Mă întreba un potențial client dacă mai funcționăm, că nu mai este scris nimic recent pe blog, nu suntem pe social media aproape deloc, nu ne facem reclamă pe nicăieri, ce facem?
Facem bine, nu e nicio problemă. Chestia e că eu nu sunt adeptul „growth at all costs”.
Pentru cine nu știe, există două metode de a-ți conduce afacerea, ori te concentrezi să faci profit, ori te concentrezi pe creșterea cotei de piață.
În ultima perioadă însă, prima metodă e din ce în ce mai puțin folosită, moda e să mergi în pierdere, dar să iei cât mai multă cotă de piață. E obsesia asta a unicornilor, a evaluărilor de un miliard, a distruption-ului, a growth hacking-ului.
Eu am patru perechi de adidași. Dacă aș avea de 100 de ori mai mulți clienți și aș câștiga de 100 de ori mai mulți bani – credeți că mi-aș cumpăra 400 de adidași? Sau 400 de perechi de blugi?
Nu știu ce să zic, poate avem nevoie de mai mulți luzări care doar să facă profit, să dea salarii și să-și trăiască viața în loc să aibă vise sociopate de dominație mondială.
Nu spun că am dreptate, doar ziceam și eu așa, poate nu e nevoie ca toată lumea să țipe-n gura mare non-stop ce super firmă și ce super servicii are, e ok și doar să-ți faci treaba și să-ți trăiești viața.
Lasă un răspuns