În urma articolului precedent, am primit feedback și online și offline. Oamenii au încercat să explice cauza situației prezentate de mine. Păreri valide, fără nicio îndoială.
Am și eu o teorie, normal. Și începe cu o poveste, o poveste cu Antonel.
Antonel nu are studii superioare, MBA-uri, nici nu e vreo eminență în vreun domeniu. Poate în construcții.
Că mare parte a ultimelor două decenii asta a făcut – construcții. L-am cunoscut când am fost la muncă în Italia, unde cu asta se ocupa.
Acum s-a întors în țară, în orașul de baștină, Adjud, și și-a deschis un fel de shaormerie-pizzerie, împreună cu soția.
În prima zi a vândut 80 de pizza. N-am mai vorbit cu el de câteva luni dar soacră-mea (care stă în Adjud și e mătușa lui Antonel) îmi spune că le merge bine și sunt mulțumiți.
Au început să facă și pachete pentru prânz pe care le livrează angajaților firmelor de prin jur, încearcă să prindă toate oportunitățile.
Treaba merge.
Bun, hai să ne gândim cum ar fi fost dacă Antonel și-ar fi făcut o afacere online.
Ca să ajungă să aibă 80 de comenzi pe zi, hai să zicem la o rată (optimistă) de conversie de 1,5%, ar trebui să aibă peste 5.000 de unici pe zi.
Știi ce greu e să ai 5.000 de unici pe zi și o rată de conversie de 1,5%?
Adică, e relativ ușor să faci trafic – bancuri online, jocuri online, rețete culinare, horoscoape, sentimente profunde, conspirații masonice împotriva dacilor liberi etc.
Dar ca să obții o rată de conversie de măcar 0,5% deja se schimbă treaba.
Antonel ar trebui să știe UX, SEO, copywriting, CRO și multe alte chestii. Multe.
Eu muncesc online de 9 ani de zile și nu am cum să am 80 de comenzi pe zi. Not. Fucking. Happening.
E vorba și de alt business dar totuși, câți oameni știți care să-și fi lansat magazin online și să aibă 80 de comenzi zilnic?
Eu dacă reușesc să am 8 comenzi într-o zi scot boxele pe balcon și bag manele la maxim, e sărbătoare, tati.
Cam asta e diferența dintre offline și online – banii adevărați sunt offline.
Și oamenii nu sunt nevoiți să învețe marketing, psihologia consumatorului și o grămadă de alte chestii ca să facă banii ăia.
Pur și simplu îi fac și mulți habar n-au de ce îi fac.
Dacă ar fi ceva ce putem învăța din concluzia asta este că în România, la ora actuală, este atât de multă ineficiență, incompetență și lucruri făcute după ureche sau din inerție încât, dacă te apuci să-ți faci un business bine gândit, ai mari șanse să rupi normele pe orice nișă, măcar la nivel local.
Lasă un răspuns