Nu știm sau nu vrem să vindem?

Acum 2 săptămâni am fost la un târg de amenajări interioare, exterioare și mobilier.

M-am dus ca și potențial client, vreau să renovez bucătăria, împreună cu un alt cuplu, prieteni care și-au cumpărat apartament și vor să-l mobileze.

Deci eram puși pe găsit soluții, nu am mers să căscăm gura aiurea.

Aveam speranțe și așteptări destul de mari, credeam că o să vedem niște idei mișto de amenajări și că o să găsim oameni care să ne ajute.

În loc de asta am găsit o tristețe maximă, niște standuri din care nu înțelegeai mare lucru și niște oameni pe care parcă i-a obligat cineva să păzească standurile alea.

Fiți atenți aici, stand cu niște bucăți de lemn de diverse culori, scrie sus doar Tavi sau Vito SRL, ceva de genul ăsta.

– Ce sunt astea? E podea sau mobilă? întreabă soția.

– Sunt fronturi, zice Tavi (sau Vito), pe un ton superior, de parcă ar fi trebuit să știm deja la ce ne uităm.

Vine și prietena noastră și întreabă ceva de prețuri pentru fronturi MDF lăcuit, vopsit, foliat, lucios etc (față de noi, care eram n00bi, ea știa toți termenii).

La care Vito (sau Tavi) zice: Noi nu vindem fronturi.

Wait, what? Păi și ce vindeți?

– Vindem vopsea pentru fronturi.

Băi nea Vito, bă băiatule, era greu să scrii undeva pe o hârtie Vito SRL – vopsea pentru fronturi?

Ca să știe lumea cu ce te ocupi, nu de alta.

Am impresia că noi, ăștia care activăm în online, suntem obișnuiți să fim foarte exacți și conciși legat de ceea ce vindem. Pana mea, nu am cum să-mi fac un site prin care să vând găzduire WordPress și să nu scriu fix în mijloc în fața vizitatorului GĂZDUIRE WORDPRESS.

Ei bine, oamenii care activează în offline se pare că nu prea au SEO-ul în sânge. M-am uitat, de curiozitate, pe la toate standurile și la niciunul nu scria ce vinde exact firma aia, în afară de standurile cu credite.

Eu nu vreau să învăț totul despre amenajări interioare, nu vreau să știu toate denumirile și toate specificațiile și diferențele tehnice între diverse chestii. Nu vreau să învăț toate brandurile, toate colecțiile, toate seriile. Nu mă interesează.

Știu în mare cam ce vreau și cum vreau să arate, am nevoie de cineva care să transforme asta în realitate.

Mură în gură, ca la copii – soluții simple. Și nimeni de la târgul ăla nu oferea soluții, toți ofereau doar bucăți incomplete de… ceva.

Am eu oare așteptări nerealiste?

chiuveta

15 răspunsuri la “Nu știm sau nu vrem să vindem?”

  1. Stai linistit, vopsea daca-i cereai nu avea nuanta dorita pe stoc.
    In Romania cei ce vand sunt in general atasati de marfa lor si pare ca le pare rau sa o instraineze.
    Plus ca banul pare sa fie garla, rar ca la noi in hipermarketuri, caruciare pline si oftat ca sunt cozi consistente.

  2. Imaginează-ți că eu trebuie să lucrez și să colaborez cu astfel de oameni. Aruncă un ochi la articolul scris de mine ”Hârțogarii se plâng degeaba de hârțoage„ .

  3. probabil ca buba e la sistemul de plata. Vito sau Tavi sunt platiti la ora, la ziua, la secunda, dar nu la comenzi efectuate. Sau e nepotul patronului si e angajat temporar acolo pana ii iese admiterea la Sorbona, la management

  4. Este un cerc al slabiciunilor, astfel de „comercianti” investesc prea putin sau deloc in promovare si consecintele sunt pe masura.
    Pentru online – „sunt niste preturi imense domn’le, cum sa dau atatia bani pe un site, lasa ca-mi face nepotu’ meu ca sigur stie, am vazut eu ca se pricepe la jocuri pe calculator, ii dau 100 lei si toata lumea e multumita”.
    Pentru outdoor – „vreau un stand de prezentare mare, sa se vada de la o posta”. Ii faci un concept profesional, i-l prezinti si ii comunici pretul, se uita stupefiat si pleaca. Peste cateva zile il vezi la un targ expozitional cu un banner anost si ieftin facut la concurenta, pe care scrie doar VITO SRL, intrebandu-se de ce nu are clienti.
    Si nici nu va avea vreodata…

