Nu ne place deloc profesionalismul și vrem sclavi, nu colaboratori

Am vorbit acum câțiva ani cu niște oameni, voiau să-și refacă site-ul sau ceva de genul asta. Eu am vrut să le dau hosting, că altceva n-am ce să le dau.

La care ei s-au uitat la mine cu un zâmbet din ăla superior de genul: ia uite bă și ăsta, vine el să ne vândă nouă hosting.

Nu, mersi, avem hosting. Avem un băiat care ne ține la el pe server, are el serverele lui, e specialist IT.

Și erau așa de mândri de specialistul lor IT, de parcă ei îl făcuseră.

Peste câțiva ani…

Andrei, avem o problemă cu site-ul de ceva timp, am încercat tot ce se putea, apelăm și la tine, poate ne poți scoate tu din belea.

Hai să vedem. Site-ul virusat, infectat, erori PHP, vai de capul lui. Bun, acces la hosting și rezolvăm. Costă atât.

Nu răspunde la telefon băiatul de la hosting, nu pot să dau de el.

Pe diverse filiere, aflăm că se răcorește puțin pentru niște combinații cu Statul Român. Asta e, aveți backup?

Păi noi nu știm să facem backup, n-am avut niciodată acces la cPanel, doar la site și acolo aveam un băiat care ne mai introducea niște texte, poze…

Ok, dacă vreți, vă dau hosting, instalăm WordPress, punem o temă și vă apucați apoi să refaceți site-ul.

Și când să mute hosting-ul la noi descoperă că numele lor de domeniu e înregistrat de fapt pe numele băiatului, nu al lor.

Nu băiatul ăsta de mai sus ci alt băiat cu care au lucrat acum 10 ani și s-au certat acum 8 ani că și-a dat seama că nu mai are chef să fie „băiat”.

Și după ce îi rezolvi până la urmă, îi ajuți să fie totul pus la punct, le subliniezi niște best practices despre cum ar trebui să-și administreze site-ul, stau liniștiți câteva luni după care decid să schimbe hosting-ul.

Și nu se mută la o firmă mai mare, mai profesionistă, mai „ceva”, ci la un alt „băiat” din oraș, un „specialist IT” care are el „serverele lui”.

Nu sunt arogant să cred că am cel mai bun hosting sau cele mai profesioniste servicii, există Romarg, MXHost, Hostway, sunt o grămadă de provideri profesioniști, de ce să te întorci de unde ai plecat, la un băiat cu servere pe balcon?

Inițial mă întrebam cât de ieftine pot să fie serviciile băieților, dar nu cred că e vorba de bani, clientul construiește case, din 2 vânzări scoate cifra mea de afaceri anuală, nu e ca și cum n-ar avea bani.

Observ că oamenii ăștia folosesc mereu cuvântul AM pe cineva, nu CUNOSC pe cineva.

Am eu un băiat… Am eu un specialist

Deci presupun că e chestie psihologică, simt ei nevoia să dețină oameni, să fie pe o poziție de superioritate, probabil se simt bine când pun mâna pe telefon și băiatul traversează juma de oraș ca să vină să dea 2 click-uri pentru ei.

Sunt interesante mecanismele psihologice sau sociologice care îi fac pe oameni să facă alegeri care, cel puțin mie, mi se par complet ilogice.

Nu e vorba doar de domeniul IT, de exemplu, sunt oameni care nu ar cumpăra de la un magazin oficial nici să-i picuri cu ceară. Doar de la băieți, doar la mica înțelegere, doar pe sub mână.

Fără să stabilești clar nimic, lasă că negociem, discutăm, ne înțelegem. Nu contează ce: piese auto, telefoane, servicii de desfundare WC, orice.

Vrem totul ieftin și dacă dăm 2 lei cuiva atunci ăla ar trebui să fie sclavul nostru pe viață, doar am plătit.

Avem o cultură complet anti-profesionalism. Și după aia ne plângem că am luat țeapă. Dar ne trece repede și o luăm de la capăt.

Fix cu aceleași greșeli.

  1. De aceea în România se zice „am pe cineva…”
    de aceea în România se zice „fac rost…”
    de aceea în România meseriaşul este… profesionist !
    şi tot de aceea sîntem unde sîntem,
    de aceea sîntem cine sîntem.

