M-am supărat puțin pe Orange

Acum vreo 2-3 luni m-a sunat o doamnă/domnișoară de la Orange ca să-mi dea dublu minute, SMS-uri și nu mai știu ce altceva.

Ok, zic, o singură chestie, vreau să-mi iau un telefon nou dar nu chiar în momentul ăsta, și voiam să fac prelungirea atunci când iau telefonul, ca să iasă mai ieftin.

Da, dar aveți mai multe la același preț, de ce să nu profitați de ofertă, îmi zice, trebuie doar să prelungim abonamentul cu 1 an și nu-i nicio problemă cu telefonul, facem prelungirea acum și puteți să vă luați telefon oricând, mergeți la un Orange shop și se rezolvă.

Ok.

Back to the future, săptămâna trecută mă duc la un shop, mi s-a pus pata să-mi iau iPhone 6 (vă povestesc de ce în alt articol).

Și primesc o ofertă standard, cam cu cât l-aș lua de pe eMag la liber, când au reduceri. Și zic, oameni buni, nu puteți să-i faceți unui abonat vechi de 13 ani o ofertă decentă? Că la prețul ăsta îl iau la liber și îmi iau abonament de 5 euro la RDS cu totul nelimitat. Sau trec pe cartelă, că e mai avantajos.

Până la urmă, care e avantajul meu că am abonament la voi de 13 ani? În afară de faptul că pot lua telefoane la prelungire cu prețuri mai mici.

Da, așa este, puteți lua telefon la un preț mai mic dar trebuie să fiți în ultimele 3 luni de contract, ca să puteți negocia cu cei de la București și să vă facă o ofertă personalizată.

Și m-am supărat puțin la faza asta, că mi-am pierdut atuul când m-a prostit fata la telefon cu prelungirea.

Trebuie totuși să recunosc că a fost un hustle frumos. Adică fata nu mi-a spus niciun neadevăr, pot să merg în orice shop să-mi iau orice telefon. Doar că îl iau la un preț deloc avantajos.

Sunt sportiv, recunosc când adversarul a fost mai bun decât mine. I got played! Good game, Orange!

Problema e următoarea: de ce mă vede Orange ca pe un adversar și simte nevoia să mă prostească? Am un abonament de 13 ani și încă unul de vreo 10 ani.

Nu trebuie să mă prostești ca să mai stau încă 6 luni. Trebuie să mă respecți și mai stau încă 13 ani.

#casăștițipeviitor

iphone 6
sursa foto
  1. Hai sa-ți spun un SECRET: iPhone 6 (Plus) și alte telefoane abia scoase pe piață nu le vei vedea niciodată la ofertă pentru operatorii de telefonie mobilă pentru că se dau ca pâinea caldă.

    Și nu-i doare capul de clienții vechi decât dacă există riscul să-i piardă: atunci intră pe fir cei de la retenția clienților și dacă negociezi primești oferte bune pe partea de servicii dar cu telefoanele e un pic mai greu.

      1. Mai bine fă ca mine, sunt client Orange de când s-au lansat în România ca Dialog și până în 2015 mi-am cumpărat prin programul de fidelizare Thank You doar 2 telefoane până în 2005 (cel mai mult am folosit un telefon 3 ani, un Nokia la care bateria ținea și o săptămână) iar de atunci sunt pe cont propriu. Prefer să cumpăr de la eMAG cu preț întreg decât să mă leg la cap cu încă 24 luni de contract.

