De ce trebuie sa platesti pentru lucruri

FreddieDin august 2007, cand mi-am deschis primul site, si pana acum am facut o groaza de greseli. O groaza.

Vreau sa va povestesc azi despre una dintre greseli, mi-am adus aminte de treaba asta dupa problema linkurilor scurtate cu bit.ly care au fost blocate de catre Chrome si Firefox acum cateva saptamani pe motiv de malware.

E vorba aici despre abonarea la newsletter prin e-mail de la MUJO.

La inceput am trimis mailuri printr-un plugin de WordPress care trimitea mailurile prin serverul pe care era instalat site-ul, pe vremea aia era pe un cont shared.

La un moment dat, mailurile alea dadeau rateuri pentru ca serverele shared au o limita de x mailuri pe ora. Cine stie cat am pierdut pana cand ne-am dat seama ca nu ajung mailurile la toata lumea? Nu se stie.

Am mutat lista de abonati pe Mailchimp, este gratuit sa trimiti newsletter daca ai pana in 2.000 de abonati si trimiti mai putin de 12.000 de mailuri pe luna. Are o functionalitate de RSS-to-email, poti sa setezi campanii bazate pe feed-ul WordPress si se trimit in fiecare zi daca exista continut nou publicat pe site.

Evident, nu a trecut foarte mult timp si a venit momentul cand am atins limitele si trebuia sa incepem sa platim. Credeti ca am fost om serios si am inceput sa platesc? Nu, ca doar suntem romani.

M-am sucit si m-am invartit, m-am uitat sa vad prin statistici care abonati interactioneaza cu mailurile si care nu, am mai sters din ei ca sa ma mentin in zona gratuita si apoi am implementat Feedburner.

In Feedburner nu poti importa abonatii pe care ii ai dar e gratuit indiferent de cati abonati ai, e un serviciu Google deci de ce n-ar fi fost ok?

Si am luat-o de la capat cu Feedburner pana cand, dupa vreo 2 ani, m-am uitat prin cont sa vad care mai e treaba. Si ce credeti ca vad in Feedburner? Din 1700+ abonati, putin peste 600 erau „Unverified”. In ultima luna, 75% din mailuri aveau status Unverified. 75%. Stiu, trebuia sa verific mai des dar prioritatea mea e Simplenet, nu MUJO, iar Elena nu se baga la chestiile tehnice.

In fine, nu stiu ce s-a intamplat, ori nu se deschidea popup-ul Feedburner, ori nu ajungeau mailurile de confirmare, ori se duceau in spam – oricum nici nu mai conteaza, chestia e ca nu mergea cum trebuie.

Si m-am enervat. Nu pe Feedburner sau Google, ci pe mine. Ca sunt prost. Mi-am dat seama cat timp am pierdut cu toate configurarile si modificarile si cati abonati si bani am pierdut pentru ca m-am zgarcit la o chestie de cativa dolari pe luna.

In 2 ani estimez ca am pierdut aproape 3000 de abonati la newsletter. TREI MII. Si aici nu e vorba de blogul asta al meu care nu produce bani, e vorba de MUJO, un proiect dedicat pe afiliere unde 3000 nu e o cifra mica deloc.

Concluzia…

Cand te chinui prea tare sa nu cheltui bani ajungi sa pierzi mai mult decat daca ai pune mana si ai folosi un serviciu platit, serios. Eu am invatat asta the hard way.

Multi vor spune, da, dar nu avem bani sa bagam in ceva care nu stim daca merge sau nu. GRESIT.

Ceea ce nu aveti (stiu asta pentru ca nu am avut nici noi) e o strategie coerenta, un plan pe termen lung.

Sa stai putin si sa te gandesti si sa spui: da, pe drumul asta merg inainte. Investesc X pe termen scurt si clar, pierd bani, dar am un obiectiv bine stabilit pe termen mai lung, 3-5 ani, ca site-ul respectiv sa produca Y lei pe zi/luna/an.

Adevarata lectie aici e ca nu lipsa banilor te tine in jos ci lipsa de viziune.

  1. Interesant articolul. Acum si cu Mailchimp am vazut destule discutii pe blogurile de afara. Poti sa ai surpriza sa iti inchida contul daca folosesti link-uri de afiliere in email-uri. Eu momentan merg pe FeedPress, un fel de Feedburner pe bani. Nu e scump, dar nici nu as putea sa zic ca momentan imi scot banii din el. Una peste alta e o varianta OK.

