De ce trebuie să existe perioade contractuale?

Care e logica?

Dincolo de faptul că operatorul vrea să te țină captiv un an, de preferință 2, deci nu mă refer de ce e logic pentru ei. Mă refer la avantajul nostru, al clienților.

Înțeleg când cumperi un telefon cu reducere la prelungire, are sens. Dar dacă nu iei niciun dispozitiv, vrei doar un abonament de voce+date, de ce nu se poate fără să te legi pe 1 sau 2 ani?

De ce s-a încetățenit ideea asta de perioadă contractuală obligatorie?

De ce nu poate fi simplu – ia banii, dă-mi serviciul, când vreau să schimb furnizorul, îl schimb și la revedere?

Mi se pare un abuz al operatorilor.


Comments

6 răspunsuri

  1. Avatar Garet Bora
    Garet Bora

    Cand exista doar 3-4 furnizori de servicii si toti au aceeasi practica, ai de ales? Abuz sau nu, e un contract pe care il semnezi sau nu.

    1. Avatar Andrei Chira
      Andrei Chira

      Mda, cam așa-i.

  2. Avatar verdenpom
    verdenpom

    Un contract ce se anuleaza printr-un simplu sunat la anpc de fata cu operatorul. Sa ii vezi dupa cum li se inmoaie. Se merge pe principiul de ce nu? Daca mai ai 2 luni din contract de ce sa nu le platesti un extra 5 euro lunar? Cei saraci cu duhul pun botul si la revedere. Banul dicteaza!

    1. Avatar Andrei Chira
      Andrei Chira

      Parcă îmi aduc aminte ceva-ceva, la un moment dat se dăduse o lege că sunt abuzive și poți să renunți oricând.

  3. Avatar DanielV

    Nu e cazul peste tot, dar de multe ori prețul plătit pentru serviciu nu reflectă costurile vânzătorului. Dacă vânzătorul are costuri fixe mari atunci are de ales între două variante:
    1. Ți le pune pe toate în prima lună și apoi din luna 2 scade prețul odată recuperate costurile astea.
    2. Le împarte pe mai multe luni (1-2 ani) astfel încât plătești aceeași sumă lunar, dar costurile fixe se recuperează treptate. E valabil pentru operatorii de telefonie mobilă, internet sau orice alte domenii unde e necesară o infrastructură masivă pentru a oferi serviciile respective.

  4. Avatar Cătălin
    Cătălin

    Eu am pățit cu Vodafone o treabă.. Am făcut vreo 5 sesizări, ca vreau să reziliez contractul, și mereu primeam motive că perioadă contractuală, că una, că alta, că cerere completată manual etc.. Apoi la a 5-a cerere, mi-am reziliat contractul și mi-au dat și bani înapoi, echivalentul a vreo 2 luni. Am avut problemă cu Telekom (pe vremea Cosmote), eu locuind în Pitești, m-au trimis tocmai la Focșani la nu știu ce magazin să închid abonamentul acolo și să plătesc ceva taxă de vreo 45 RON, în condiția în care drumul până la Focșani mă costa triplu. Acum, la Digi/RDS n-am nicio problemă. Pot spune că mi-e ok, ba chiar și internetul îl am pe perioadă nedeterminată, în sensul că am plătit taxa de instalare, vreo 100 RON la început, și pa Ilie, pot închide când vreau contractul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *