Optimizarea WordPress nu e Miss Litoral

Miss Litoral e un film românesc de comedie din 1991.

La 1:18:34 începe concursul de frumusețe. Pe scenă sunt 2 șabloane prin care trebuie să treacă concurentele. Cine trece perfect prin ele e Miss.

miss litoral
captură ecran Miss Litoral

Aceste șabloane de frumusețe feminină au fost construite după cele mai exigente criterii valabile la Cannes, Monte Carlo, Crevedia, Acapulco, Miami Beach și la Mamaia aici.

Mișto, nu?

Din păcate, unii tratează optimizarea WordPress în același mod – dacă trece prin șablon, site-ul e bun, dacă nu, nu e bun.

Uneltele cu care majoritatea oamenilor își verifică site-urile sunt de fapt doar niște șabloane, ca la Miss Litoral.

PageSpeed Insights, de la Google, fiind cel mai enervant din punctul ăsta de vedere. Algoritmul o ține pe a lui, indiferent.

Poți să comprimi imaginile la sânge, să se vadă pixelate, el tot îți dă ca recomandare să optimizezi imaginile.

Comprimarea resursei X ar putea economisi 807 B (o reducere de 21 %). Man, shut the fuck up! Nu e nici măcar 1 KB!

Ideea e că, la fel ca femeile, site-urile sunt diferite. Nu trebuie să treacă prin șablon ca să fie Miss.

Fiecare proprietar de site are obiective diferite. Am refăcut recent site-ul unui ziar și oamenii aveau niște obiective foarte clare legate de afișarea de publicitate. Nu poți să scoți toate imaginile, toate css-urile și js-urile ca să rămână cum îi place lui PageSpeed sau lui GT Metrix sau mai știu eu cui.

Scopul final nu e să-ți dea Google notă bună ci să-ți îndeplinești obiectivele tale cu site-ul.

De asta optimizarea unui site pentru performanță costă.

Pentru că nu se poate apăsa pe un buton și să iasă site-ul optimizat. Ar fi bine dar nu se poate.

E nevoie de munca manuală a unui om care, pe lângă specializarea în performanță WordPress, ar trebui să înțeleagă și obiectivele site-ului, să înțeleagă ce vrea proprietarul site-ului să facă și să vină cu soluții care să se plieze pe nevoile specifice ale site-ului respectiv.

E o formă de consultanță care nu poate fi ieftină, din păcate.

Decât dacă e făcută la nivel de Miss Litoral, sub formă de recomandări generaliste, bazate pe șabloane.

  1. Eu am încetat de mult să mă mai iau după ce spune Google sau mai știu eu ce unealtă de analiză a performanțelor site-urilor.

    Eu mă pun în primul rând în pielea utilizatorului și încerc să fac site-ul cât mai user-friendly. Apoi vreau să se vadă la fel indiferent de browserul folosit și să se încarce la fel de rapid indiferent de conexiunea disponibilă la internet (aceasta e cea mai grea provocare dar nu imposibilă).

    Cel mai amuzant la Google nu e că-ți sugerează să comprimi imaginile acolo unde nu mai ai de unde ci faptul că face scandal la propriu cod Google Analytics.

  2. Am încercat să-i fac pe plac lu’ Google cu al lui PageSpeed Insights. Chiar dacă aveam 100/100, timpul de încărcare nu era strașnic. Paginile deveneau mari prin adăugarea css-ului direct în head. Toate „optimizările” pe care le făceau diversele module nu făceau decât să mărească timpii de răspuns. Pingdom e mai relevant.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

suit-up
Up Next:

10 ani și La Mulți Ani!

10 ani și La Mulți Ani!