

Pentru că dacă 23:30 ți se pare prea târziu înseamnă că evenimentul ăla nu e făcut pentru tine. Punând ora așa târzie, elimini oamenii care nu vor neapărat să vadă evenimentul și targetezi doar pe cei care chiar vor să-l vadă.

Cu cât ai mai multă lume care e în target, cu atât e mai bine. Teatrul nu e pentru toată lumea, chiar nu ai nevoie de cocalari să-ți comenteze printre scuipăturile de semințe și să strice seara și plăcerea celor care poate chiar înțeleg arta.

Dacă vrei să conduci vreodată cu succes o afacere ăsta e printre cele mai importante skill-uri pe care ți le poți dezvolta – să știi să folosești niște mici detalii ca să te poziționezi bine pe target.

După cum vezi, câteodată e destul de simplu.

game-strategy

8 răspunsuri la “O mică lecție de poziționare”

  1. Desi pozitionarea este foarte importanta, am intalnit destule firme care nu o realizeaza cum ar trebui.

    O firma care detine un restaurant si mai are un chiosc cu produse alimentare amplasat in incinta unui obiectiv turistic, nu stie cum sa valorifice clientii acelui obiectiv turistic.

    Un magazin de produse naturiste este foarte putin vizitat, desi este unic intr-un orasel in care oamenii consuma produse naturiste de la farmacii, unde adesea nici nu gasesc ce ar dori. Magazinul este situat in centru, dar nu stie sa-i determine pe potentialii clienti sa intre.

    Un magazin ce comercializeaza instalatii termice si are in oferta cele mai bune marci ce pot gasite in judetul respectiv, isi face reclama aproape ca si cum ar vinde produse „no name”. Nu isi promoveaza marcile.

    Nici una dintre cele 3 firme nu pare sa aiba habar de pozitionare.

    Astea mi le-am amintit rapid, dar nu sunt singurele pe care le-am intalnit.

  2. Știi afișul ala de era prin magazine.. „Avem dreptul de a ne rezerva clienții”, cam așa și cu orice business care se respectă. Decât mulți și proști, mai bine puțini și de calitate.

    • Afisul exista dar il respecta cineva? Eu n-am vazut pe nimeni pana acum sa refuze banii unui om care vrea sa cumpere.

  3. Imi cer scuze, dar poate va inselati.
    Oricum la un eveniment destinat teatrului nu vor veni cocalarii.
    Cateodata prea mult elitism inseamna faliment. :)
    Cred ca sunt si persoane care ar fi in targhet dar (datorita orei tarzii) chiar nu pot sa ajunga (copii, anumite probleme de sanatate etc.).
    Poate ca aveti dreptate, dar incercati sa reflecati putin si la ce am spus eu. Dar daca… :)
    Am invatat cu varsta faptul ca de multe ori lucrurile nu sunt ceea ce par la prima vedere :)

    • E foarte posibil sa ma insel, nu cunosc realitatea ci doar interpretez. Din experienta mea de pana acum cu evenimentele mari (gen zilele orasului sau festivalul nustiucui) am vazut ca ies din vagaunile cartierelor toti cocalarii care de obicei nici nu stiu cum arata centrul orasului. Cred ca asta s-a incercat a se evita dar, cum spuneam, e doar o interpretare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.