Cum am trecut peste greutățile dezvoltării unei afaceri online

Am mai scris în unele rânduri că drumul spre succes înseamnă să-ți asumi că ești antreprenor și că trebuie să-ți tratezi site-ul/blogul ca pe o afacere.

Mi-am dat seama că greșesc când ofer sfatul ăsta. Nu pentru că ar fi un sfat greșit ci pentru că oamenii intră în defensivă, asociază cuvântul afacere cu bani, totul ia o conotație negativă și sfatul devine inutil.

Majoritatea oamenilor spun că nu vor să facă bani, ceea ce în adâncul lor cred că știu și ei că e doar o scuză. Dar este dificil să ieși din paternele de gândire și din „programele” care îți rulează în subconștient.

Așa că va trebui să scurtcircuităm mentalitatea asta.

Și mie îmi era frică de bani. Credeam că, având mai mulți bani, o să mă bage lumea în aceeași oală cu „oamenii de afaceri” care apar prin media cu tot felul de combinații cu statul, patronii răi, avizi de bani, cocalarii cu BMW-uri etc.

Credeam că lumea o să mă urască, că o să-mi îndepărtez prietenii, că o să am tot felul de probleme cu tot felul de interlopi. Pe bune. Subconștientul ăsta e tare dificil.

Dar să-ți tratezi site-ul ca o afacere nu înseamnă să fii avid după bani, nu înseamnă să te bagi în combinații cu interlopi, nu înseamnă să-ți cumperi BMW sau să-i tratezi pe alți oameni ca și cum ar fi mult sub valoarea ta.

Hai să separăm puțin cuvântul afacere de cuvântul bani. Să-ți gândești site-ul ca pe o afacere nu înseamnă neapărat bani. Înseamnă să ai obiective, să ai o strategie.

Ceea ce am făcut eu este să-mi gândesc afacerea ca pe un joc.

Când eram mai tânăr îmi plăcea Red Alert 2: Yuri’s Revenge, un joc de strategie pe care îl mai joc și acum, din când în când.

Nu îmi dă nimeni bani dacă distrug baza rușilor dar tot vreau s-o distrug. Tot îmi pornesc jocul cu o strategie și cu niște obiective mici care duc la un obiectiv final, pentru că vreau să câștig, pentru că e fun.

Chiar dacă nu-mi dă nimeni niciun ban pentru asta.

Afacerea e o joacă. E un joc de strategie dar e în viața reală. Și e mișto să-l joci. Eu așa am trecut peste greutățile dezvoltării unei afaceri online.

Mi-am închipuit că joc un joc de strategie. Inamicul nu era un alt jucător ci eram eu însumi, voiam să fiu mai bun decât mine, cel de anul trecut.

Încet-încet realizezi și că banii nu sunt răi și că nu te bagă nimeni în aceeași oală cu Becali, nu te judecă nimeni pentru că faci bani, nu ești om rău pentru că îți câștigi existența scriind pe internet.

Trebuie doar să-ți setezi câte un obiectiv mic, realizabil și să începi să te joci.

Și știi deja că nu poți să pierzi la jocul asta.

play-games

  1. Normal ca ia o conotatie negativa cand se pune problema sa-si trateze site-ul/bloggul ca pe o afacere pentru ca tot in subconstientul lor oamenii stiu ca acest lucru ar putea duce la pierderea motivatiei sau la o subita lipsa a creativitatii, „moartea pasiunii” mai pe scurt. Conform unor studii asa s-ar parea ca functionam, exista un echilibru delicat intre anumite activitati si recompensele asociate. Nu e nici o scuza in adancul lor, exact de acest lucru se tem. Nu pentru toti afacerea ca joc reprezinta ceva captivant sau vreo cale de succces. Pentru mine personal este ceva foarte lame.

  2. Eu eram fanul StarCraft. 🙂 Și da, ai perfectă dreptate, orice afacere online/offline este ca un joc de strategie, cel mai bun strateg iese câștigător. Trebuie să fii cel mai bun strateg asta chiar dacă decurge doar la nivelul tău mental.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

lifting-weights
Up Next:

De ce nu poți să pierzi

De ce nu poți să pierzi