  2. Ti l-as recomanda mai ales pentru Mujo. In cei 3 USD/luna sunt incluse emailuri pentru pana la 1000 abonati. Peste cumperi cota cata vrei. Emailurile arata ca cele din Feedburner, nimic spectaculos, dar vor sa le mai imbunatateasca. Oricum tu poti sa le editezi template-ul, ptc te pricepi.

  3. Inca un articol-doua din astea si incep sa lucrez la statuia ta 🙂

    Poate n-ar strica sa implementezi si un blog de dezvoltare personala,
    de data asta din domeniul afacerilor, legat de schimbare de mentalitate, identificare si
    depasire a obstacolelor… cred ca ai avea o nisa bunicica si te-ai si departaja
    de pinguinii de NLP care cei mai multi sunt de fapt pick-up artisti flamanzi…

  4. Totusi, asta se merita cand ai subscriberi multi.. eu, pe de alta parte, am incercat cu mailling list-uri.. dar nu se abona nimeni, deci am renuntat.. si am decis sa ma bazez mai mult pe social media, decat pe mailuri. Marea majoritate a oamenilor, folosesc mail doar ca sa-si poata face cont pe facebook sau retele de socializare, deci per ansamblu omu’ de rand, ala care vine, si cauta sa cumpere ceva pe net, nu foloseste mail-ul pentru prea multe chestii.

  5. Interesant articolul. Si eu as avea nevoie de o optiune sa trimit e-mailuri. Am mai multe site-uri care reprezinta niste cataloage de firme pe diverse nise.
    De exemplu, unul (nu stiu daca mi se permite link, http://www.dezmembrariauto.biz) contine peste 70 de parcuri de dezmembrari auto, organizate pe judete, cu inscriere gratuita a firmelor.
    Daca nu se permite link, va rog sa editati dvs.
    Aveam un formular de cerere de oferta de fapt, un formular de contact (un contact form 7, in care erau inserate cele 70 de adrese de e-mail).
    Cand clientul dorea o piese, avea doua posibilitati: ori intra pe paginile judetelor (parcurile de dezmembrari auto erau organizate pe judete) si folosea detaliile de contact pentru fiecare parc in parte, ori, varianta mai simpla, completa si trimitea acel formular.
    Cererea lui trebuia sa ajunga instant in inboxul celor 70 de firme. Practic nu ajungeau.
    Hostingul shared impune o limita de e-mailuri pe ora, asa ca la cateva cereri de oferta se depasea limita.
    In plus, erau si idioti care faceau glume proaste, trimitand mai multe e-mailuri la rand cu tampenii.
    Am fost nevoit sa scot acel formular, chiar daca multi il doreau.
    In plus, adresa de e-mail ajungea destul de des in Spamhaus din cauza asta, fiind blocata.
    Pe acel website am inscris DOAR firme care au acceptat acest lucru si au trimis detaliile si care au acceptat sa primeasca e-mailuri, deci nu am facut spam.
    Nu am gasit inca o solutie de a-l inlocui cu altceva.
    Daca stie cineva o solutie, sunt profund recunoscator.
    Si dau si o bere. Pe e-mail 😉 sau pe bune, cum doriti.

    1. Se poate implementa Mandrill, sa trimita WordPress-ul prin SMTP-ul lor. Problema nu e asta, ci glumele proaste, nu cred ca se poate implementa ceva automatizat, e neaparat sa „modereze” cineva manual inputul respectiv.

  6. Atitudinea asta o intalnesti si in afara tarii nu doar la romani. Pana la urma toata lumea vrea ceva si gratis si sa fie calitativ sau sa functioneze. Firma la care lucrez ofera o serie de servicii sub forma unui abonament.
    Printre ele exista si notiunea de mici modificari pe site si nu implica in nici un fel scrierea de cod. Ei bine am clienti care cred ca daca platesc abonamentul lunar le facem overhaul sau cel putin facelift la site-uri.

  7. Concluzia e ca tot FeedBurner pare cea mai viabila solutie. Vad pe forumul lor ca au inceput sa ofere suport tehnic, iar cineva s-a prezentat ca Head of feedburner support si cica nu au de gand sa il desfiinteze. Si FeedPress e un serviciu foarte bun, dar costa ceva, cam cat gazduirea pe un an. FeedBurner mai are si avantajul ca livreaza in Inbox pe gmail, toate celelalte ajung in Promo. MailChimp are cerinte aiurea pentru marketingul afiliat si am vazut ca iti poate inchide contul cand are chef. Aweber si getresponse nu isi fac banii daca esti un simplu blogger.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Up Next:

Cum sa implementezi gratuit SSL pentru site-ul tau

Cum sa implementezi gratuit SSL pentru site-ul tau