Vă explic eu mai în detaliu că n-a avut timp omul.
Dar mai întâi contextul…
2 domnișoare care au o trupă de cover-uri au performat pe rând la Vocea României. Tudor Chirilă s-a „legat” de ele pe tema trupelor de cover-uri.
Că toată lumea are trupă de cover-uri în România, că nu există orgoliu de a crea ceva original, că până când poți face asta, la câte nunți poți cânta etc…
Tudor are dreptate și nu e valabil doar în muzică.
Timpul nu e infinit. Ai o bucată finită de timp și dacă vinzi timpul ăla pentru bani, banii pe care îi poți câștiga sunt limitați. Se termină timpul, se termină banii.
Muncești cu ziua, dai la lopată 4 zile. Pierzi 4 zile din viață, câștigi 400 de lei. Simplu și ușor, easy money.
Dar ai putea ca în alea 4 zile să creezi ceva.
Dacă nu îți folosești timpul ca să creezi ceva atunci timpul ăla e pierdut. În schimb, dacă tu creezi ceva atunci poți vinde timpul ăla la infinit.
Scrii o piesă originală, îți ia o săptămână (cred, n-am scris nicio piesă). Ei bine, săptămâna aia tu o vinzi apoi la infinit. Dacă e o piesă bună, o să o „consume” lumea și după ce tu mori.
La infinit.
Scrii un articol pe blog, îți ia 4 ore. Alea 4 ore tu le vinzi la infinit, o să „consume” lumea produsul ăla și peste ani de zile. Avem pe Mujo articole scrise în 2012 care și acum, în 2016, fac comisioane din afiliere. Zilnic.
Am un articol din 2013 la care încă mai comentează lumea (961 comments & counting). O dată pe an devine semi-viral, îl mai preiau niște site-uri, mă mai laudă niște oameni, mă mai înjură niște oameni. Nu fac bani din el, asta e altă poveste, dar ați prins ideea.
Mai pot să dau exemple gârlă dar n-are sens să ne lungim, ideea e extrem de simplă.
Problema e cu implementarea, că asta e grea. Adică practica ne omoară.
Ca să poți să creezi ceva timeless, care să poată fi „consumat” la infinit, trebuie să creezi încontinuu.
Zi de zi. Cât de mult poți.
Majoritatea chestiilor pe care le creezi o să fie nașpa, cel mai probabil. Dar, mai devreme sau mai târziu, ceva devine viral.
E matematic, fizic imposibil să nu reușești dacă te ții de o chestie. Am scris despre asta.
Cam asta vrea în mare să spună și Chirilă.
Lasă un răspuns