S-a întors în oraș un prieten de stânga, mare fan Basic Income, ceea ce a generat o transpunere offline, față în față, a discuțiilor de aici, aici și aici.
Dincolo de toate argumentele pro și contra, de speranțele unora sau indignarea altora, cred că suntem cu toții niște proști că ne ocupăm timpul cu asta.
Eu zic că explicația e foarte simplă.
Millennials e pe cale să ajungă cel mai mare segment demografic din lume. În unele țări este deja.
Millennials este generația celor născuți undeva după mijlocul anilor 80 și până pe la sfârșitul anilor 90 și care au anumite caracteristici de personalitate nu tocmai flatante.
*hint* – sunt hipsterii.
S-au născut într-o perioadă de prosperitate, cu părinți care au vrut să compenseze pentru ce nu au avut ei când erau mici, cu un sistem educațional de „modă nouă”, politically correct, unde toți elevii sunt speciali, toți câștigă, toți iau diplomă și medalie, cu acces masiv la informație și tehnologie, unde totul se întâmplă instant.
Millennials trăiesc cu impresia că merită mai mult decât au, vor totul instant, nu au răbdare să muncească și să construiască pentru a ajunge undeva. Ies din facultate și vor să fie direct directori sau măcar plătiți la fel ca un senior. Nu acceptă slujbe de juniori, preferă să stea acasă pe banii părinților cât de mult posibil.
Sunt destule resurse online pe tema asta.
Ajunși la vârsta la care pot să voteze, sunt un segment pe care politicul trebuie să înceapă să-l seducă.
Și cum îi seduci pe hipsteri?
Păi simplu, la fel cum vrăjești pe oricine altcineva, le spui exact ceea ce vor să audă, le validezi toate percepțiile pe care le au despre ei înșiși și despre lume.
Le confirmi că sunt speciali, că merită mai mult și că merită acum, fără să mai aștepte și fără să mai facă vreun efort. Pentru că… merită și pentru că… din seria speciali.
Evident, Millennials au și caracteristici pozitive de personalitate dar alea nu se aliniază cu obiectivele politicului.
Și aici intră în scenă Basic Income, concept care se pliază perfect atât pe trăsăturile mai sus menționate din mentalitatea Millennials cât și pe obiectivele politicului.
Deci Basic Income e doar o strategie de marketing prin care politicul să atragă voturile Millennials și să câștige alegerile. Să ajungă la putere. La ciolan.
Și după ce ajung la ciolan, o să descopere în mod „miraculos” că de fapt nu prea sunt bani pentru Universal Basic Income.
Oops, sorry guys! #atleastwetried #sadface #keepfighting #believe
Lasă un răspuns