• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar

Andrei Chira

blog personal

  • Cumpără cartea
    • Magazin
    • Coș
    • Finalizare
    • Contul meu
  • Despre mine
  • Contact

Mirajul diabolic al like-ului

18 aprilie 2014 9 comentarii

Online

Am auzit o gramada de proprietari de afaceri offline sau oameni care vor sa inceapa o afacere si care iau decizia sa-si faca o pagina de Facebook in loc sa-si faca un site de prezentare.

Am mai discutat si cu webdesigneri si developeri, oameni care fac site-uri, si care s-au lovit si ei la randul lor de aceeasi chestie – „lasa ca imi fac o pagina de Facebook, n-am nevoie de site de prezentare, pe Facebook e toata lumea”.

Oamenii discuta cu specialisti din online care le vor binele (uneori vor si sa le vanda ceva, e drept) si cu toate astea aleg pana la urma sa-si faca pagina de Facebook.

De ce?

Exista o chestie numita natura umana. Daca vrei sa fii un bun antreprenor e esential sa intelegi ca e singura constanta din lumea asta.

Oamenii vor incerca mereu sa obtina maxim de rezultate cu minim de efort

Sa detii un site e greu, ai chestii de administrat, ai de invat niste lucruri, ai niste costuri, etc… Scriind pe blog sau pe sectiunea de stiri/noutati a site-ului tau de prezentare o sa ai senzatia ca vorbesti singur. Nimic. Nimeni. Bate vantul.

Deci efort mare – rezultate (peste noapte) mici

In schimb, pagina de Facebook cere efort minim, e super simplu sa publici texte si poze, nu ai nimic de administrat, nu-ti bati capul cu hosting, performanta, etc…

Pui o poza pe Facebook si ai imediat 10 like-uri, sau 20, 30. Sau cate or fi.

Si chestia asta te face sa te simti bine. Vezi rezultatele in timp real, vezi interactiunea, nu mai vorbesti singur ca pe site-ul propriu.

Asta te face sa crezi ca ai relevanta. Ca lumea te urmareste, ca lumii ii pasa. De tine si de brandul tau. De produsele si serviciile tale.

Si te bucuri.

Dar realitatea e ca like-urile de Facebook sunt inselatoare si iti dau un fals sentiment de succes. Te baga intr-o zona in care nu vrei sa fii, in zona in care te minti singur ca ai succes. Ca „uite ba, abia am pus o poza cu pisici si am deja 3 like-uri, sunt cel mai tare service auto din Focsani”.

Succesul se masoara in bani, bani care iti intra in buzunar si care raman acolo, nu in like-uri.

Daca succesul ar veni urmand calea cea usoara toata lumea care ar avea pagini de Facebook ar fi milionari.

Ai vreun prieten pe Facebook care e milionar? Nu?

Ok, atunci nu mai alerga atat dupa like-uri si pune mana si construieste-ti o afacere.

Nu un site, nu o pagina, o afacere.

ShareLike

Din categoria: Online Etichete: afaceri, facebook, oameni, site de prezentare

Cumpără cartea

Am scris o carte sinceră și directă despre viață și despre dezvoltarea personală în contextul social românesc post-decembrist.

Comandă

Reader Interactions

Comentarii

  1. FLORIAN a zis

    19 aprilie 2014 la ora 3:52

    am un site si as dori sa il fac cunoscut la cat mai multe persoane. stiu sa fiu recunoscator pentru ajutor .

    Răspunde
    • Andrei Chira a zis

      19 aprilie 2014 la ora 9:22

      Si eu am 2-3 site-uri si as dori acelasi lucru, de fapt nu cred sa existe posesor de site care sa nu doreasca acelasi lucru. Dar nu e chiar asa usor.

      Răspunde
      • Manole a zis

        19 aprilie 2014 la ora 10:34

        Dar daca omul chiar stie sa fie recunoscator, acuma de ce esti si tu rau 😉

        Răspunde
        • Andrei Chira a zis

          20 aprilie 2014 la ora 20:56

          Am si eu doar vreo 200 de vizitatori zilnic, nu sunt mare specialist in trafic, nu stiu cum sa ajut omul.

          Răspunde
    • Daniel a zis

      19 aprilie 2014 la ora 10:51

      Cele mai bune 2 metode ar fi sa incerci sa lasi niste link-uri intr-un comentariu pe cateva site-uri cu trafic mare. Gen bloguri de nisa de succes cu cateva zeci de mii de abonati.

      Alta ar fi sa iti iei un prieten si sa va faceti amandoi bloguri de nisa apoi sa va promovati reciproc.

      Dar cea mai sigura metoda dupa parerea mea si cea care are cel mai mare impact asupra stimei de sine e traditionalul advertising. Aici ai de ales intre adwords si facebook.

      Facebook e cam de 3 ori mai ieftin decat adwords si ai mai mult control asupra reclamei.

      Videoclipul asta iti spune cum sa iti faci o campanie de reclame pe facebook.https://www.youtube.com/watch?v=LZT-j37MUq4

      Inca ceva cam cu 100 de lei iti cumperi 100 de abonati la newsletter. Sper sa te ajute chestia asta. Vezi daca poti sa iei ceva valoare din asta

      Răspunde
    • Doru Ciobanu a zis

      20 aprilie 2014 la ora 9:09

      Dacă vrei să te ajuţi singur, îţi pot trimite o carte despre cum se face. Dacă nu, atunci apelează la un profesionist..

      Răspunde
  2. citric a zis

    20 aprilie 2014 la ora 3:40

    Bine ai pus punctul pe i

    Răspunde
  3. alin a zis

    23 aprilie 2014 la ora 8:34

    Deci curvele nu-s de condamnat ? Alea in pielea goala de pe facebook ? Nici politicienii, ca fura ? Fiindca asa e in natura umana, sa vrei totul pe tava ? Mda

    Răspunde
    • Andrei Chira a zis

      23 aprilie 2014 la ora 8:51

      Scopul articolului e sa ajute antreprenorii la inceput de drum sa-si vada prioritatile.

      Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Bara principală

Cumpără cartea

Am scris o carte sinceră și directă despre viață.

Coperta carte

Abonează-te la blog prin email

Introdu adresa de email pentru a te abona la acest blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

Alătură-te celorlalți 1.133 de abonați

Cele mai populare articole

  • De ce oamenii inteligenți eșuează și proștii reușesc în viață
  • Experiența mea cu operația de deviație de sept
  • Cum să alegi un nume pentru afacerea ta online
  • Câți metri cubi de apă ar trebui să consume o familie?
  • Ce este bogăția?
  • Cum mi-a luat foc mașina și ce am învățat din asta
  • Fragmentul meu preferat din carte (explicat)
  • Care e legătura dintre carte și articolul viral de acum șapte ani
  • Am testat Skoda Octavia 1.0 TSI DSG
  • Impresii după un seminar cu Lorand Soares Szasz

Categorii blog

  • Antreprenoriat
  • Dileme
  • Fără categorie
  • Idei
  • Online
  • Personale
  • Tehnic

Găzduire WordPress

Găzduire web premium optimizată pentru WordPress.

Vezi pachete

Optimizare WordPress

Practici pentru îmbunătățirea performanței WordPress.

Află mai mult

Copyright © 2021 · Andrei Chira

  • Politica de confidențialitate