Andrei Chira

Blog personal

Mi-a placut un vanzator de la Kaufland

IdeiStateam la coada la casa si, ca de obicei, casierul il intreaba pe unul din fata mea daca totul a fost totul ok.

Omul zice da, a fost ok, mai putin pretul.

– Ce nu a fost in regula cu pretul?, il intreaba casierul.

– Cam mare, raspunde clientul.

– Comparativ cu ce alt magazin?, il intreaba din nou casierul.

– Ei nu, asa… in general sunt preturi mari, zice omul, deja putin constient ca e bou.

– A, ok, ii raspunde casierul si isi continua munca.

Mi-a placut la nebunie faza asta.

Intrebarea „comparativ cu ce” e geniala.

Cine a facut vreodata vreun curs de vanzari stie ca asta e intrebare clasica, de manual, atunci cand cineva se plange de pret.

E prea scump? Comparativ cu ce?

Dincolo de chestia asta, ceea ce mi s-a parut super tare a fost cum omul s-a cam pleostit cand a inceput sa constientizeze ca de fapt problema e la el, ca nu are destui bani – ori nu castiga destui ori nu stie sa si-i gestioneze – si asta nu e nicicum problema saracului casier.

Stiu ca o sa par antipatic pentru ca rad de oamenii care n-au bani dar ganditi-va putin – vii la supermarket cu masina personala, ca boierul, cu nevasta si copil, toti cu smartphone-uri, si te plangi unui casier care abia castiga si el 700 lei pe luna ca nu-ti convin preturile?

Get the fuck out!

12 răspunsuri

  1. Avatar Paul

    Man, imi place cum scri! Te urmaresc de putina vreme, dar imi place si am multe de invatat din articolele tale! Tine-o tot asa!

  2. Avatar Paul

    Dar faza cu ” vii la supermarket cu masina personala, ca boierul, cu nevasta si copil, toti cu smartphone-uri” era chiar reala – adica definea acel om care s-a plans ?

    1. Avatar Andrei Chira
      Andrei Chira

      Sincer sa fiu nu stiu daca a venit cu masina dar aveau toti smartphone-uri. Ideea nu e neaparat asta ci faptul ca ne-am obisnuit sa ne plangem aiurea pentru orice.

    2. Avatar Paul

      Corect!

  3. Avatar Doru Ciobanu
    Doru Ciobanu

    Foarte tare articolul. Mi-a placut nespus!!!

  4. Avatar cheilenereinfo
    cheilenereinfo

    Fain articol.

  5. Avatar garetbora
    garetbora

    Cu singuranta vanzatorul acela nu va sta mult la Kaufland daca castiga sub 1000 lei net. Merita mai mult, din raspunsul sau dat clientului …

    1. Avatar Paul

      Nu cred ca e ceva special la acel vanzator. Toti cred ca intrebau la fel pentru ca asa au fost instruiti. Crezi ca nu li s-a facut un instructaj inainte .. ca deh e normal sa mai fie din astia care sa se planga..

    2. Avatar Andrei Chira
      Andrei Chira

      Da, toti intreaba daca totul a fost ok, pe asta l-am prins eu cu o conversatie mai lunga, de obicei clientii zic da si pleaca.

  6. Avatar eugen

    Scurt si interesnt. Bravo!

  7. Avatar nicoleta
    nicoleta

    Am citit si eu cateva din articolele tale. Imi sunt de folos. Si nu pot trece mai departe fara a ti multumi pentru acest lucru. Imi place cum scrii. Concis. Emiti idei, nu scrii romane.
    Ps. Mi se pare mie sau ai ceva impotriva tehnologiei. Esti indreptat mai mult catre … origini; viata la tara daca se poate?! Daaa, am inteles ideea: diversi isi cumpara tehnologie de varf (fiindca are si vecinul sau colegul de clasa, nudin alte ratiuni) in detrimentul unei vieti sanatoase si mult mai… ieftine. Incerc sa le gasesc o scuza: poate asta isi doresc.
    Fratele meu da toti banii pe electronice: piese , unelte telefoane, laptop. Ce sa-i fac? Asta e pasiunea lui. Binenteles ca n-are bani sa se duca la doctor, de ex.

    1. Avatar Andrei Chira
      Andrei Chira

      Multumesc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *