Diferența dintre online și offline

În urma articolului precedent, am primit feedback și online și offline. Oamenii au încercat să explice cauza situației prezentate de mine. Păreri valide, fără nicio îndoială.

Am și eu o teorie, normal. Și începe cu o poveste, o poveste cu Antonel.

Antonel nu are studii superioare, MBA-uri, nici nu e vreo eminență în vreun domeniu. Poate în construcții.

Că mare parte a ultimelor două decenii asta a făcut – construcții. L-am cunoscut când am fost la muncă în Italia, unde cu asta se ocupa.

Acum s-a întors în țară, în orașul de baștină, Adjud, și și-a deschis un fel de shaormerie-pizzerie, împreună cu soția.

În prima zi a vândut 80 de pizza. N-am mai vorbit cu el de câteva luni dar soacră-mea (care stă în Adjud și e mătușa lui Antonel) îmi spune că le merge bine și sunt mulțumiți.

Au început să facă și pachete pentru prânz pe care le livrează angajaților firmelor de prin jur, încearcă să prindă toate oportunitățile.

Treaba merge.

Bun, hai să ne gândim cum ar fi fost dacă Antonel și-ar fi făcut o afacere online.

Ca să ajungă să aibă 80 de comenzi pe zi, hai să zicem la o rată (optimistă) de conversie de 1,5%, ar trebui să aibă peste 5.000 de unici pe zi.

Știi ce greu e să ai 5.000 de unici pe zi și o rată de conversie de 1,5%?

Adică, e relativ ușor să faci trafic – bancuri online, jocuri online, rețete culinare, horoscoape, sentimente profunde, conspirații masonice împotriva dacilor liberi etc.

Dar ca să obții o rată de conversie de măcar 0,5% deja se schimbă treaba.

Antonel ar trebui să știe UX, SEO, copywriting, CRO și multe alte chestii. Multe.

Eu muncesc online de 9 ani de zile și nu am cum să am 80 de comenzi pe zi. Not. Fucking. Happening.

E vorba și de alt business dar totuși, câți oameni știți care să-și fi lansat magazin online și să aibă 80 de comenzi zilnic?

Eu dacă reușesc să am 8 comenzi într-o zi scot boxele pe balcon și bag manele la maxim, e sărbătoare, tati.

Cam asta e diferența dintre offline și online – banii adevărați sunt offline.

Și oamenii nu sunt nevoiți să învețe marketing, psihologia consumatorului și o grămadă de alte chestii ca să facă banii ăia.

Pur și simplu îi fac și mulți habar n-au de ce îi fac.

Dacă ar fi ceva ce putem învăța din concluzia asta este că în România, la ora actuală, este atât de multă ineficiență, incompetență și lucruri făcute după ureche sau din inerție încât, dacă te apuci să-ți faci un business bine gândit, ai mari șanse să rupi normele pe orice nișă, măcar la nivel local.

caine

  1. La asta mă gândesc si eu când văd pe vecinul care are un aprozar de legume, fructe și alimente de baza în zonă centrală dintr-un orășel de 10.000 de cetățeni.

    Oare câte cărți o fi citit omul ăsta ca să „genereze” trafic în magazinul lui și cum creste rata de conversie?

    Adevărul e ca investițiile sunt altele decât cele din online. 2.000 lei chiria, 10.000-15.000 lei stocul inițial, 20.000 lei o autoutilitară ieftină, 5.000-6.000 lei salariul pentru trei angajați. Astea doar la prima vedere.

    În online cred ca sunt cheltuieli mai mici..

  2. Aici se potriveste foarte bine un alt articol de-al tau: : „de ce reusesc prostii si desteptii nu”.
    Prostul arunca cu piatra, sparge geamul si a facut treaba.
    In toata lumea prostii reusesc pe principiul asta, sunt mai potriviti pentru afaceri.

  3. De 5 ani ma chinui pe online. Mai mult stau si citesc decat sa mumcesc propriuziu. Trebuie mereu sa inveti, sa investesti sa vii cu noutati si sa investesti frate. Aproape tot. Am 4 magazine acum si, cum spui tu, daca fac 10 comenzi pe zi e sarbatoare. Plus ca vara murim de foame….

  4. Un mare adevăr!
    Povesti despre SEO si marketing online…totul online, unde s-au dus foarte multi bani din care au câștigat doar cei care vând astfel de servicii.
    Online-ul trebuie să meargă mână în mână cu offline-ul.
    Am cercetat mult domeniul online și acum câteva luni îi spuneam unui mare „guru” din Marketing/SEO că piața online va face un upgrade în offline, și asta înainte să aud că Amazon deschide o mare librarie offline, și asta spune multe…
    Eu vreau să cumpăr o bicicletă, mă documentez online, analizez, și apoi merg la magazin, să o testez, să o ating, să simt că-mi va aparține….acesta-i trendul de viitor.
    Părerea mea binențeles.
    Cât despre hosting, aș recomanda servicii adiacente…

  5. Salut,
    Nu stiu daca exemplul tau e intamplator dar … in Romania „haleala” e de baza.
    Oriunde te uiti, ca e vorba de gogosi, covrigi, shaorma, kebab, sandwich, pizza, restaurante, impinge tava si ce-o mai fi, merg bine. La multe dintre ele e chiar coada. Nu trebuie decat sa faci preparate cat de cat bune. Nu spun extraordinare, ca atunci afacerea ar fi racheta, daca ar avea si un pret cat decat decent.
    Tota aici as baga si „haleala” ce se afla pe rafturile supermarketurilor. Cumpara lumea la greu.
    Deocamdata, natia noastra e la stadiul de „bagat la mat”.
    Nu cred ca ar trebui comparata „haleala” cu nimic altceva.
    Odata pentru „a baga la mat” e un lucru pe care trebuie sa-l faci zilnic si nu odata, chiar de trei ori pe zi iar pe de alta parte probabil ca vremurile vitrege traite, de pana in ’89, si-au pus amprenta asupra natiei noastre si am ramas cu ceva sechele.
    Cred ca as mai adauga aici si „educatia” zilnica facuta prin marketing de cei care vor sa ne vanda cate ceva. Astia mai mici, cumparartorii de maine, stau mult cu ochii in televizor. Te uiti la ei ca la unele reclame le ploua in gura si altceva nimic.
    Deci, daca vrei sa faci niste comparatii, compara mancarea doar cu … mancarea. 🙂
    Parerea mea !

  6. Daca intamplarea nu-i fictiva, poti sa-mi spui si mie cine-i Antonel? Sau ce pizzerie are? Sau in ce zona?
    Nu de alta, dar locuiesc in Adjud si mi-e greu sa cred ca aici se pot vinde 80 de pizza intr-o singura zi, mai ales in prima zi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

chiuveta
Up Next:

Nu știm sau nu vrem să vindem?

Nu știm sau nu vrem să vindem?