  5. Oamenilor…cred ca nu realizati ca sunteti in ROMANIA. Motivul falimentelor romanesti si al intregii saracii generale este acela ca suntem imbecili. Exemplele sunt nenumarate si infinite. Va pot da 2-3 exemple de care m-am lovit eu personal: am incercat achizitionarea de la o firma (hai sa nu dam numele ca incep sa planga ca sunt prosti) de produse pe care le comercializeaza in RO pentru o cantitate egala cu cifra lor de afaceri pe un intreg an cu plata 100% inainte de livrare. Am primit o super mega oferta (dupa 2 saptamani de insistenta) de pret cu 30-40% mai mari decat vindeau ei aceleasi produse in Cora (iar Cora plateste dupa 2 luni de la vanzarea marfii). Aproximativ la fel la o alta firma cu care discutasem telefonic vreo 2 luni, am fost la ei la fabrica de 2 ori, iar la final dupa ce am cazut de acord modalitati de plata in avans, cantitati foarte mari, am efectuat comanda nu a mai raspuns la telefoane….DECI TIPIC ROMANESC. EVITATI ROMANII.

  6. Ieri am mers la media galaxy să cumpăr un fier de călcat, binențeles după multe discuții și îndemnuri că ăl vechi nu este bun…
    Merg la casnice, mă întâmpină un domn, îi spun ce vreau și începe: 2400w, 400g apă, model x, fabricat în… și primesc doar detalii tehnice.
    Îl rog să nu se supere dar vreau să vină o fată să-mi recomande un fier de călcat. Se supără spune că-i discriminare și începe iarăși cu explicații tehnice despre produs.
    Îi spun să se oprească și că il rog să vină o fată altfel nu cumpăr nimic.
    Și vine o fată de aproximativ 25 ani și: Este foarte manevrabil, nu-ți obosește mâna că este ușor, talpă de teflon ce previne punctele negre, o culoare frumoasă veselă și nu consumă mult curent…
    Exact asta vroiam, o descriere perfectă făcută de o femeie pentru un produs al femeilor…
    Da, trebuie să învățăm să vindem.

  7. Dati-mi voie sa va contrazic, nici in online nu stam totdeauna stralucit.
    Am vazut niste site-uri superbe pentru diverse afaceri locale (de exemplu locuri de joaca pentru copii), unde-ti spune tot ce vrei sau nu vrei, dar nu-ti spune nici macar localitatea unde activeaza, am vazut site-uri fara date de contact sau cu date de contact gresite sau nefunctionale, am vazut mult prea multe.
    Am vazut site-uri din care nu am inteles ce vand nici dupa o atenta citire a tuturor paginilor.
    In schimb am citit cu interes” viziunea patronului despre lume si viata, despre o „echipa tanara si competenta”, „dezvoltare dinamica” si alte chestii.
    Banuiesc faptul ca atunci cand v-ati dus la Vito SRL va interesa viziunea patronului despre lume si viata, nu? :)

      • Tot nu inteleg. Nu ei au facut acele site-uri, acele site-uri au fost facute contra cost de o firma specializata, care macar are un minim de cunostinte (banuiesc).
        Unele site-uri aratau foarte bine chiar, dar lipseau informatii pe care le consider esentiale.
        Nu trebuie sa fii un guru in domeniu, este suficient sa gandesti o afacere nline normal, ca pe una offline.
        Nu cred ca exista o firma care sa-si laude magazinul, dar sa nu-ti spuna unde gasesti acel magazin (nici macar localitatea sa nu o scrie, este posibil?).

        • Si pe mine ma surprinde cum unele lucruri, care mie mi se par la mintea cocosului, altora nici nu le trec prin cap. Asta-i treaba, ce sa facem.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.