        Acum sunt liber de contract și pot pleca oricând la alt operator mai ales că nu e săptămână în care să nu fiu sunat de parteneri Vodafone sau Telekom dar sunt mulțumit de Orange. Eu nu caut cel mai bun preț ci serviciile cele mai bune…

        1. Da! Preferi sa nu te legi la cap insa sa platesti bani in plus. Deci libertatea asta te costa niste bani in plus. Nu te pune nimeni sa te legi la cap pe 24 luni. Mie mi-au facut oferta si pe 6 luni, iar ultima data nu stiau ce oferte sa mai imi faca numai sa raman abonat la ei, inclusiv abonament pe 3 luni. Apoi cand le-am zis ca plec la digi au venit cu o varianta de nelimitat la 8 euro in timp ce altii care nu vor sa se lege la cap platesc 30euro, mie mi l-ar fi dat cu 8 euro sa ma leg la cap pe inca 12 luni. Daca faci un calcul eu pe alea 12 luni plateam cat unu nelegat la cap in 3 luni si ceva. Inclusiv au apelat la tactici de concurenta neloiala zicandu-mi ca odata cu valul asta de abonari o sa mearga reteaua nasol la rds si o sa pice reteaua, si chiar cand vorbeam cu el s-a intrerupt legatura si mi-a bagat motiv ca e de la telefonul lui.

          Oferta lor mai mult m-a insultat, adica 12 luni nu ma bagi in seama, nu-mi faci o reducere macar de 1 leu, iar cand plec nu stii cu ce sa ma mai agati pe inca 12 luni. Plus in traducere ma iei de prost in sensul ca daca ma declar multumit ma vei taxa la vesnicie cu 30 euro, iar daca ma declar nemultumit imi scazi pretul.

          Am ales sa ma leg la cap cu rds, din mai multe motive printre care si fairplayul de care au dat dovada cand a aparut abonamentul nelimitat la 5euro iar altii plateau 10 euro si nu aveau nelimitat, i-a trecut automat la abonamentul de 5 euro nelimitat. La astia mari trebuie sa negociezi tu ca la piata.

          In ultimul timp am observat ca personalul din call centere este cam slabut pregatit si ofera informatii fie incomplete, fie eronate. La telekom mi-au dat informatii gresite chiar in magazin, iar apoi ca sa lamuresc problema a trebuit sa vb cu vreo 3-4 operatori diferiti, din care o ciocanitoare a ridicat tonul la mine si in final mi-a inchis telefonul in nas.

          Daca te supara compania de telefonie schimb-o pentru ca ai aceasta libertate, si pentru ca intre companii trebuie sa existe concurenta, nu sa-si asume clientii ca pe un portofoliu sigur pentru ca de aici incep si abuzurile sau nepasarea. Daca cea mai mare parte din clienti ar schimba frecvent operatorii atunci ai vedea concurenta adevarata.

        2. nu se merita sa faci abonament orange eu am avut inainte si acuma sunt pe cartela pre play mi-am cumparat iphone 4 in 2010 la liber si merge si acuma in 2015 cind am fost sa-mi incarc cartela cu 5 euro mi-a propus sa fac abonament tot cu 5 euro si imi da si un smarfon gratis android si am refuzat pe cartela e mult mai bine iti incarci cartela cind vrei si cu cit vrei iphone4 al meu e mult mai bun decit adroidu lor

          1. Se merita daca stii sa negociezi cu ei dupa 1 an, iti vor face oferta foarte buna ca sa te mai tina ca si client. La cartela singurul avantaj este flexibilitatea, ca maine poate aparea o oferta mai buna pe care o poti activa, pe cand la abonament chiar daca apar oferte noi nu vei beneficia de ele decat dupa finalizarea contractului.

  2. Prietene, pe mine m-au tras in tzeapa de 2 ori si tot de de doua ori au rezolvat problema, la ultima pb au pus 9 lei in plus pe factura si dupa mai multe telefoane date, au scazut suma pe urmatoarea factura. Intradevar daca nu esti atent cu ei te cam ‘pacalesc’. Au mai incercat sa ma convinga de multe chestii dar nu le-a iesit, am si eu abonament de 7 ani la ei si dau doar 22 lei / luna.

    1. Și mie mi-au adăugat 90 de bani la factură dar a fost vina mea pentru că am plătit-o cu câteva zile întârziere.