      1. Din două motive:
        1) timpul trece leafa merge, noi cu drag muncim;
        2) „merge și așa„ (referitor la crearea unui produs).
        Ceea ce este mai grav este intervenția cuiva cu o idee pozitivă la care majoritatea reacționează vehement înpotrivă-i
        Cu sinceritate, M Drosu

  2. Acest lucru se intampla si in domeniul Securitate si Sanatate in Munca. Multi merg pe principiul am deja o firma, se ocupa ea, totul este ok pana au un accident sau un control de la autoritati

  3. Pentru ca trăim in marea majoritatea a timpului in „Românica”… Nu stiu daca este ok sa dam vina pentru orice pe comunism, poate el doar a intarit anumite apucaturi ale poporului, dar chestia asta cred ca tot de acolo se trage „lasa ca vorbim cu Mitica, face el la fabrica ceva”, „ne ajuta vecinu Georgel se pricepe el la ceva”. Bine pe vremea aia era chiar complicat sa gasesti profesionisti, toti aveau jobul asigurat, nu aveau nevoie de confirmare profesionala.

  4. Avem niște clienți care s-au fript la fel, după ce i-am scos din belea au început să înțeleagă că și consultanța costă. Acum sună și înainte să facă un clic, că e mai ieftin decât să repare după.

  5. Aşa este. Mentalitatea românilor este foarte proastă când vine vorba de contracte pe servicii precum găzduire, content writing, webdesign, să nu mai vorbesc de SEO, care încă nu ştiu ce înseamnă mulţi, iar dacă încerci să le explici că nu le mai poţi face SEO cu 400 de lei fiindcă nu este de ajuns să crească şi ar trebui să le măreşti pachetul la 1000 de lei strâmbă din nas şi consideră că încerci să-i păcăleşti.

  6. Acelasi lucru se aplica si in achizitia de vacanate. Vor servicii de 5* dar sa plateasca tarife de 2*, iar daca printr-o minune cumpara o vacanta, ei cred ca au cumparat avionul (nu un bilet), hotelul (nu o camera) tot barul, restaurantul, piscina, plaja si alte cele de pe langa hotel…. din pacate.

    1. Depinde despre ce vorbim, turismul in Romania oricum este o mare teapa. La ce preturi avem la noi, si eu as avea pretentia sa mi se lase la dispozitie intreaga statiune pe perioada sederii, iei o prostie de camera la munte printre gropi si balegi si platesti cu miile de lei… hai sa fim seriosi.

  7. Exista doua tipuri de abordari aici si din pacate le cam amesteci.
    Si eu am firma si eu sunt pentru unii ” baiatu’ ” care le rezolva toate problemele in materie de IT si care le factureaza serviciul pe firma.
    Acuma treaba e in felul urmator. Eu unul ofer serviciu fully managed pentru ca nu vreau sa am batai de cap cu scripturi infectate si alte alea. Dincolo de asta am propriile servere, cumparate pe firma si puse intr-un rack in datacenter.
    De ce apeleaza unii oameni la mine? Pentru simplul fapt ca fiind un serviciu fully managed ei nu trebuie sa aiba batai de cap cu intretinerea. Oamenii teoretic platesc si au liniste, iar cand e ceva problema sau intretinere sunt anuntati in prealabil. Apoi mai e chestia de comunicare. Una e sa treci prin ticketing si sa-ti raspunda un level 1 care habar n-are de problema si poate iti pierde timpul cu detalii irelevante si alta e sa-ti raspunda fix omul care se ocupa de tot ce presupune serviciul respectiv.
    Apoi in anumite cazuri se impune si problema costurilor. Am client care platea la o firma de hosting locala de 5 ori mai mult pentru acelasi nivel de SLA si care primea suport tehnic extrem de limitat si avea un sistem self managed.
    Evident ca modelul asta de business nu-ti permite sa ai sute, mii sau zeci de mii de clienti cum au firmele de hosting care vand planuri la $1 fara nicio garantie, dar pentru mine e un sidejob.
    Astea fiind lamurite sa trecem la povestea datelor si domeniului. Eu daca fac un site in momentul in care dau deploy ii ofer clientului un CD sau o arhiva downloadabila cu toate datele, inclusiv sursele media. Totusi, daca gazduiesc eu siteul si intretin si domeniul respectiv atunci imi rezerv dreptul sa REFUZ sa dau unlock la domeniu si sa dau datele actualizate in cazul in care clientul are facturi restante ceea ce in fond e o chestie care tine mai degraba de bun simt si abia apoi de business.
    Eu de la client n-am niciodata pretentia sa fie specialist pe probleme de IT. Tot ce-i cer clientului e sa stie ce vrea de fapt si sa ma lase pe mine sa ma ocup de restul pentru ca si eu cand merg cu masina la mecanic nu ma duc sa-i dau indicatii si nici mecanicul nu-mi da suruburile sa mi le strang singur.
    Acuma eu cred ca problema ta e cu baietii care iau de pe vreundeva un VPS la $5/luna, lucreza la negru si se fac pres in fata clientului pentru lucruri irelevante. Daca e asa atunci sper sa rectifici, daca nu e asa atunci permite-mi sa te contrazic fiindca daca tu nu intelegi modelul meu de business si nu esti de acord cu el nu inseamna ca detii adevarul suprem si ai dreptate.

