Sunt mândru de soția mea

Când scriam articolul ăsta mi-am dat seama cât de mândru sunt de soția mea.

Elena scrie recomandări de shopping pe mujo.ro. Din 2009, în fiecare zi, de luni până vineri, câte un articol pe zi. În momentul ăsta, site-ul produce în jur de 3.000 de lei pe lună din afiliere.

De ce sunt mândru?

O bună bucată de timp, Elena s-a comportat ca și cum MUJO ar fi fost site-ul meu. De parcă ar fi fost angajata mea și treaba ei era doar să scrie un articol pe zi și apoi gata, s-a terminat programul de lucru, la revedere. Avea o mentalitate de angajat.

Până într-o zi când a decis că MUJO e site-ul ei. A decis că e antreprenor, nu angajat. Și-a asumat rolul și a început să-și facă tot felul de tabele și calcule, cu rata de conversie a magazinelor pe care le promova, comisionul oferit, recurența, rata comisioanelor anulate, etc.

În scurt timp, MUJO a început să producă lunar mai mulți bani din afiliere decât în toți anii precedenți la un loc, cu același nivel de trafic.

Vă scriu chestia asta nu pentru a o lăuda pe Elena ci pentru a scoate în evidență o chestie pe care o văd la mulți proprietari de site-uri.

Multă lume se comportă de parcă i-ar obliga cineva să aibă site sau blog. De parcă ar fi doar angajați acolo.

Simt deja că de vreo 3-4 articole vă tot împing să vă asumați că sunteți șefi la site-ul vostru și începe să devină stresant. Unii s-au cam supărat pe mine pentru că sunt cam dur.

Voiam doar să demonstrez cu cifre că vorbesc din experiență, ceea ce scriu sunt lucruri prin care am trecut, și eu și Elena.

Și noi am făcut de-a lungul anilor aceleași greșeli pe care le faceți și voi. Și nouă ne-a fost frică de judecata altora, și noi schimbam temele pe site-uri de 3-4 ori pe an, și noi aveam probleme în a ne focusa pe ceea ce contează.

Scriu dur și par antipatic în postări doar pentru că vreau să vă ajut să nu repetați greșelile astea.

Știu că e inutil, că oricum o să le faceți, așa că o să vă las în pace.

E timpul să vă scrieți și voi povestea voastră.

    1. Am discutat si eu cu Andrei legat de tema asta, momentan Genesis face probleme in privinta asta. Chiar si au erori. Speram sa faca baietii un update ca sa se fixeze asta.
      Am testat acum ceva timp unul care autoinsera stelutele pe toate articolele. Dar stiu ca a fost un update la google anul asta si au facut ceva modificari.

  1. Nu mai stiu. Daca ai vreun plugin pe care l-ai testat si nu merge da-mi sa testez si eu si o sa deschid la Studiopress un ticket de support pe tema asta. Vreau sa-mi fac timp zilele astea sa deschid un ticket si legat de microdata, am vazut ca pe tema Schema e implementat calumea, poate reusesc sa-i conving sa faca un update si la Genesis.

    1. Am scris eu. Mi-au raspuns ca sunt constienti de aspectul asta, dar nu afecteaza traficul de cautare. E posibil sa remedieze situatia intr-o versiune viitoare a Genesis. Pana atunci incerc putin si Schema Mythemeshop, de curiozitate. Are niste optiuni OK pentru utilizatorii nontehnici.

    1. Butoanele se pot adauga printr-un plugin de shortcodes – cel mai lightweight dintre cele pe care le-am testat eu este Symple Shortcodes. Cred ca e cea ma simpla varianta.
      O alta metoda, fara pluginuri, ar fi prin stilizarea linkului din CSS, se face o regula in style.css de genul a.cta-button {background-color: red; padding: 15px;} iar apoi in text se adauga link normal dupa care se schimba din editorul visual in editorul text/html si se adauga la link class=”cta-button”. Uite un exemplu … click aici

  2. buna Andrei,
    te urmaresc de ceva vreme atat pe tine, dar mai ales pe sotia ta cu proiectul ei „mujo” ; imi doresc si eu ceva asemenator, dar nu stiu de unde s-o apuc …
    care ar fi investititia initiala, cat tb sa aloc lunar ptr trafic, cresterea randamentului, etc.

  3. Îi doresc soției tale ca în perioada următoare să schimbe LEI cu EURO (adică 3.000 de euro/lună în loc de 3.000 de lei/lună din afiliere)

  4. Le e destul de greu sa devina intreprinzatori persoanelor care n-au avut exemple in familie; le e greu si unora care au avut.

    Fiecare afacere are contextul ei si nu exista retete general valabile. (Multe teorii sunt chiar gresite sau nu pot fi aplicate in orice context.)

    Cand esti angajat, trebuie doar sa executi corect sarcinile care iti revin. Cand esti intreprinzator, de multe ori nu esti sigur ca faci ceea ce trebuie, iar de alte ori nu stii ce sa faci sau nici macar nu-ti dai seama ca ar fi fost cazul sa faci si altceva. Mergi pe bajbaite. Iti trebuie ani ca sa inveti despre propria ta afacere.

      1. Greseli face toata lumea; si toata viata.

        Ca angajat, daca ti-ai executat corect sarcinile, te poti simti impacat ca ti-ai facut datoria. (Ma refer la cei responsabili.)

        Ca intreprinzator nu exista o limita la fel de clara ca sa te simti impacat ca ti-ai terminat treaba pe ziua respectiva. De fapt, de multe ori iti este greu si sa stabilesti care e treaba ta pentru o zi sau alta.

        Iar in privinta greselilor, in antreprenoriat se aplica, la fel ca in biologie, ciclul incercare-eroare.

  5. Salut Andrei!

    Chiar ma intrebam cat produce Mujo. Ma bucur ca ai impartasit asta cu noi! Pe mine ma ajuta informatia asta! Ii urez sotiei tale succes in continuare! Nu stiam ca exista si varianta in engleza!

    Succes!

  6. Nu cred ca scrii deloc dur. Problema este ca activitatile independente nu prea sunt luate in serios, de multe ori nici de cei care le practica. Intotdeauna am considerat ca e mai greu sa ai o activitate independenta decat un job pentru ca nu te invata nimeni, trebuie sa tragi de tine sa muncesti zilnic si de asemenea trebuie sa-i inveti pe ceilalti cu care convietuiesti sa-ti dea libertatea necesara ca sa poti sa-ti desfasori munca in cele mai bune conditii. Nu poti sa scrii 2 propozitii si apoi sa duci gunoiul, mai scrii 2 propozitii apoi mesteci in mancare, mai scrii putin si apoi te duci la magazin. La final cand tragi linie realizezi ca parca nu ai realizat nimic din ce ti-ai propus.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

brad-pitt-fight-club
Up Next:

De ce nu-mi pasă de scorurile Google Pagespeed

De ce nu-mi pasă de scorurile Google Pagespeed