  3. Am observat de mult ca in cele mai multe cazuri magnificii de multinationali nu sunt mai buni decat micii patroni autohtoni.
    (Leopardul e la fel, doar gardul e vopsit mai luxos.)

    Orange si-a obligat angajatii sa triseze pentru a-si face planul. Angajatii sunt intre ciocan si nicovala. Trebuie sa-si faca planul. Orange stie ca va pierde un procent infim. (Presupun ca nu ati renuntat la ei.)

    Nu au fost mai buni decat dumneavoastra, au fost ticalosi. Ar merita sanctiuni, nu o atitudine de fair-play.

    1. Asa e, au fost ticalosi. Ceea ce ma intriga este de ce? Adica, in afara de faptul ca m-au intarziat pe mine cu 6 luni la achizitia telefonului, ce au castigat din asta? N-am amenintat niciodata ca plec in alta parte, n-au niciun motiv sa ma prosteasca cu inca 6 luni de abonament, asa cum am stat 13 ani mai stau si in continuare daca totul functioneaza si nu-si bate nimeni joc.

      1. Firmele mari (inclusiv bancile) mai au o problema care le afecteaza relatia cu clientii.

        Au o birocratie de acelasi nivel cu cea din administratia publica. Toate regulile sunt facute sus, iar mai jos nimeni nu are dreptul sa gandeasca si sa decida. Uneori asta duce la aberatii.

        Mai ales ca unele proceduri sunt absurde.

        De exemplu, pentru un card bancar obtinut in Bucuresti, care trebuia inlocuit in alt oras, sucursala din provincie a spus proprietarului sa sune el la Bucuresti, in conditiile in care de cativa ani banca avea actualizate datele de contact ale proprietarului si toate operatiunile se faceau in orasul respectiv. Si cardul nu i-l trimiteau acasa, ci la sucursala cu pricina.

        Oare stiau ca s-au inventat calculatorul si internetul?

        Sau cei din Bucuresti verificau mai eficient prin telefon identitatea proprietarului, decat cei din provincie la care se prezenta in carne si oase?

      2. La tine problema a fost pregatirea slaba a tipei cu care ai discutat initial, sau poate au schimbat conditiile intre timp, trebuie sa te mai gandesti si la treaba asta. Tu azi vorbesti ceva cu ei, dar peste cateva zile nu-ti garanteaza nimeni ca mai ramane intelegerea aceea.

        Cei din magazin sau de la call centerul obisnuit nu te puteau ajuta sa-ti faca vreo oferta pentru ca nu e in atributiile lor. Singurii cu care poti negocia sunt de la un departament special care fie te suna inainte de expirarea contractului, fie ii suni tu.

        Solutia cea mai buna cand te enerveaza un operator este sa astepti finalul contractului si-ti portezi numarul, mai ales ca la portare concurenta iti face oferte speciale. In ziua de azi nu mai conteaza asa mult sa fii in aceeasi retea cu prietenii ca mai toti au sute de minute nationale, sau nelimitat.

  4. Si cred ca in general nu suntem vazuti ca adversari, ci mai degraba ca vaci de muls.

    Mai comic este ca expresia vaci de muls se gaseste si in matricea BCG (Boston Consulting Group) utilizata in managementul portofoliului de produse. (Acolo se refera la o categorie de produse.)

    Firmele ii vad asa pe clienti.

    1. Am lucrat in vanzari chiar la o companie de astfel de servicii asa ca iti dau totala dreptate. Pe managerul de echipa il interesa numai sa venim cu clienti, nici nu vroia sa auda ce argumente au oamenii care nu vroiau sa-si faca contract. Serviciile erau mai scumpe decat la concurenta, dar el o tinea una si buna ca ei ofera mega calitate, concurenta nu. Realitatea din teren nu avea nicio legatura cu ideile lui, majoritatea nici nu vroiau sa conceapa sa treaca la o firma unde sa plateasca mai mult. In scurt timp mi-am dat demisia pentru ca nu mi se parea normal sa aburesc lumea.