    1. Imi pare rau ca te simti jignit de articol, e doar o exemplificare a unei mentalitati paguboase din partea unor proprietari de site-uri.

      Tu esti liber sa oferi ce servicii vrei, impachetate cum vrei si vandute cui vrei. N-am nicio problema cu tine sau cu serviciile tale.

      Legat de domenii, NU ai niciun drept sa refuzi unui client accesul la administrarea domeniului pe care l-a cumparat prin tine atata timp cat omul a platit factura pentru inregistrarea domeniului.

      Poate sa aiba la tine 100 de facturi neachitate pe alte servicii, n-au nicio legatura, daca ti-a platit pentru inregistrarea unui domeniu, omul are drept de folosinta asupra numelui de domeniu respectiv.

      1. Problema e ca generalizezi putin pe subiect si nu ma jignesti pe mine direct ci profesia in sine si o gramada de freelanceri de altfel.
        Totusi nu toti cei care lucreaza pe cont propriu si au un portofoliu limitat, dar gestionabil de clienti sunt ticalosi atat timp cat isi fac treaba cu se cuvine.
        Dincolo de asta nu e vorba de o suspendare a contului daca nu se plateste domeniul sau doar daca nu se platesc datele. E vorba de suspendarea contului daca la scadenta nu s-a platit factura. Daca e in cazul domeniului atunci se suspenda automat domeniul sau se trece pe clientHold. N-o fac eu ci registrarul, eu doar intermediez treaba din WHMCS, doar nu te vei astepta sa-i platesc omului din buzunarul meu renewal si sa-i si ofer domeniul pe tava.
        Daca e in cazul hostingului atunci se suspenda efectiv accesul la date, iar daca clientul cere backup sau vrea acces la date mi se pare de bun simt sa plateasca pentru asta, doar nu i-o oferi serviciu pro-bono.
        Ma rog, asta e o politica pe care o aplic si pe care o comunic in prealabil clientilor putini pe care-i am fiindca vorbim pana la urma de common sense.

        1. Articolul e despre proprietarii de site-uri care vor sclavi, nu colaboratori profesionisti. Nu e despre freelanceri, nu e un atac la adresa lor, e clar ca exista freelanceri seriosi, la fel cum sunt si unii care accepta sa fie sclavi.

          Iar cu accesul la domeniu, ceea ce zici tu acum nu pare sa aiba legatura cu ce ai zis in primul comentariu si cu siguranta nu are legatura cu exemplul meu din articol.

