Acum ceva timp, când făceam site-uri, am intrat în contact cu cineva care vroia să-și îmbunătățească site-ul.
Persoana avea un site varză dar fiind un exact match domain era pe poziția a 2-a în Google după site-ul oficial al brandului. Nu dăm nume, produse cosmetice pentru femei, irelevant.
Site-ul avea o interfață de administrare rudimentară, era greoi de adăugat conținut, paginile cu comenzile și datele personale ale clienților erau accesibile la liber dacă știai/ghiceai linkul din spate, se muncea mult și ineficient pe el.
I-am propus să refacem totul pe WordPress, nu a vrut.
Parțial și din cauza costurilor, dar în mare măsură din cauză că nu voia să iasă din zona ei de confort. Era prea mult de muncă, trebuia să-și schimbe felul în care făcea lucrurile, trebuia să învețe, trebuia să evolueze.
Atunci, site-ul avea 4000 de unici pe zi. Acum, nici nu mai există.
Am mai ținut legătura cu doamna, voia la un moment dat să-și facă un magazin online pe altă nișă, dar tot era prea mult de muncă, n-am reușit să găsim pentru ea o soluție în care să nu învețe nimic, să nu facă nimic, doar să dea eventual 2 click-uri în fiecare zi și să îi vină banii.
Am întâlnit mulți oameni ca persoana respectivă de-a lungul timpului. Începători. Oameni care nu prea știu nici engleză, nici nu sunt foarte tehnici, nu se prea descurcă nici la calculator, nu înțeleg prea multe legate de IT, în general.
Oameni care se sperie foarte repede la schimbări. S-au învățat să facă lucrurile într-un anumit fel și chiar dacă e greșit, ei persistă în greșeală și o țin pe-a lor până în pânzele albe.
Oameni care, neînțelegând niște lucruri tehnice, au impresia că ar trebui să se poată face totul dintr-un click și sunt extrem de surprinși să afle că de fapt e o grămadă de muncă în spate.
Și nu vor să facă munca asta, dar nici să plătească pe cineva care să o facă. Ar vrea să fie totul simplu pentru totdeauna, făcut ca pentru începători, ei să dea doar un click și tot site-ul să devină dintr-o dată mai eficient, mai performant, mai bine optimizat.
Să fie totul mai bun. Dar să nu se schimbe nimic. Dar să fie totuși mai performant. Dar să rămână la fel, da?
Nu e rău să vrei să muncești mai puțin, să-ți optimizezi și standardizezi niște treburi ca să crești eficiența operațională. E chiar de dorit lucrul ăsta în orice business.
Dar ei nu vor asta, vor să rămână totul simplu pentru ca ei să poată să rămână începători. Să nu trebuiască să învețe ceva nou, să nu trebuiască să muncească dincolo de click-ul ăla. Și cel mai important, să nu cheltuie bani.
Ei bine, nu poți fi începător pentru toată viața. Nu poți fi atehnic pentru toată viața.
Nu poți să folosești la nesfârșit scuza asta – eu sunt atehnic!
E ca și cum te-ai duce la țară ca să te faci cioban și tu nu știi cum arată o oaie.
Da, știu, cu toții am fost începători, problema e atunci când trăiești deja de 2 ani la stână și tu în continuare întrebi care sunt oile.
Ai un site și vrei să-l îmbunătățești, vrei să îl treci la următorul nivel, să îl dezvolți?
Mai întâi trebuie să te dezvolți tu, să treci tu la nivelul următor. Mental. Să înțelegi că dacă până acum, cât ai fost începător, a mers cu easy page builder, easy visual composer, easy drag-and-drop customiser și alte buzzword-uri, de la un anumit nivel nu mai merge.
E ca și cum ți-ai construi o mașină din cutii de carton. Poate îți merge în jurul blocului, dar nu ai șanse cu ea la Formula 1.
Dacă vrei să treci la nivelul următor trebuie să renunți la mentalitatea de începător și să începi să gândești ca un profesionist.
Altfel o să dai faliment. Site-ul tău o să dea faliment. Oricât de mare ai avea traficul astăzi. O sa apară concurență, cu site-uri mai bine făcute, cu strategii mai coerente, cu mentalitate de business mai sănătoasă.
Nu e o posibilitate ipotetică.
E inevitabil.
Lasă un răspuns