  5. Eu unul, recunosc un lucru de ani de zile de când am telefon mobil.. de 2 ori mi-am făcut abonament. Odată la Vodafone ca mai apoi pe vremea aia să mă tragă în ţeapă la factură, şi am mai avut la Cosmote care tot la fel îmi încărca factura dar în stil barbar. Adică din minutele care le avea incluse în abonament, aveam şi cost suplimentar şi minute în minus.. aşadar am renunţat la abonament.. Din 2008 nu mai am abonament şi alte bălării.. Vreau telefoane, strâng bani şi-mi cumpăr, sau caut telefoane bune la SH. Dar în nici un caz nu voi avea telefoanele cele mai noi care ies pe piaţă.. Pentru că per ansamblu, nu îmi dau de mâncare.. şi nici nu-mi ţin de cald, şi nici nu am stres ca vecinul are telefon şmecher şi al meu este vai mama lui.

  6. Am abonament la Vodafone de pe cand erau Conex. Am avut vreo 5 ani si la Orange si am sarbatorit cand am scapat de el. A fost o intreaga aventura cu renuntarea la abonament dar asta-i alta poveste.
    Am renuntat la abonamentul de la Orange din cauza modului cum se comporta cu clientul … din pacate nici Vodafone nu e prea departe asa ca, pana la urma, cred ca ramanerea pe o retea sau alta, abonament sau cartela e doar o optiune pur subiectiva.

    1. Ati punctat foarte bine! Din pacate toate companiile ii considera pe clienti asa cum a zis un coleg mai sus, vaci de muls. Suntem niste cifre in analizele lor financiare. Daca renunta 10 nu-i o tragedie, nici ca-i pasa cuiva, dar daca renunta 100.000 deja sunt toti in sedinte si fac planul cum sa-i atraga inapoi si sa-i tina pe ceilalti. Se merge pe premiza ca abonatii renunta mai greu la contract decat cei cu cartela plus ca exista perioada contractuala care le confera lor o siguranta a portofoliului de clienti. Cu cat au mai multi clienti cu prelungiri pe 24 luni, cu atat au o atitudine mai relaxata fata de clienti.

  7. si mie mi-o facut o oferta vroiam sa inchid 2 abonamente si vine cu o propunere ca imi scade pretul cat plateam plus imi scadea si preturile la abonamente plus un telefon gratis huawei y5ii ca sa mai raman inca 2 ani la ei nu se merita rds are oferte mai bune cu doar 2 euro nu cu 10 euro sau cu 5 euro

  8. Eu am un abonament de 11 euro pe luna cu optiunea nelimitat in ori ce retea 600 de minute internationale pe mobil si 6 gb net și acum misa termina contractul cu Orange și ma sunat de la București sami faca o noua oferta și mia propus ca îmi dau 10 gb net și restul la fel la oferta de 10 euro pe luna pe o perioade de 12 luni nu știu ce sa fac datini un sfat ce trebuie sa fac Mulțumesc pt înțelegere

  9. Mai am un comentariu mai sus cu iphone4 la-m folosit patru ani jumate
    Din 2010 am inchis abonamentu orange si am trecut pe cartela si nu mai ma doare capu
    Acuma mai nou mi-am cumparat samsung s7 edge la liber aug-2017 cu suma de 2899,99 de lei si sunt ff multumit . De ce sa ma leg la cap 24 de luni la abonament 129 euro avans . si abonament 42,99 pe luna nare rost : cind poti iti cumperi la liber fara sa te doara capu de abonament .grija facturi de platit s.a mai departe ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

lion-sleeping
Up Next:

De ce n-ar trebui să-ți pese de ce cred alții

De ce n-ar trebui să-ți pese de ce cred alții