          1. Andrei, din cate inteleg eu din articolul tau tu esti nemultumit fiindca te-a refuzat de doua ori acelasi client cel mai probabil pe baza acelorasi considerente si anume ca n-ai vrut sa oferi o serie de servicii.
            Asa ca omul s-a dus la cine a fost dispus sa-i ofere serviciul respectiv.
            Despre primul individ la care s-a dus clientul n-ai date concrete care sa justifice c-a fost un ticalos fata de propriul client. Poate ca pana sa ajunga la parnaie omul a oferit un serviciu impecabil, asta nu-l face sclav prin definitie.
            Si Zoso care ti-a dat ieri share la articol a avut inainte de povestea cu RST hosting tot la un baiat dinasta pentru ca toate firmele de hosting din Romania n-au reusit sa-i ofere ceea ce-i oferea baiatul ala. Are articole scrise pe subiect unde explica ce si cum, numai ca intr-o zi baiatul respectiv a ajuns la parnaie cu tot cu servere. A fost un caz de forta majora si nici dupa povestea asta Zoso n-a ramas definitiv la vreo firma de hosting romaneasca si a explicat din nou in alt articol de ce a ales lucrul asta.
            Apoi in ceea ce-l priveste pe al doilea baiat la care a apelat clientul tau ma indoiesc de faptul ca-l cunosti si ca e derbedeu. N-ai cum sa dovedesti asta ci doar presupui niste chestii tragand concluzii pripite.
            Dincolo de asta, ca sa te mai lamuresc cu o chestie diferenta dintre „am” si „cunosc” se rezuma la nivelul de incredere.
            Apoi apropo de primul meu comentariu, observi ca am mentionat faptul ca am folosit „facturi restante” la modul generic. N-am zis nimic nici despre date nici despre domeniu. Poate c-am creat o ambiguitate, insa exista doua tipuri de context in care se poate aplica rationamentul. Acolo unde clientul inregistreaza domeniul pe el si acolo unde clientul se angajeaza la un contract de leasing in ceea ce priveste domeniul respectiv. Daca ai lucra mai des cu roTLD poate ca ai afla diferenta dintre cele doua si n-ai mai intelege gresit contextul pentru ca intre domeniul cu inregistrare anuala si cel cu inregistrare pe viata exista deocamdata o diferenta enorma si de procedura si de proprietate si de tot.
            Apoi, ca un sfat prietenesc: daca vrei sa pari om serios in fata colegilor nu mai sustine ca Apache are nevoie de minim 8GB de RAM ca sa ruleze decent pentru ca risti sa te transformi tu in „baiatu” de care vorbesti.

          2. Stiu cum suna articolele mele dar nu sunt nemultumit sau suparat. Sunt target-uri diferite pe care ne axam, nu am pretentia ca toti oamenii posibili sa ia hosting de la mine, nu am aroganta sa cred ca avem cel mai bun hosting, sunt destul de chill pe chestia asta desi poate parea altfel din modul in care scriu.
            N-am zis ca vreun baiat ar fi derbedeu sau ticalos, nici macar ca nu ar oferi servicii de calitate. Sunt oameni care ofera fix ce vrea clientul, cum in mod corect ai specificat si tu. Doar ca exista o problema in chestia asta, bine poate nu problema e cuvantul perfect dar e mult de explicat, o sa scriu un articol mai pe larg.
            Legat de domenii, din primul tau comment pare ca zici altceva decat ceea ce zici acum, poate am inteles eu gresit dar nici tu nu ai exprimat ideea prea bine.

          3. Apropo de Apache, acolo unde ai citit tu chestia aia conteaza si contexul. Contextul e ca oamenii compara ce le convine nu produse similare. Un VPS cu setup high performance nu se poate compara cu un VPS cu setup clasic cu cPanel, CentOS, Apache etc. Mai ales cand vorbim de trafic mare, de ordinul zecilor de milioane de afisari pe luna.

        2. Maline, zici ca oferi tot felul de servicii („Eu unul ofer serviciu fully managed”) si daca clientul are facturi neplatite ii inchizi prezenta web („imi rezerv dreptul sa REFUZ sa dau unlock la domeniu si sa dau datele actualizate in cazul in care clientul are facturi restante”). Nu, il lasi sa-si administreze prezenta web pt. ca aia e platita si iti recuperezi facturile restante prin instanta. Ca daca-l blochezi iti fute un proces de pagube de ti se par facturile deschise bani de pizza.

