Poate avem nevoie de mai mulți luzări

Mă întreba un potențial client dacă mai funcționăm, că nu mai este scris nimic recent pe blog, nu suntem pe social media aproape deloc, nu ne facem reclamă pe nicăieri, ce facem?

Facem bine, nu e nicio problemă. Chestia e că eu nu sunt adeptul „growth at all costs”.

Pentru cine nu știe, există două metode de a-ți conduce afacerea, ori te concentrezi să faci profit, ori te concentrezi pe creșterea cotei de piață.

În ultima perioadă însă, prima metodă e din ce în ce mai puțin folosită, moda e să mergi în pierdere, dar să iei cât mai multă cotă de piață. E obsesia asta a unicornilor, a evaluărilor de un miliard, a distruption-ului, a growth hacking-ului.

Eu am patru perechi de adidași. Dacă aș avea de 100 de ori mai mulți clienți și aș câștiga de 100 de ori mai mulți bani – credeți că mi-aș cumpăra 400 de adidași? Sau 400 de perechi de blugi?

Nu știu ce să zic, poate avem nevoie de mai mulți luzări care doar să facă profit, să dea salarii și să-și trăiască viața în loc să aibă vise sociopate de dominație mondială.

Nu spun că am dreptate, doar ziceam și eu așa, poate nu e nevoie ca toată lumea să țipe-n gura mare non-stop ce super firmă și ce super servicii are, e ok și doar să-ți faci treaba și să-ți trăiești viața.

8 răspunsuri la “Poate avem nevoie de mai mulți luzări”

  1. Ca si la postul precedent, cred ca in mai toata Europa este un fenomen descurajat cultural.

    Uite, citeste asta si spune-mi tu de ce este pedepsit(a) doar „Acarul Paun”? OK, toata lumea o sa spuna ca e proasta, ca trebuie sa-i fie imputata paguba financiara, etc.

    In America, de ex., s-ar fi verificat, in primul rand, de ce nu a fost instruita corespunzator legat de modul de manipulare, cine a fost responsabil de aspectul logistic si asa mai departe. Poate asigurarea acopera paguba, etc.

    In Romania(Europa), mai intai indepartare de la locul de munca/functie unde a dat cu „mucina” in fasole. Dupa, imputare din salariu si ungere cu smoala si pene + facuta public de rusine. Cum poti incuraja in acest fel o cultura in care esecul sa fie parte din ecosistem?!

    https://stiriletransilvaniei.ro/2021/01/18/zeci-de-doze-de-vaccin-anti-covid-19-de-la-centrul-din-petrosani-compromise-de-o-asistenta-comunitara/

    • Dintr-un articol din ziar nu-ți poți da seama ce s-a făcut, care e realitatea din teren. Presa scrie pentru audiență, vizualizări, like-uri și share-uri.

  2. De acord, dar depinde in mare masura si ce end-goal ai vis-avis de business-ul pe care il manageriezi.

    Daca ai intent de exit at some point, numarul total de clienti poate inclina balanta in favoarea ta. Daca nu ai ganduri de exit, atunci un growth mai lent, orientat spre profit e categoric mai sanatos insa calatoria o sa fie mai lunga.

    Insa poti sa aduci un numar mai mare de clienti si fara sa pierzi bani cu ei. De exemplu poti sa ai un cost de achizitie per client care sa iti acopere macar investitia ta in acel client. Daca mergi pe un model de business recurring, ulterior la renewal o o sa faci si profit. Depinde de filosofia si strategia de business long-term a fiecarui owner.

    Nu vad neaparat o problema intr-un numar mai mare de clienti adusi intr-un fel sau altul. Problema o vad in mentinerea standardelor de calitatea si scalarea business-ului pe masura ce creste (infrastructura, staff etc). Daca oferi un serviciu prost si un customer care de toata jena, degeaba te-ai chinuit sa aduci clientii respectivi. O sa iti aduca mai mult rau decat bine.

    Pe de alta parte daca reusesti sa ii faci sa fie multumiti, vad si niste aspecte pozitive cum ar fi reviews + word of mouth de la un pool de persoane mai mare. Care in final conduc catre alti clienti pentru care o sa ai cost de achizitie 0 and so on.

    You got the idea…

    Prin „growth at all costs” cred ca te referi la brandurile mai mari care intra intr-un race to the bottom pe pretul cel mai mic ca sa penetreze o piata noua ori sa isi consolideze pozitia pe o piata existenta. Exemplu pe hosting cu €4.99 fara TVA pe un an. Geez!

    Batalia pe pretul cel mai mic distruge orice industrie. In general cand alegi pretul cel mai mic trebui sa sacrifici intotdeauna ceva. Dar o sa mai dureze o perioada pana cand lumea va deveni mai educata si nu va mai cumpara la impuls cand au in fata un x% discount.

  3. Man, nu contenesti sa-mi iei ganduri din cap si sa le scrii aici…. Io in ultimii ani am constatat ca cea mai buna masinarie de marketing este insusi clientul – incerc sa-l „dau pe spate” si imi aduce alt client… Si astea imi da lejeritatea de a nu posta in social media. De ce as face asta cand o fac oricum (cateodata) clientii? Nu suntem (neaparat) faimosi. :) Dar e foarte bine asa! La fel si tu – dar uite, esti in the back of my mind, daca o sa schimb vreodata hosting-ul pt siteurile noastre. :)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.