      2. Ideea e ca vorbesti de profesionalism dandu-te exemplu si apoi faci raportul sclav/colaborator dandu-i exemplu pe cei cu care au ales sa lucreze clientii tai in detrimentul tau si e cat se poate de clar cea ce vrei sa sugerezi. Cel putin pentru mine.
        Pana la urma nu toata lumea alege sa cumpere hosting de cativa euro chiar daca majoritatea firmelor asta vand si nu toata lumea are nevoie DOAR de hosting ieftin. Asa ca intre baiatul care a ajuns la parnaie si n-a mai putut sa dea datele clientului si ce s-a intamplat la Namebox eu nu vad nicio diferenta.
        Apoi apropo de domenii nu inteleg de ce e nevoie sa ma repet la nesfarsit. Exista doua tipuri de context. Acolo unde clientul are proprietatea domeniului si unde proprietar e firma de hosting, mai mult n-am de ce sa ma explic pe subiect, eu am clienti in ambele situatii.
        Si in ceea ce priveste Apache, n-a zis nimeni nimic de setup, sistem de operare si panou de control. E vorba strict de server web si consumul de resurse, respectiv memorie. Atata tot.

        1. 1. Un om vreau un iPhone la juma de pret si ia teapa. Dupa cativa ani uita si vrea un Mac la juma de pret si ia teapa. Dupa cativa ani uita si vrea un BMW la un sfert de pret si ia teapa. Asta e comportamentul pe care il prezint, mie mi se pare ca actioneaza gresit, asta vad din unghiul meu. Tu, din unghiul tau, vezi altceva, ca oamenii obtin ceea ce doresc si e posibil sa nu ia teapa deci nu actioneaza gresit. E ok, eu nu exclud viziunea ta, chestiile astea se intampla iar conotatia negativa sau pozitiva e una ce tine de perceptie, de unghiul din care te uiti. Accept aceste diferente de viziune fara probleme iar lucrul asta ma face sa nu ma supar pe oameni pentru ce zic sau ce fac.

          2. Eu am zis ca un om a inregistrat un domeniu pe numele lui in loc de numele clientului. E vorba de un .ro, perioada nedeterminata, cand am vorbit cu omul la telefon a zis ca nu vrea sa dea domeniul pentru ca clientul i-a tras lui teapa cu nu stiu ce chestii acum nu stiu cat timp. S-au inteles ei pana la urma, whatever. Exact asta e comportamentul pe care il prezint si pe care il consider gresit, se bazeaza pe „mica intelegere”.
          La care tu comentezi: „REFUZ sa dau unlock la domeniu in cazul in care clientul are facturi restante” ceea ce PARE ca sustine si aproba comportamentul prezentat de mine. Daca ai vrut sa spui altceva sau te-ai referit la alta situatie, aia o fi, cum zici tu.

          3. Ce servicii prestezi si la ce preturi? Nu vreau sa iti fac concurenta sau ceva, e doar o curiozitate personala. Daca nu vrei sa le faci publice poti sa-mi trimiti privat.

          1. 1. Clientul cauta mereu bun si ieftin, sa nu-mi spui ca tu nu faci asa si ca esti un exclusivist excentric care cumpara numai lucruri scumpe fara niciun fel de analiza in prealabil ca nu cred. Ba mai mult omul cauta incredere si sa-si centralizeze serviciul intr-un singur loc. Faptul ca-si iau tepe tine strict de vina lor.
            2. Inregistrarea de domenii se poate face in mai multe feluri si un domeniu se poate oferi inclusiv in regim de leasing. N-ai specificat nicaieri in articol cum a fost inregistrat domeniul si omitand ai lasat loc presupunerii. Ti-am zis ca si eu am clienti care nu au domeniul in proprietate pentru ca se lucreaza altfel, il primesc in folosinta. De asta am abordat problema cum am inteles mai bine. Daca tu crezi ca asta e o teapa sau ca eu lucrez ca „aia” de care nu-ti convine tie ca-ti fura clientii e strict problema ta ICANN si roTLD au o serie de reguli stricte, dar nu-mi pot impune niciodata sa ofer gratis un domeniu pe care eu l-am dat in folosinta si asupra caruia exista clauze contractuale in acest sens care imi recunosc proprietatea asupra domeniului.
            3. Eu ofer servicii de intretinere in functie de nevoile clientului. Am un tarif orar fix si cand ma abordeaza un client ii fac un quote in functie de cate ore estimez ca o sa fie nevoie sa lucrez, oricum nu vand si nici nu revand hosting de 3 euro si ma spal pe maini de suportul tehnic avansat sau de orice responsabilitate daca asta voiai sa intrebi.

            In alta ordine de idei atitudinea asta de superioritate si desconsiderare a breslei nu mi-e deloc straina. Am vazut-o venind de multe ori din partea romanilor si aproape niciodata din partea altor natii. Nu zic nu, exista si elemente negative, dar sa vorbesti la modul generic despre o categorie de oameni doar fiindca tu nu vrei sa faci ceea ce fac ei e absurd. Eu daca ma angajez contactual sa ii ofer unui client un serviciu 24/7/365 in schimbul unui tarif de urgenta sunt sclav? Stric piata sau nu sunt profesionist? Nu sunt colaborator? Din contra cred ca ala care ii da clientului datele de cPanel si ii spune ti-am vandut hosting, descurca-te si singur nu poate sa se numeasca colaborator.

          2. Oamenii care vor sclavi există, la fel și oamenii care le oferă fix ceea ce vor. Măsura în care acest lucru te deranjează este strict problema ta.

          3. P.S. Ca sa te lamuresc si mai bine, ca sunt sigur ca tot in ceata esti apropo de domenii.
            Poate daca te-ai interesa ceva mai bine apropo de cum sta treaba cu domeniile ai afla ca in tari precum Germania, Franta si Spania aproape fiecare ISP iti da „gratuit” cu serviciul de internet mail si domeniu care e de fapt in regim de leasing si e proprietatea lor pana iti achiti toate facturile restante. Sau ca exista firme precum Strato, Arsys si altii care dau domenii la oferta si isi obliga clientul contractual la o perioada de permanenta. Astfel clientul daca vrea sa plece mai devreme si sa traga teapa firmei e obligat sa plateasca o taxa de reziliere a contractului ca la telefonia mobila.
            Asa ca daca tu lucrezi intr-un fel asta nu inseamna ca toata lumea lucreaza in acelasi fel sau ca felul in care lucreaza altii e prost, incorect si absurd. Pentru un domeniu inregistrat si platit in prealabil fara un contract suplimentar e cum zici tu, pentru domenii luate cu clauze contractuale aditionale e alta poveste. Si da, daca am contract imi rezerv dreptul sa refuz sa ii dau domeniul daca nu si-a platit facturile.

  8. Eu acum renovez si e atat de multa distractie cu instalatorii, cu ceea ce lucreaza, ca el e mai destept decat celalalt, ca trebuia x, ca trebuia y. Toti dau din gura ca e ok, dar cand ii pui in practica… stai sa vezi ca nu e asa.

    Probabil ca ei s-au obisnuit cu sclavismul da, da, da, facem. Nu, boss, facem doar daca stii, daca ai mai facut asta inainte. Daca tu esti bun pe zona ta, ramai acolo, nu face teste pe mine. Asa… imi rup eu juma de zi si le fac, poate la fel de prost.

    O iei cu capul cu serviciile la noi.

  9. Sa vezi cum e sa aduci duba din Germania pentru firma unde lucrezi, pe 8000 de euro, cand cu 14.000 gasesti cel mai ruginit si rablagit si vechi exemplar pentru modelul respectiv. Logic ca mi-a facut fas pe autostrada, sa vezi belea. Nu mi-a mai trebuit sa fiu angajat pe undeva de atunci. A, nu, mint, maine ma duc sa-mi fac medicina muncii, pentru ca ma angajez. Eu pe mine.

    Sau cand iti zic ca vor X chestie dar sa fie ieftin, si cauti vreo 2-3-4-5 zile pana iti ies ochii din cap si gasesti cel mai ieftin site cu cea mai ieftina oferta de pe toata planeta si din tot universul, si chiar si asa cu maaaari semne de intrebare in privinta calitatii si profesionalismului, si esti „incompetent” pentru ca e prea scump si nu esti in stare sa cauti. „Lasa ca intru eu sa caut ceva mai ieftin, ca tu nu esti in stare.”

    Voia handicapatul sistem de securitate cu senzori, telecomanda de panica (si alea vreo 2-3 bucati sa fie, ca se mai pierd) si legatura GSM cu dispeceratul si cu tot cu componente, cabluri si montaj 1000 de roni era prea mult, cand la 2000 gasesti doar pocnitori de apartament.

    Nu imi mai trebuie cate zile oi avea. Partea buna? Cretinii se ingroapa singuri, numai ca nu-si dau seama de asta. Au impresia ca fac marea cu sarea si de fapt isi auto-distrug afacerile. In mintea lor minuscula, cica ei fac economie si salveaza bani.

    Nu ar trebui nici macar sa fie legal sa faci asa ceva, asta nu e business, nu e firma, nu e comert, nu e nimic, asta e tiganie de talcioc, de vandut cu presul pe jos la colt de strada.

  10. Cam pe acelasi subiect, iti pot recomanda si un articol de pe medium: https://medium.com/@re7onlinemarketing/b%C4%83iatul-care-face-campanii-google-adwords-vs-agentie-ppc-certificata-google-caf29b74fd2c

    Aceasta situatie se aplica si in cazul clientilor / companiilor care refuza oferte de colaborare / promovare sau diferite servicii pentru ca au primit / au ales o oferta mult mai mica decat cea facuta de tine si apoi se plang peste tot ca mediul online / campaniile ppc sau optimizarea SEO nu functioneaza! :))

  11. E o chestie pur și simplu psihologică specifică oamenilor care simt nevoia să dețină controlul suprem asupra oricărui lucru.

    Nu contează că îi costă în realitate mai mult, atât timp cât și bani, important este să arate lumii că ei sunt șeful și că știu ei un băiat care rezolvă lucrurile…

  12. Lasă că așa am pățit și eu, eram „băiatul” câtorva oameni de genul, și când am văzut că mă tratează ca și cum aș avea contract de muncă cu ei, și aș lucra în exclusivitate pentru ei, le-am mărit tariful, cum am zis de mărire, cum au început să murmure aiurea.. le-am spus, că nu le convine, ok.. să se ducă în altă parte, și apoi au fost de acord să facem contract etc.. nu așa pe nașpa. Oricum, până îți faci puțin nume, cel puțin la nivel local, așa funcționează.. cu „băiatul de la IT”.

  13. asta se intampla si pentru ca intra pe online toti amatorii, depasiti de vreme, care nu se pot adapta la noile circumstante digitale

  14. am ajuns aici via zoso, si am gasit un articol mai tare decat ma asteptam ( cel la care ai facut tu trimitere cu „geamurile sparte de la politie” ), dar de obicei cand ajung intr-o zona noua mai citesc 1-2 chestii, de obicei incep cu „despre” ca sa vad cu ce se mananca omul respectiv si apoi ce idei are

    diverse din articolul de azi:

    „Nu e nimic in neregula sa fii „baiatul de la IT”. Problema e sa fii si platit in conformitate cu serviciile pe care le oferi” – daca „baiatul” e multumit de plata – atunci sa fie sanatos, atata vrea – atata considera ca merita

    @malin – din dialogul vostru am avut o impresie funny, tu spui ca ca este fain si usor sa fii baiatul care ajuta, etc iar andrei zice (sau reiese din discutie) ca „baiatul” de obicei e cam praf si mai mult strica – dar, aici merita adusa perspectiva unui cv/activitati faine si ajung la partea „despre mine” de pe blogul lui andrei unde citesc si ma minunez de cate chestii a inceput si a dat un mare fail una dupa alta, vad ca de fiecare data cand trece ceva acolo – firma/ideea crapa, bine ca n-a mai adaugat din 2013 nimic dupa Simplenet :)) in concluzie daca ar fi sa caut un „baiat” sa ma ajute si as citi idei de genul „am furat din supermarketuri…Am fost saltat de carabinieri, pozat, amprentat si tratat ca un caine” eu as zice pas oricarei colaborari ( lucrul indiferent de domeniu sau activitate este ok, am scos din ghilimele partile de lucru pentru ca le consider ok, dar furtul este o alegere cu care nu sunt de acord).

    mai era pe acolo ceva cu care nu rezonez dar cum tine de gusturi nu e treaba mea – ma refer „Am ales numele Mujo, care este un cuvant din limba japoneza care exprima ideea de efemer, trecator”, eu cel putin pe .ro nu as alege asa ceva 🙂

    bafta si mersi inca o data pt. http://www.raducraciun.ro/geamurile-sparte-ale-politiei-rutiere 🙂

    1. Ai punctat bine o idee – nu e rau sa fii baiatul de la IT atata timp cat esti platit in conformitate. Aici e marea problema, ca baietii ofera servicii premium (suport telefonic la orice ora pe tel personal, deplasare la client la orice ora) la preturi de dumping fara sa constientizeze ca ceea ce fac este nesustenabil. Si cu timpul ajung sa deschida ochii, sa vada ca e nesustenabil si atunci apar frustrari si nervi si ajung sa faca buseli pe la client, unele intentionate (razbunari) altele neintentionate (din delasare, pentru ca nu le mai convine sa fie platiti putin). Despre asta e articolul.

  15. As zice ca adevarul e undeva la mijloc. Serviciile scumpe nu iti garanteaza totdeauna profesionalismul. Cunosc freelanceri care sunt foarte seriosi si ieftini, la fel cum cunosc firme mari neprofesionale.
    De exemplu la o firma unde am lucrat am avut un contract de on site suport pentru servere, de 6 ore. Adica orice eroare am fi avut la servere ei trebuiau sa puna serverele online in 6 ore. Contractul a fost foarte scump iar firma de suport una foarte mare si cunoscuta (incepe cu I si termina cu M si are la mijloc inca o litera). Intamplator ne-a picat un server la 4 dimineata. Ghiciti ce? In primele 5 ore nici macar nu au raspuns la telefon cand ei trebuiau sa fie on site si sa puna serverul online in 6 ore. Dupa inca cateva ore la telefon au zis ca o sa trimita un specialist dar doar a 2-a zi, desi noi le-am adus aminte de contractul de 6 ore. Au zis ca din pacate nu se poate mai repede ca locatia noastra e prea departe de Bucuresti. In sfarsit, cand am realizat ca nu o sa rezolvam cu ei suficient de repede am cautat eroarea pe net, am gasit ceva forumuri unde eroarea era foarte cunoscuta si am rezolvat noi problema (era o memorie RAM care s-a umflat). Ce mi s-a parut interesant e ca tot netul stia de respectiva eroare in afara de specialistii firmei respective. In urmatorul an am preferat sa ne cumparam 2 servere si sa le pastram de backup si am renuntat la contractul de service. (inca nu aparuse virtualizarea la momentul respectiv)

    Si acum, daca revenim la expresia „am un baiat” vreau sa zic ca si pe mine ma enerveaza la culme oamenii care folosesc des expresia asta. In special cei care au un baiat in orice domeniu. Si daca vorbim de mobila sau de desfundat chiuvete sau cel mai tare calculator, ei au pe cineva SAU au pe cineva care stie pe cineva.
    Cumva, in mintea mea, cei care au astfel de baieti sunt superiori noua celor care nu avem. Adica ei au fost deja acolo. Ei stiu cum sta treaba pentru ca ei „au un baiat”.

    Oricum nu sunt de acord cu ideea ca toti „baietii” ieftini sunt sclavi. Doar ofera niste servicii la niste preturi foarte mici. Un client serios va stii sa aleaga iar daca nu, va invata in scurt timp. Eu zic ca intr-o societate normala trebuie sa existe ambele categorii. Asa cum exista si magazine de marca si magazine 38+. Fiecare poate alege ce servicii/produse vrea.

    1. Așa e, nu există o garanție că o firmă mai mare sau mai scumpă e neapărat profesionistă. La fel cum pot exista oameni cu prețuri mici dar profesioniști.
      Am în plan un articol mai detaliat despre toată chestia asta, sper să am timp să-l scriu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

jennifer-lawrence
Up Next:

Ce înseamnă să ajuți pe cineva

Ce înseamnă să ajuți pe cineva